זה הזמן להתעורר – הזמן הטוב ביותר לפעול ולהרוויח באמצעות יזמות והשקעות חכמות

קורונה - הזדמנויות השקעה

במהלך ההיסטוריה האנושית היו לא מעט תקופות מאתגרות, המשותף לתקופות אלו הוא לא מעט אי ודאות וללא ספק משבר הקורונה גורם לנו להרגיש זאת כעת על בשרנו – זו לא הפעם הראשונה וככל הנראה גם לא אחרונה שהעולם יספוג משבר לא צפוי שכזה. דווקא בתקופות האלו היו אנשים שידעו לנצל הזדמנויות ולהרוויח מהסיטואציות הרבה כסף. כיום, ברור יותר מכל שאסור להיות תלוי במקום העבודה וחייבים לייצר נכסים שמזרימים כסף בכל חודש גם כאשר לא עובדים. בנוסף, יש לפתח את היכולת היזמית שיודעת לייצר כסף ולזהות ולייצר הזדמנויות ולא לחכות שהדברים יגיעו אלינו, כי רוב הסיכויים שלא יגיעו.

על מנת לזהות ולייצר הזדמנויות יש להבין ולהחכים במספר נקודות חשובות שאנשי העסקים הבכירים, המנוסים והמוצלחים הבינו מזמן. האמינו לי, הם לא יותר חכמים מכם! הם פשוט פועלים מהר יותר ונחושים הרבה יותר.

מהם העקרונות החשובים ביותר בעת הנוכחית?


אל תמכור את הזמן שלך 

מה הכוונה? אם אתה עובד בתמורה לזמן שלך (לדוגמא 100 ש"ח לשעה) כשכיר, ברגע שתקרה אחת מבין הסיטואציות הבאות:

  1. יפטרו אותך עקב משבר שלא תלוי בחברה (כמו קורונה).
  2. יפטרו אותך עקב חוסר התאמה או רלוונטיות.
  3. החברה נסגרה.
  4. התייעלות של החברה.

בהתאם לכך תיפסק ההכנסה לחלוטין.

במידה וזה קרה בגיל הלא נכון גם תתקשה למצוא חלופה אטרקטיבית. הסיטואציה רלוונטית גם לעצמאים שמוכרים את זמנם, לדוגמא – יועצים.

ב-2 המקרים גם אצל האדם השכיר וגם אצל האדם העצמאי בעת שיפסיקו לעבוד מאיזושהי סיבה הכסף כבר לא יכנס. לכן, אנשי העסקים הבכירים מייצרים לעצמם נכסים בכדי שגם כאשר הם לא עובדים יהיה להם מקור הכנסה, או בשפה העסקית "הכנסה פאסיבית".

היתרונות העיקריים בנכסים:

  1. אפשר ליצור עוד ועוד נכסים – מכיוון שאתה לא מוכר את הזמן שלך אין הגבלה לכמות הנכסים בהחזקתך. 
  2. ההכנסה הינה פאסיבית – גם כאשר אתה לא נמצא.


הזמן מוגבל ולכן אם אתה מוכר את זמנך – לא תוכל להתפתח ללא הגבלה לעומת הטכניקה של יצירת נכסים שתוכל להחזיק גם ב-100 נכסים במקביל. נכסים יכולים להיות: מניות בחברות שונות ובתחומים שונים, נדל"ן, שוק ההון וכד'.


תזהה בעיות 

ההזדמנויות הכי טובות מגיעות מתוך צורך או בעיה שיש בשוק, ככל שתהיה ערני לזהות בעיות תוכל למצוא הזדמנויות.

אתן מספר דוגמאות קצרות:

בעיה: בעבר כאשר ירד גשם בזמן נסיעה ברכב הנהגים היו צריכים להוציא את הראש מהחלון כדי לראות את הדרך.
פתרון: מגבים לרכב שבלחיצת כפתור מתוך הרכב יזיזו את טיפות הגשם מהחלון ויאפשרו לנהג לראות את הדרך.

בעיה: רצים לריצות ארוכות היו מתעצבנים מכיוון שהיו צריכים לסחוב איתם בקבוק מים ולהחזיק אותו לכל אורך הריצה. 
פתרון: שלוקר – תיק קל ונוח המלא במים המחובר לצינור שמגיע עד לפה וניתן לשתות בקלות במהלך הריצה.

בעיה: נהגים לא ידעו איך להגיע ממקום למקום באמצעות רכב ולא הכירו את הדרך. 
פתרון: מיפוי והכוונה שיראו לך את הדרך איך להגיע ממקום למקום בצורה פשוטה באמצעות טכנולוגיית GPS.

בעיה: נהגים היו עומדים שעות על גבי שעות בפקקים וכולם היו נוסעים מאותה הדרך שהיה מראה להם ה-GPS.
פתרון: אפליקציית waze המקבלת דיווחים מהמשתמשים בזמן אמת ונותנת לנהג את האופציה המהירה ביותר להגעה ליעד.

בעיה: בעבר בשביל לסרוק מסמכים היו צריכים להשתמש במכשיר פיזי כבד כמו מדפסת\סורק.
פתרון: אפליקציית scanner שבלחיצת כפתור סורקת את המסמך ומעבירה למחשב.

ההיסטוריה רצופה ביזמים שזיהו בעיות ומצאו פתרונות שגם שיפרו את העולם וגם היזמים הרוויחו מכך כסף ולא מעט, כמו גם המשקיעים שהשקיעו בזמן הנכון כי זיהו את הצורך והמגמה.


תזהה מגמות

חשוב להיות עם היד על הדופק ולהיות ערני למגמות מכיוון שאם נדע לתפוס או לזהות מגמות בזמן נוכל להרוויח ובגדול. למשל, ברור לכולם בעידן החדש שהמסחר האלקטרוני נמצא בצמיחה ואכן כל שנה יותר ויותר אנשים רוכשים בדיגיטל, אותו דבר אפשר לומר על שוק הקורסים הדיגיטליים ועל שוק ה-fintech.

הזדמנויות השקעה

לשאול את עצמך שאלות ולהכין תוכניות עסקיות

זיהית רעיון ואתה מעוניין לקדם אותו או להשקיע בחברה ששמת עליה עין?
קודם כל, תשאל את עצמך מס' שאלות:

– מה הבעיה שהחברה פותרת בשוק?
– האם הבעיה מספיק כואבת כדי שאנשים ירצו את הפתרון שהחברה מציעה?
– מי קהל היעד העיקרי?
– מה הערך המוסף לקהל היעד?
– מה גודל השוק?
– מאיפה יכנס כסף (מודל עסקי)?

לאחר מכן תשתמש באיש מקצוע או תלמד להכין תוכנית עסקית הכוללת:

– מחקר שוק ומתחרים.
– חזון לחברה.
– אסטרטגיה ואבני דרך (מפת דרכים).
– תוכנית שיווק: הכוללת תוכנית חדריה לשוק, מסרים, וצינורות השיווק.
– חלק פיננסי וכולל הוצאות קבועות, משתנות, תקורה, הכנסות ומודלים עסקים ולוגיקה להערכה.

יציבות נפשית

בעולם היזמות וההשקעות הדבר החשוב ביותר הוא היכולת של אדם לשמור על יציבות נפשית לא משנה מה הסיטואציה:
אם אתה מספיק יציב ומתמיד הדברים יסתדרו,
אם תתן לסערה לבלבל אותך דברים פחות טובים יקרו,
אין תחליף להתמדה וליציבות הנפשית!

או כמו המשפט המוכר והאהוב עלי "החיים הם לא עניין של המתנה לסערה שתעבור, אלא ללמוד איך לרקוד בגשם"

יש עוד המון נקודות חשובות, כגון: איתור וייצור הזדמנויות גדולות עם הון עצמי קטן או לפתח יכולת מו"מ ומכירה, אך את זה נשמור למאמר הבא.
שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »

להזדמנויות אטרקטיביות להשקעה, השאר פרטים ומומחה יחזור אלייך: