יש לי רעיון לסטארט אפ שיכבוש את העולם – היכן מתחילים?

יש לי רעיון

המטרה המרכזית שלנו בקבוצת Seedbiz היא להעלות את אחוזי ההצלחה של סטארט אפים ולעזור לעוד ועוד יזמים ויזמיות להתקדם אל עבר היעד הנחשק. לכן ריכזנו עבורך כלים ונקודות למחשבה על שתי השאלות הקריטיות ביותר לתחילתו של כל מיזם: כיצד לזהות את הרעיון הטוב ביותר שלך? כיצד ניתן לדעת אם יש בו כדאיות להשקעה? כל מה שדרוש לך לדעת על השלבים הראשונים ליצירת סטארט-אפ מצליח במאמר הבא.

שוק היזמות בישראל פורח ניתן לראות זאת באמצעות ההשקעות בסטאראטפים ישראלים שבוצעו בשנים האחרונות (למעלה מ-20 מיליארד דולר רק ב-2021) וזה מצביע על האמינות של העולם ב-Startup Nation והמוח הישראלי.

אם גם אתם כאלו שיצרי החדשנות, היצירה ועסקים זורמים בעורקיהם סביר להניח שגם לכם מדגדג להיות חלק מהתנופה ושיש לכם כרגע לפחות רעיון אחד בראש, שאתם שוקלים לקדם ולפתח. ובכל זאת, חשוב להכיר את הנתונים: רק חלק קטן מהסטארט-אפים מצליחים בסופו של דבר לממש את הרעיון ולהפוך לסטארט אפ מצליח. המשותף להם, הוא שכולם מבוססים על רעיון טוב  וביצוע איכותי. אם אתם רוצים להיות ביניהם, חשוב שתדעו לעשות את זה נכון כבר מהשלבים המוקדמים ביותר. ובמקרה הזה, שלב בחינת הרעיון. 

איך לבחור מכל הרעיונות שיש לי בראש את הרעיון הטוב ביותר?

העלאת רעיון הוא השלב הראשוני והאינטואיטיבי ביותר בתהליך הקמת הסטארט-אפ. תחשבו כמה פעמים ביום ברחבי העולם אומרים או שומעים את המשפט: "וואו איזה רעיון גאוני, זה סטארט אפ!!". זה קורה בדרך כלל  כשאנחנו מצליחים לפצח איזו בעיה או לעלות על דרך חדשה ויעילה יותר לעשות משהו שתמיד הקשה עלינו או על הסביבה שלנו. וזה נכון, רוב הרעיונות הטובים נולדים מתוך צורך קיים, בעיה ופתרון. צורך יכול לעלות מתוך חוויה אישית שלנו או של אחד הקרובים לנו. רבים מהלקוחות שלנו בקבוצת Seedbiz התחילו את דרכם מתוך מוטיבציה ליצור פתרון עבור בעיה אישית שלהם או עבור אדם קרוב לליבם. 

להלן מספר דוגמאות לבעיה ופתרון:

בעיה
פתרון
בעבר כאשר ירד גשם בזמן נסיעה ברכב הנהגים היו צריכים להוציא את הראש מהחלון כדי לראות את הדרך.
מגבים לרכב שבלחיצת כפתור מתוך הרכב יזיזו את טיפות הגשם מהחלון ויאפשרו לנהג לראות את הדרך.
אצנים לריצות ארוכות היו מתעצבנים מכיוון שהיו צריכים לסחוב איתם בקבוק מים ולהחזיק אותו לכל אורך הריצה.
שלוקר – תיק קל ונוח המלא במים המחובר לצינור שמגיע עד לפה וניתן לשתות בקלות במהלך הריצה.
נהגים לא ידעו איך להגיע ממקום למקום באמצעות רכב ולא הכירו את הדרך.
מיפוי והכוונה שיראו לך את הדרך איך להגיע ממקום למקום בצורה פשוטה באמצעות טכנולוגיית GPS.
נהגים היו עומדים שעות על גבי שעות בפקקים וכולם היו נוסעים מאותה הדרך שהיה מראה להם ה-GPS.
אפליקציית waze המקבלת דיווחים מהמשתמשים בזמן אמת ונותנת לנהג את האופציה המהירה ביותר להגעה ליעד.
בעבר בשביל לסרוק מסמכים היו צריכים להשתמש במכשיר פיזי כבד כמו מדפסת\סורק.
אפליקציית Scanner שבלחיצת כפתור סורקת את המסמך ומעבירה למחשב.

ההיסטוריה רצופה ביזמים שזיהו בעיות ומצאו פתרונות שגם שיפרו את העולם וגם היזמים הרוויחו מכך כסף ולא מעט, כמו גם המשקיעים שהשקיעו בזמן הנכון כי זיהו את הצורך והמגמה.

אז עולם היזמות מתבסס בעיקרו על איתור בעיות ופתרונן בצורה מקורית ויעילה, אך עסק בלי לקוחות הוא כמו אמן בלי קהל, ולכן, חשוב שתבינו האם עוד אנשים שותפים לבעיה שלכם ועד כמה הם ישמחו למצוא לה פתרון? ככל שהבעיה שתמצאו תהיה משותפת ליותר אנשים, כך הקהל שישמח לשמוע על המוצר שפיתחתם יהיה רחב יותר. וכן, אתם רוצים שבסופו של דבר יהיה למוצר שלכם ביקוש.  

לשיחה עם מומחה ללא עלות

לאחר שווידאתם שיש לכם מספיק שותפים לבעיה צריך להבין עד כמה יעיל ונגיש הפתרון שיש לכם בכיס. רעיון מוגמר הוא כזה המורכב מזיהוי בעיה ומתן פתרון הולם. בדר"כ מומלץ להתייעץ כבר בשלב הזה עם אנשי מקצוע בתחום הפיתוח והטכנולוגיה או החומרה, על מנת להצליח לייצר פתרון חדשני, אפקטיבי ומשתלם. במעטפת הליווי שבנינו בקבוצת Seedbiz, אנחנו מלווים אותך כבר מהשלב הזה, על מנת שנוכל לאפיין את הרעיון, הקהל והפתרון בעזרת אנשי המקצוע המנוסים שלנו.

אז לסיכום השאלה הראשונה, הרעיון שנמליץ לך להתקדם איתו לשלבים הבאים הוא כזה המבוסס על צורך או בעיה שיש לך היכרות וחיבור אתה , כזו שמשותפת למספיק אנשים ושמצאת עבורה פתרון יעיל ומקצועי. אנו ממליצים בחום לקחת את השלב הזה ברצינות, לרשום לעצמך את כל הרעיונות ולהתחיל לנקד אותם על פי הפרמטרים שציינו. עד שהרעיון הטוב ביותר יבלוט שחור על גבי לבן.

איך חושבים על רעיון טוב לסטארט-אפ

אז זיהוי של רעיון טוב הוא הבטחה לסטארט אפ מצליח?

הלוואי, אבל לא! כפי שכתבנו קודם, ישנן שתי שאלות קריטיות שצריך לשאול בשלבים המוקדמים ומלבד לזיהוי רעיון טוב נדרש גם לבחון האם הוא כדאי להשקעה. אם לרעיון שלכם אין היתכנות כלכלית, טוב ככל שיהיה, הוא לא יוכל להפוך לסטארט-אפ מצליח. כל רעיון דורש בדיקה מקצועית מקיפה לגבי ההיתכנות הכלכלית והפוטנציאל העסקי שלו. לפני שאנחנו מתחילים עם הלקוחות שלנו את שלב הגיוסים והפיתוח, אנחנו בראש ובראשונה בודקים לעומק כיצד הרעיון עומד בשלושת הקריטריונים הבאים: 

  1. ההיתכנות העסקית של הסטארט אפ –  בשפה המקצועית אנחנו קוראים לזה' מודל עסקי'. האם יש דרך להכניס כסף מהרעיון שלכם? בשלב הזה אנחנו בודקים באילו ערוצים הסטארט אפ יוכל להרוויח, האם וכיצד יהיה ניתן למנף אותם. גם כאן מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים המתמחים בבניית מודלים עסקיים לסטארט-אפים. השלה הזה חשוב הן בשביל לבחון האם משתלם לכם לצאת לדרך וגם קריטי עבור שלב הגיוס, שהרי כל משקיע ירצה לדעת כיצד הרעיון שלכם עומד להשתלם לו.
  2. המוכנות של השוק לקבל את הרעיון שלכם –   בחינת השוק היא אבחון מגמת הפופולאריות של התחום אליו הסטארט אפ שלכם מבקש להיכנס. האם יש ביקוש למוצרים דומים, האם החברות שמספקות אותם בצמיחה ועד כמה המשקיעים רואים בו פוטנציאל.
  3. היתרון של הרעיון שלכם ביחס למתחרים – כל עסק שרוצה להצליח צריך לנתח את המתחרים שלו בשוק, להבין איפה החוזקות והחולשות שלהם, מה הם היתרונות היחסיים של המוצר שלו באילו מקומות הוא יכול להתבלט. חשוב שתכירו כיצד הקהל שלכם תופס את המתחרים שלכם ומה יהיה דרוש לכם על מנת לפרוץ לשוק ולמתג את עצמכם כמתחרים ראויים.
לשיחה עם מומחה ללא עלות

לעשות את זה נכון כבר מההתחלה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה

על מנת להעריך את שלושת הקריטריונים שציינו קודם דרוש הרבה ניסיון, מקצועיות והבנה של השוק. תוכלו לנסות לעשות את זה לבד, אבל זה ייקח לכם יותר זמן וסיכוי טוב שתפספסו פרטים חשובים והכרחיים,  מה גם, ששנים של ניסיון וליווי של עשרות סטארט אפים לימדו אותנו בדיוק איזה אבנים כדאי להפוך בדרך. המומחים שלנו גם יידעו לשקף לכם בכנות מתי הרעיון שלכם מבריק ומתי כדאי ללטש אותו עוד קצת. 

אם יש לכם רעיון לסטארט אפ ואתם רוצים לעשות את זה בדרך מקצועית ובטוחה, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את התוכנית שלנו שמלווה אתכם החל משלב אפיון הרעיון ועד לפיתוח המוצר, בניית אסטרטגיית מימון וההחדרה שלו לשוק. ב- Seedbiz אנחנו עושים את כל התהליך, צעד אחר צעד ומעניקים לכם את כל הניסיון והכלים הדרושים לקחת את הרעיון הכי טוב שלכם ולהפוך אותו לסיפור הצלחה. 

סידביז היא החברה המובילה היום בישראל להקמה ופיתוח של סטארט-אפים המפוקחת ע"י "אמון הציבור". אנחנו עושים את זה על ידי עבודה אינטגרלית של 6 מחלקות פיתוח ואסטרטגיה שונות ומתוך אמונה איתנה שקודם כל מתכננים ואח"כ מפתחים. תאמינו לנו, זה שווה לכם הרבה זמן וכסף.

אז יש לכם רעיון? בואו לבדוק בעזרת המומחים שלנו האם יש לו את הפוטנציאל הדרוש להפוך לסטארט-אפ מצליח. 

לקביעת פגישת היכרות ללא עלות

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

4 תגובות

  1. שלום.. אחי הוציא פטנט.. וקיבל אישור על כך..אפשר לעניין אתכם על כך, אם תרצו.. הפטנט על מניעת השארת ילד קטן באוטו (במיוחד בקיץ , מה שחווינו לצערנו)..

    1. שלום יורם,
      מוזמן להשאיר פרטים בטופס שבתחתית העמוד ונציג יצור איתך קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »