אמיר דינור - Amir DInur
אלעד פרג'ון

ללא מכירות, פיתוח עסקי וגיוס הון – אין חברה!

האם יש יזם שלא מעוניין להגיע לאימפקט משמעותי? כנראה שלא. ההיסטוריה מעידה שהדרך להצלחה רצופה באתגרים, אבל לפעמים נתקלים באלו שמוכיחים שהדבר אכן אפשרי, ואף יכול להיות שיטתי. אחד מהאנשים הללו הוא אמיר דינור, שהוביל מספר גיוסים מוצלחים – והחליט לרתום את הניסיון שצבר לקריירה שסייעה ללא מעט מיזמים למצוא את דרך הפעילות הנכונה ביותר עבורם.

סקירה ומסקנות - 2022-23
המומחים של סידביז

סקירה רוחבית ומסקנות עסקיות בתעשיית ההון סיכון לשנת 2022/23

מחלקת הנתונים והמחקר ב-Seedbiz מבצעת מדי שנה עשרות מחקרים הנעשים על ידי האנליסטים העסקיים המומחים שלנו, במגוון תעשיות שונות וענפים ייחודיים רבים, על מנת לסייע ליזמים המחפשים מידע וידע איכותי שיעזור לסטארט-אפ שלהם להשתפר ולקבל החלטות עסקיות מבוססות מידע ולא השערות לאורך הדרך.

עמוס טלמור - נשיא סידביז במאמר על מכירות בסטארט-אפ
עמוס טלמור

מהי הסיבה לכישלון סטארטאפים? ומדוע בעידן החדש עוד יותר צריך להתרכז במחלקת המכירות של החברה? חלק א'

שלום, שמי עמוס טלמור, נשיא החברה והחל ממאמר זה אני מתכוון להנגיש לטובת בעלי חברות חדשנות וסטארטאפ את הנושא המרכזי ועקב אכילס של רוב הסטאראטפים.כאחד שהגיע מתחום המכירות הבינלאומיות, השקעות הון סיכון וכיועץ של עשרות חברות עד כה ראיתי לנכון להנגיש לציבור הרחב את הניסיון שלי לאורך השנים, טיפים, כלים והרבה ערך מוסף. חברות עסקיות משקיעות הון עתק בבניית תדמית שיווקית ומיד אח"כ מנתבות את מאמציהם לטובת המכירות. זו הגישה הנכונה לבניית עסק וכמובן צמיחה בהתאם חברות הזנק (סטארט-אפים) לאחר שעברו את השלב בו המוצר נבחן על ידי מחלקות המחקר, והיזמים אכן הגיעו למסקנה שיש צורך אמיתי בשוק וגם היקף

דניאל קוגלר - מנכ"ל סידביז
ניצן פלג

10 הטיפים שיהפכו אותך למנכ״ל יותר טוב

דניאל קוגלר, מנכ"ל קבוצת סידביז ובעברו כיהן כמייסד ומנכ"ל "פשנגה" אשר הוביל 4 סבבי גיוס מוצלחים, ליווי מנכ"לים צעירים ובכירים במשק, יזם או יזמת צעירים? המאמר הבא הוא בשבילכם!

10 הכללים לפני היציאה לשלב הגיוס הראשוני ובחירת משקיע
עמוס טלמור

10 הכללים שחשוב לקיים לפני יציאה לגיוס Pre-Seed ובחירת משקיע

לאורך חייה עוברת חברת סטארט-אפ מספר שלבים מכריעים בהם היא מגיעה למקום בו היא זקוקה לגייס הון ממקורות שונים, משלב ה-Pre Seed ועד הנפקה ציבורית או רכישה. במאמר זה אבקש לספק לכם עשרה כללים מנחים לביצוע טרם בחירת מסלול גיוס הון, ממשקיעים פרטיים (אנג'לים), קרן הון סיכון, חממה טכנולוגית או חברה שהינה משקיע אסטרטגי. 1. רעיון טוב אינו מספיק "רעיון טוב" אינו מספיק לגיוס הון. עליכם לספק "הוכחת" הצלחה למיזם. חשוב להראות שהוגדרו המטרות והחזון של המיזם, קהל היעד, הלקוחות, המודל הכלכלי, המתחרים, מבט כולל על השוק, חסמי הכניסה ועלויות הפיתוח על פני ציר זמן, כל זאת תוך הצבה ברורה

הקמת סטארט אפ - איך עושים את זה
המומחים של סידביז

הצעדים להקמת סטארט אפ בצורה נכונה, הן עסקית והן טכנית

עולם ההייטק והסטארט-אפ הינו גדול, דברים שרואים משם לא רואים מכאן ולכן רצוי להצטייד בארגז כלים גדול כדי לסלול לעצמך את הדרך היחודית והטובה שלך. ניצן פלג, בעלים וסמנכ"ל החברה, שיתף בפודקאסט "רצים קדימה" של אייל דנינו את סיפורו האישי, שהחל אי שם בגיל 22 ודווקא בצורה לא טובה, ניצן ושותפו דניאל נעקצו על ידי מתכנתים לא מנוסים שזיהו את תמימותם, הצעד הזה כמעט וגרם להם להפסיק את המיזם ולגרוס אותו אך תעוזה, נחישות ואורך רוח גרמה להם להתחיל הכול מהתחלה. אז הכיצד תוכלו למנוע את זה? לאילו כלים אתם תזדקקו בארגז הכלים שלכם? ממי וממה כדאי להיזהר ואיך מקימים סטארט אפ

תמונה ראשית אהרון גרניק סמנכ״ל פיתוח עסקי - סידביז
ניצן פלג

סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה שלכם – מיותר או הכרחי?

בחרתי לראיין הפעם את אהרון גרניק, שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת סידביז, מיהו/ מיהי סמנכ"ל פיתוח עסקי? מה התפקיד דורש מאותו גורם שמנהל אותו? מדוע תפקיד זה הוא מהותי ואף מכריע בסטארטפים ובחברות הייטק?

מכירות ליזמים
עמוס טלמור

הבנת מכירות לסטארט-אפים

רבות דובר ונכתב על איך בונים סטארט-אפ חדש ו-או איך עושים שינוי כיוון במיזם קיים אבל מעט מאד (אם בכלל) מתייחסים ברצינות ולעומק לנושא הכי קריטי לחברה = נושא המכירות.

המוצר אנבלה - משאבת חלב אם
ניצן פלג

אנבלה – משאבת חלב האם שתגרום לך לחייך

סניה ומאשה ולדברג יזמו את מיזם "אנבלה" – משאבת חלב אם ששואבת יותר חלב מכל השאר ומפחיתה את הכאב והנזק לאם, השניים השתתפו בתכנית "הכרישים" והצליחו לקבל השקעה מ-2 כרישים – יסמין לוקץ' ואורן דוברונסקי.

קורונה - הזדמנויות השקעה
דניאל קוגלר

זה הזמן להתעורר – הזמן הטוב ביותר לפעול ולהרוויח באמצעות יזמות והשקעות חכמות

כיום, ברור יותר מכל שאסור להיות תלוי במקום העבודה וחייבים לייצר נכסים שמזרימים כסף בכל חודש גם כאשר לא עובדים. בנוסף, יש לפתח את היכולת היזמית שיודעת לייצר כסף ולזהות ולייצר הזדמנויות ולא לחכות שהדברים יגיעו אלינו, כי רוב הסיכויים שלא יגיעו.

עסקים וירוס קורונה
ניצן פלג

משבר קורונה? או תחילתו של עידן מופלא?

תארו לכם שהיינו כעת בשנות ה60, קמים בבוקר פותחים את העיתון וקוראים על מניין החולים החדשים, ממשיכים לשגרתנו בעבודה והכל היה מתפקד כמו שצריך, האם המציאות הייתה יותר טובה? יתכן וכן. אין לי ספק שמשבר הקורונה + עידן המדיה החדש גורם לפאניקה יתרה.

MTTech - שולחן חכם
ניצן פלג

שולחן חכם – מה זאת אומרת?! ומה המסר ליזמים?

את גל המבורגר הכרתי לפני 3 שנים, עוד כשפשנגה הייתה רק קניון אופנה אינטרנטי, הייתה לנו מן אחוות יזמים שכזו ותמיד אהבנו לסייע ולעזור אחד לשני, גם אם זה בפסיק הכי קטן.
לאחרונה גל השיק את המוצר המדהים האחרון שלו וראיתי לנכון להיפגש עם גל ולהשמיע את סיפורו היפה, שתכירו יותר את מוצרי חברתו וכיצד הוא הולך לשנות את דפוסי ההתנהגות של כולנו.

תמונה ראשית - NANO לוגו
ניצן פלג

NANO – הציפור שעומדת לכבוש את העולם

בפינת הפרגון הקבועה שלנו בחרנו הפעם לראיין ולהבין קצת יותר לעומק על מיזם NANO ועל סיפורו האישי של אסף בן שטרית. מיותר לציין שדרכו של יזם לא ניתנת להסבר במילים, רבים אומרים שאם הם היו יודעים לאן הם נכנסים