NANO – הציפור שעומדת לכבוש את העולם

תמונה ראשית - NANO לוגו

בפינת הפרגון הקבועה שלנו בחרנו הפעם לראיין ולהבין קצת יותר לעומק על מיזם NANO ועל סיפורו האישי של אסף בן שטרית. מיותר לציין שדרכו של אדם להיות יזם לא ניתנת להסבר במילים, רבים אומרים שאם הם היו יודעים לאן הם נכנסים הם מלכתחילה לא היו נכנסים לאותה דרך, אך הסיפוק והתענוג היומיומי לא ניתן להסבר, כאחד שמכיר את המיזם משלב התחלתי ומהסתכלות מהצד בגאווה רבה רציתי להכיר לכם את סיפורו של אסף ופלטפורמת NANO.

מתי הבנת במוחך שאתה יזם?

יזמות הייתה קיימת אצלי מאז שאני זוכר את עצמי, אך לא תמיד ידעתי איך קוראים לזה. בגיל 5 פירקתי מכוניות על שלט כדי שיסעו מהר יותר. האופי שלי תמיד כיוון אותי לעולם היזמות, רציתי ליצור ולפתח, לקחת רעיונות ולהפוך אותם למציאות.

אני לא בנוי לשרת חלומות של אחרים ותאמין לי שניסיתי, הראש היצירתי הביא אותי מגיל צעיר להתעסק עם החלומות שלי. תמיד חינכו אותי לעבוד בשביל אחרים, אבל זה פשוט לא אני, אני חייב לבנות דברים משלי. אני לא עושה מזה סיפור, עבורי להיות יזם זה טבעי ואני לא מתאמץ להיות כזה. יזמות זה לקחת רעיון, לבנות לו מודל כלכלי ולהריץ אותו, ככה אני.

מתי תכלס נכנסת לעולם העסקי?

בגיל 23 החלטתי להקים את העסק הראשון שלי, ובאותם הזמנים המהפכה הייתה דיסקיות. ראיתי הזדמנות לעשות כסף, והזמנתי אלפי יחידות מספק בסין. את האמת, אני לא הבנתי בתחום הזה כלום. כשהסחורה הגיעה, התרגשתי מאוד, אבל מהר מאוד הבנתי שעשיתי טעות יקרה. כל הסחורה הייתה פגומה. אני זוכר את עצמי, בודק דיסקית דיסקית ואף אחת מהן לא עבדה. תחשוב שאתה חוסך כסף, משקיע את כל מה שיש לך ומרמים אותך.

זאת הייתה הסטירת לחי הכי גדולה שלי, נפילה כזו מכריחה אותך לעשות חושבים, ולבדוק את עצמך. הבנתי שכדי להיות יזם / איש עסקים נדרש הרבה יותר מאשר רעיון טוב. הבנתי שאם אני רוצה להצליח בעולם העסקים אני חייב להיות מקצוען ממולח, בדיוק כך עשיתי.

יצרתי קשר עם מנהלים מובילים בעולם, והלכתי ללמוד מהם כיצד עושים עסקים. זאת הייתה אחת התקופות האינטנסיביות בחיי, בהם הייתי משאבה של ידע. מילאתי מחברות וקלסרים שלהם של חומר מעשי שלמדתי, על איך עסק צריך להתנהל כדי להצליח. ידעתי שזה עניין של זמן עד שאקים את החברה הבאה שלי, ורציתי להגיע מוכן ככל האפשר.

אסף בן שטרית


כיצד נולד רעיון NANO?

כשהייתי בן 32, קרה אסון נפילת החניון ברמת החייל, ובאותם הזמנים הייתי הבעלים של מסעדה סמוכה לאזור. החניון נפל מטרים ספורים מהמסעדה. האסון ״קבר אותי״. האיזור כולו הושבת וכך גם המסעדה שלי, האסון היה אסון בפני עצמו, אך גם אסון לכל בעלי העסקים מסביב לו. נאלצתי לסגור את המסעדה והפסדתי הרבה מאוד כסף.

זאת הייתה הפעם השנייה שאני מפסיד הכל, ולא חשבתי שאצליח להתאושש מזה. כאן הבנתי שלא משנה כמה טוב אתה, לא הכל תלוי בך ויש דברים שהם משמיים. זה הוביל אותי למצב בו אני מדלג בין 4-5 עבודות שונות רק כדי להחזיר את החובות שהיו לי. תחשוב שאומרים לך שיש לך חצי שנה להחזיר מיליון שקל, איך היית מרגיש?

כשאתה במרדף כזה אחר הכסף, שום דבר לא מספיק לך. אתה תמיד צריך את האקסטרה כדי לפנק את הילדה בשבת, או לשלם לה על הטיול השנתי. לא מצאתי אף פתרון שמאפשר לי לעשות את האקסטרה כסף הזה. שם התחלתי לגבש את הרעיון של Nano בפעם הראשונה.

לאחר הנפילה הזו הקמתי עוד עסק בתחום המזון, ונתקעתי לא פעם בלי כוח עבודה. צריך להבין שקשה מאוד להעסיק עובד, אתה משלם לו 40 שקלים לשעה, אבל בפועל זה עולה לך הרבה יותר. זה יוצר מצב שאתה לא יכול להרשות לעצמך להעסיק עוד עובדים באופן קבוע. נאלצתי לוותר על הזמנות גדולות ואירועים כי לא היה לי את הכוח אדם הדרוש.

כאן כבר הבנתי שיש בעיה אמיתית, והתחלתי לאפיון את Nano. הסתכלתי על סטארטאפים כמו WeWork, Airbnb ו-Uber, שהצליחו לעשות מהפכה בתחומם. אמרתי שלשם אני רוצה להגיע.

איך התקדמת עם הרעיון?

השלב הראשון היה לכתוב אפיון, מה דרוש לפרויקט, מי אנשי המפתח שאני יכול לצרף אלי לדרך. חיפשתי אנשים בריאים, שאני אוכל לסמוך עליהם ויתנו לי מענה מקיף לכל האתגרים שבדרך. בחצי השנה הראשונה עשינו בדיקות היתכנות ומחקר שוק מעמיק, לא רצינו לקפוץ למים העמוקים לפני שאנחנו יודעים בוודאות שלרעיון יש שוק.

עבדנו עם מכוני המחקר המובילים בעולם כדי לבדוק מה השווקים הראשוניים בהם כדאי להריץ על האפליקציה ובנינו תכנית עבודה מסודרת. בשנה וחצי האחרונות פיתחנו פלטפורמה מורכבת המחולקת לשלושה חלקים עיקריים: מערכת ניהול לעסקים, מרקטפלייס אינטואטיבי לצד המשתמשים ומערכת רגולטורית בינלאומית מתקדמת. הצלחנו ליצור מבנה שמשתלב עם הרגולציה של כל מדינה.

בנצי סאו, מפכ״ל המשטרה לשעבר נכנס כשותף אסטרטגי ומשמש כיו״ר ב-Nano. האנליזות של Nano מצביעות על כך שיש לנו פוטנציאל לשפר את התל״ג של כל מדינה בלפחות 1%, שזה שווה למיליארדים.

לוגו NANO

מה מתוכנן להמשך?

ערכנו בדיקות מקיפות ברשתות החברתיות והגענו למסקנה שיש ביקוש אדיר במוצר. אנחנו בקשר עם אנשי עסקים ברוסיה, צרפת וניו-יורק שמעוניינים לקחת זכיינות למדינות אלה. אחת מרשתות המזון הגדולות בעולם פנתה אלינו כדי שנייצר פיילוט לניהול העובדים בתוך סניפי הרשת, כך שתמיד יהיה להם כוח אדם איכותי זמין.

כרגע אנחנו מתרכזים במציאת המשקיע הנכון, שיוכל ללוות אותנו לאורך זמן, ולספק לנו את הקשרים והמימון הדרוש לקידום הפרויקט בזירות הבינלאומיות.


אסף בן שטרית, מייסד ומנכ"ל NANO

[email protected]

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »