האם יש יזם שלא מעוניין להגיע לאימפקט משמעותי? כנראה שלא. ההיסטוריה מעידה שהדרך להצלחה רצופה באתגרים, אבל לפעמים נתקלים באלו שמוכיחים שהדבר אכן אפשרי, ואף יכול להיות שיטתי. אחד מהאנשים הללו הוא אמיר דינור, שהוביל מספר גיוסים מוצלחים – והחליט לרתום את הניסיון שצבר לקריירה שסייעה ללא מעט מיזמים למצוא את דרך הפעילות הנכונה ביותר עבורם.
ספר לנו על עצמך
אני מהנדס בהשכלתי, במשך שנים עבדתי בתור מנהל פיתוח עסקי במספר סטארטאפים, עם דגש על השוק הבינלאומי. משם, הקמתי ומינכ”לתי את חברת Seismicai, בה כיהנתי במשך 5.5 שנים בהן הצלחנו לגייס לא מעט כסף ולהגיע לפעילות עם מדינות שונות כגון קנדה, הפיליפינים, טורקיה, הודו במקביל ללקוחות חשובים בישראל, הבנק העולמי ועוד.
זה ללא ספק היה מרשים, מהנה ומלמד, אבל הרגשתי שאני צריך שינוי – פרשתי מתפקיד זה ברוח טובה (עד היום יש לי מניות בחברה), והצטרפתי לסידביז. למה? כי העולם פשוט ריתק אותי. פגשתי מגוון סוגים של יזמים, ועזרתי להם בכל נושא אפשרי, ממכירות, לפיתוח עסקי ועד למציאת השקעות. כאן, אין יום משעמם.
נשמע מרשים, אבל בטוח יש אתגרים
ברור שיש, וזה חלק מהכיף. הרבה מאוד מהיזמים שאנחנו מלווים מגיעים מהשלב שלפני סיבוב ה-SEED, מה שאומר שחייבים לפתוח להם שווקים, וללוות ממש בצעדים הראשונים כמו להגיע לחו”ל, לסגור עסקאות ראשונות ועוד. לפעמים, מגיעים למקומות מאוד לא טריוויאליים, אבל הפידבק והתוצאות הופכים את הכל למאוד משתלם.
לדוגמא, עולם ה-Health Care. חלק מהחבר’ה נדהמו לגלות שכבר מההתחלה הם זכו לפגוש משקיעים רציניים מאוד בתעשייה, ולא רק בארץ – גם בקרנות יוקרתייות בחו”ל כמו למשל קרנות הון סיכון ביפן, או במקומות אחרים שהם בחיים לא היו חושבים עליהם.
אמיר דינור בכנס Zhuhai summit, בסין במסגרת תפקידו כמנכ”ל בחברת SesmicAI
איך מגיעים להישגים כאלו?
הכל מתחיל בכך שאנחנו מסתכלים הוליסטית על הלקוח – אנחנו לא מתנהגים כמו פיינדרים, אלא יותר כבנק השקעות. בפועל, זה אומר שאנחנו נתחיל בבדיקת התוכנית העסקית, נבין לעומק את רמת המוכנות גם של המוצר או השירות, החברה עצמה וגם של היזם, תוך כדי שיקוף מלא של המציאות ומה הולך לקרות הלאה – נתונים כמו כמה כדאי לגייס, מהן ההזדמנויות הקיימות, למי נכון לגשת ולמה, וכו’. אחרי זה, אנחנו נמצא את הדרך לשם – בין אם דרך רשת הקשרים שלנו או שנבצע פניה, וכל זה בניגוד ל”אלטרנטיבות” שרק פותחות את הדלת לעולם המורכב הזה, ומשאירים את היזמים להתמודד לבד. יתרון נוסף שלנו הוא צוות האנליסטים המומחים שלנו, אשר מחזיקים בניסיון רב בביצוע מחקרי שוק, והתאמה בין הלקוחות והצרכים שלהם בגיוס ופיתוח עסקי, לבין האופציות הקיימות עבורם בשוק.
חלק מהשיקוף כולל גם הסבר שאנחנו לא מבטיחים השקעה, אלא רק מתחייבים לבצע את המקסימום האפשרי כדי להפוך את המיזם ואת האנשים שמאחוריו לאטרקטיביים, תוך מציאת כל ההזדמנויות הרלוונטיות.
הם גם מבינים את הסיטואציה במהירות ,דבר שמאוד מייחד אותנו – אנחנו רוצים לקחת יזמים ומיזמים עם פוטנציאל ולהצליח ביחד איתם, ואין לי ספק שכל מה שאנחנו עושים במסגרת הזו משקף את זה.
אילו סוגי לקוחות מגיעים אליכם בעצם?
גם כאן, יש לא מעט גיוון. למשל, יש מנכ”לים של סטארטאפים פעילים שרוצים לייעל את הזמן שלהם, מתוך הבנה שזו לא המומחיות שלהם. הם מבקשים מאיתנו למפות משקיעים רלוונטיים, ולפעול בהתאמה לכך.
מנגד, יש את אלו שפונים לפיתוח עסקי – הם כבר גייסו, אבל אין להם את הקשרים, הזמן או את כח האדם להגיע ללקוחות ולשווקים רלוונטיים, ואנחנו נרתמים כדי לפרוץ להם את הדרך. בעידן המודרני, המיזמים מתחילים להבין שהם לא חייבים להקים מערך פיתוח עסקי, אלא שמספיק להשתמש בחברות שמציעות שירות כמו שלנו – והרבה פעמים זה פשוט משתלם כלכלית – ביחד איתנו, הם מקבלים כח אדם בכיר ומנוסה שמקטין את הסיכון במיזם, ומאפשר להם ולהתמקד בפיתוח של המוצר שלהם
עוד נקודה שחשוב לי להדגיש היא שכשאנו מסתכלים על הפורטפוליו שלנו, אנחנו רואים חברות בכל השלבים: פרי סיד, סיד, ראונד A, אחרי גיוס ראשוני, אחרי מכירות ראשונות ועוד. כל אחת מגיעה עם הרצונות והמטרות שלה, ואנחנו מצליחים למצוא פתרון בהתאמה אישית עבור כל אחת מהן.
ומה יש לך להגיד עבור יזמים שמתחילים את הדרך שלהם?
לא חסרים יזמים מקצועיים וטכנולוגיים בשוק, אבל לפעמים דווקא מוחות מבריקים כאלו “חולים במחלה הישראלית” שגורמת להם להיות בטוחים שמוצר טוב שוה הצלחה עולמית באופן אוטומטי. אין כאן פתרונות קסם, צריך לדעת לשווק את המוצר נכון, לדעת איך למכור,למי לפנות, ומה באמת יכול להיות רלוונטי עבור הסטראפ בתוך הארגון. לפעמים, לחשוב לגמרי מחוץ לקופסא וכמובן, לדעת להיכנס לשווקים.
זאת תורה שלמה עם הרבה מאוד פרקטיקות מעולמות שונים, ולכן אנחנו מתמקדים לא מעט בהתחלה בביצוע הפעולות הנדרשות כדי שזה יקרה: בדיקת המוצר, דיוק שלו, בניית אסטרטגיית גיוס הון ורק אחרי שראינו שהכל באמת מוכן ומובן, אנו נפנה לשחקנים הרלוונטיים.
דרך אגב, לפעמים גם נשקיע מאמצים במציאת אדבייזרי בורד מצוין שישנה את התמונה ויהפוך את המיזם לחברה מצליחה (או לכל הפחות כזו שצועדת בשביל הנכון), מה שיפתח הרבה דלתות בדרך להצלחה, וגם לפעמים ישנה לחלוטין את אחוזי ההצלחה אל מול המשקיעים – מה שללא ספק משמח את הלקוחות שלנו, וגם אותנו.
עוד נקודה קריטית היא שהרבה פעמים, היזמים בטוחים שהם צריכים רק לפנות למשקיעי הון סיכון – אבל זה ממש לא נכון. יש המון תאגידים שיכולים להשקיע, ויש גם השקעות לא מדללות גופים עוולמיים שמחפשים מיזמים רלוונטים ומשקיעים בחברה ללא לקיחת אקווטי, ישנם אנג’לים, סינדיקטים ועוד.
נשיא החברה, מר עמוס טלמור ואמיר דינור במהלך פגישת צוות פנימית
אם מישהו קרא והתרשם, מה הוא יכול לעשות עכשיו?
אשמח להכיר ולעזור לכם בשני שירותים שאנחנו מציעים: שירותי פיתוח עסקי בשווקים חדשים, ולאחר מכן מינוף בגיוס הון. אני מנהל ומוביל את המחלקה בSeedbiz בידע וניסיון רב בשניהם, ואשמח לקחת את המיזם שלכם קדימה!
תגובה אחת
שלום לכם ,
תודה רבה על השיתוף
רק מלקרוא מאמרים כאלה כבר יש אבני דרך.
אלופים