שולחן חכם – מה זאת אומרת?! ומה המסר ליזמים?

MTTech - שולחן חכם

את גל המבורגר וחברת MTTECH שולחן חכם הכרתי לפני 3 שנים, עוד כשפשנגה הייתה רק קניון אופנה אינטרנטי, הייתה לנו מן אחוות יזמים שכזו ותמיד אהבנו לסייע ולעזור אחד לשני, גם אם זה בפסיק הכי קטן.

לאחרונה גל השיק את המוצר המדהים האחרון שלו וראיתי לנכון להיפגש עם גל ולהשמיע את סיפורו היפה, שתכירו יותר את מוצרי חברתו וכיצד הוא הולך לשנות את דפוסי ההתנהגות של כולנו.

"הייתה לי ילדות מאוד מאתגרת ודינאמית, בגיל 12 התחלתי ליזום ולהמציא, בגיל 15 עזבתי את הבית ועברתי לפנימיית שטיינברג בכפר סבא, התגייסתי לצבא כחייל בודד ועברתי לא מעט יחידות מקורס טיס, יחידת אגוז ועד לקצין בגדוד "חרב".

לאחר הצבא בזמן שכולם נוסעים לטיול אחרי הצבא אני הייתי צריך לדאוג לעצמי ולהתקיים, פחדתי ללמוד משהו בשביל הדיפלומה שיקבע אותי בתבנית מסויימת, אז בחרתי לנסות בדרך של פרקטיקה עסקית בפועל.

התחלתי כסוכן מכירות בחברת של מערכות מולטימדיה ולאחר שנה כבר ניהלתי את החברה. נכנסתי לתקופה למען האמת שבה הרגשתי שאני ב"איזור הנוחות" ונוחות מנוונת, לקח זמן עד שהעזתי ליזום לעצמי ולפרוס כנפיים, זאת לאחר שאשתי המדהימה ספרה 11 רעיונות קודמים ששיתפתי איתה ואמרה לי "גל הגיע הזמן שתממש את אחד הרעיונות שלך".

בראש ובראשונה הבנתי שללא ידע עסקי ממיזם שאני מקים לעצמי בפועל אני לא אוכל להתקדם שום צעד, אז הקמתי עסק קטן לאירועים בכדי לנסוך בי מעט בטחון ודי מהר הרגשתי שאני יכול ורוצה לעשות דברים גדולים יותר."

איך המיזם התחיל למעשה?

"לפני מספר שנים חברת מיקרוסופט השיקו את השולחן החכם הראשון לשוק, שותף שלי גבריאל גלרנטר שניהל את ההתקנות והאלקטרוניקה בחברת המולטימדיה הקודמת בה עבדנו יחדיו , בנה דגם קטן של שולחן מפורום באינטרנט ושאל אותי אם אוכל למכור את זה.

החלטנו לבחון ולחקור את העולם הזה בלילות אחרי העבודה וכך נכנסו לתקופה של 3 שנים ל"מוסך" בה בנינו שולחנות חכמים בטכנולוגיות שונות על מנת ללמוד ולהעשיר את הידע שלנו, שני הדגשים העיקריים שלנו מיומנו הראשון היו א' פונקציונאליות – מערכות שישרתו את המשתמשים בהם בצורה יעילה כאסופות מדוייקות של סנסורים ואפליקציות ייעודיות, וב' – להבדיל מכל הצגים המפצלים שכולנו רגילים אליהם, מערכותנו תמיד גדולות, אופקיות ומעודדות אנשים לעבוד יחדיו על הסביבה הדיגיטלית המוכרת כפלטפורמות מחברות.

בהתחלה היינו ממש לוקחים את הכל מ-0 ומייצרים שולחנות חכמים ומוכרים אותם ללקוחות קצה. הבנו במהרה שה"שולחן החכם" יכול לכבוש את העולם והמוצר יכול להשתדרג לרמה בינלאומית.

הבנו בצורה חד משמעית שאנו חייבים ליווי עסקי , פנינו למעו"ף ושם פגשנו יועץ בשם ברוך פלד, ברוך יועץ עם ניסיון שעבר דבר או שניים בעולם העסקים עוד בתקופת טרום האינטרנט, ברוך התעקש שאלמד ואעשה את הכל בעצמי בדרך הארוכה בהנחייה שלו והתיקונים שלו, למרות שבאותם זמנים העדפתי לשלם יותר ולקבל יותר ובמהירות.

בתקופת המוסך - MTTECHבתמונה: גל והצוות בימי "המוסך"

בדיעבד, אני מודה לברוך עד עצם היום זה על העקשנות, לא יעזור שום דבר אין קיצורי דרך, עץ גבוה חייב שורשים חזקים.

לאחר כ-3 שנים רצינו מערכת משלנו, משהו חדשני שיבטא את יכולות הפיתוח הוידע שלנו מעבר לעוד שולחן חכם, כך המצאנו את מערכת המטבח החכם KIsense , הבנו שיש עלויות פיתוח לא מבוטלות ופנינו די מהר לVC , לא ידעתי באמת איך הם עובדים וחושבים, המידע על VC היה לי נטו מקריאה של חומרים המופיעים ברשת, הבנתי שהם לא עומדים להשקיע בגלל שאנו לא בדיוק יושבים בפוקוס הסטנדרטי קלאסי שלהם ולכן בחרתי להתפקס ולבצע מיקוד למערכות "שולחן סוכן חכם" בהתחלה ממוקד לחברות נדל"ן וכל שקל וקיבלנו מהמערכות תעלנו לפיתוח העצמי של מערכת המטבח החכם.

״דרך של מימון ומחקר עצמי היא קשוחה מאוד, מרתקת, רצופת הרפתקאות ולמידה יומיומית עמוקה, אך כשיש חדוות עשייה אין קשיים רק אתגרים, כל יזם עובר הרבה שינויים בעסק, מזל שהבנו זאת האמת די מהר, בסופו של יום גולת הכותרת של יזם הוא להיות יצירתי במהלך הדרך ולהתמודד עם הפידבקים בשטח לתועלתו, ואם כבר יש ידע וניסיון שאפשר לרתום כצינור הכנסה זה תמיד עדיף ממשקיע חיצוני, לפחות בהתחלה ובטח לכל יזם מתחיל כשיעור בסיסי לעצמו, אם יש צורך בסקייל אפ מהיר אז ודאי שהשקעה רצויה, אך הבסיס של יזם הוא להציג כיצד הוא מרוויח מהרעיון שלו ואם אפשר בפועל ולא באקסל – עדיף, תמיד גם ישפר את עמדתו."

מה זה שולחן סוכן חכם?

בשנים האחרונות פיתחנו מערכות ייעודיות לורטיקליים שונים המבוססות שולחנות מגע שאנו מתאימים עפ"י צרכי ודרישות הלקוח, בעיקר כשולחנות סוכן חכם המשנים כל הליך מכירה מפעולת מכירה חד צדדית של הנציג לפעולה משותפת עם הלקוח בה הוא לוקח חלק פעיל חיובי ואף מוביל את המכירה בעצמו באופן ויזואלי, ידידותי וברור.

כמוכן לא מעט חדרי ישיבות חכמים נקיים מנייר ומכבילה עבור משרדים שונים וחברות רכב שחוזרות ורוכשות עוד ועוד, חברתנו הינה המובילה והמנוסה בתחומה, פיתחה והתקינה שולחנות מגע בעשרות פרוייקטים בישראל וחו"ל, לאחרונה נתבקשנו למספר פתרונות ייעודים עבור תעשיות בטחוניות, רפואיות, אקדמיות ועוד.

מערכת הדגל שלנו הינה מערכת המטבח החכם KIsense, המערכת פורצת דרך בעולם המטבח ומהווה כפלטפורמת ניהול ושליטה מרכזית במטבח תוך איזון שווה של פונקציונאליות וחווית משתמש משותפת לכל בני הבית.

חברת MTtech בתכנית NEXT


איך גייסתם הון לאורך הדרך וממי?

"שאלה טובה, ביצענו לא מעט מכירות, בין 2017 ל2018 היה לנו גידול של 120% במכירות, בין 2018 ל2019 היה לנו גידול ב210% במכירות. למעשה ההון שגויס הוא מהלקוחות עצמם שרכשו את השולחן החכם. ישר חשבנו גלובלית, והקמנו סניפים בניו יורק ומקסיקו.

באותם זמנים כשראיתי שהשולחן מבוקש ושיש צורך וביקוש מצאנו אנשים שמאמינים בנו ובמוצר ועל בסיס בלעדיות מקומית / אחוזים מהצלחה הנענו את המוצר באותם מקומות מעבר לים, קיבלנו גיבוי מהבנקים בסיטואציות שהיינו צריכים וקיבלנו השקעה במהלך הדרך של 600,000 דולר מקרן הון סיכון מניו יורק ותל אביב.

לאחר אבני דרך אלו גייסתי מהנדס מולטידספלנרי , החזרתי את הפיתוח לישראל שיהיה כחול לבן ותחת מיקרוסקופ והתחלנו ביצור מערכות המטבחים החכמות שאנו מציגים לשוק בימים אלו.

נכון להיום, החברה נמצאת בגיוס הון והשלמה של 3 מיליון דולר נוספים בשביל 2 דברים עיקריים:
להגדיל את החדירה לשוק בארה"ב באופן משמעותי ונרחב יותר ולפתח את כל הפטנטים שלנו הקשורים למערכת המטבח החכם Kisense שתהיה זמינה לכל בית ומטבח קיים."

גל, מה יש לך להגיד ליזמים בבית שקוראים כעת את המאמר?

תעיזו! תקריבו! תהיו סבלניים! תהיו אמיצים! תשאלו את עצמכם עד כמה אתם רוצים, ותענו לעצמיכם בשיא היושר והאמת. הדברים לא כאלו מסובכים, הכל תלוי כמה אתה מאמין,כמה אתה רוצה, וכמה אתה עושה באמת בשביל זה, ולא משנה באיזה מקצוע אתה עוסק, אם אתה אוהב מה שאתה עושה תמיד תהיה הטוב ביותר בו לא משנה אם אתה פסל או מנכ"ל,.

צריך גם תמיד לזכור את הסיבה לכל הטירוף הזה, עבורי זה האושר – הגשמה ומימוש עצמי אשתי ומנהל הבנק שלי לא יסכימו כרגע אך מבחינתי אני אחרי אקזיט, בריא עם בית חם, ועם חברה מיוחדת שמפתחת רק דברים מגניבים בהגדרה, עושר וכו' הם פועל יוצא של הצלחה שלך שתגיע אם תעשה מה שתאהב מכל הלב ובכל הכח, ואם לא עכשיו אז יותר מאוחר, ואם לא בכלל.. לפחות עשית מה שאתה אוהב בכל הכח 🙂

מבחינתי הפירוש של עשיר זה – עיניים, שיניים, ידיים , רגליים – כל עוד יש לכם את זה, אתם עשירים!
רוצו להגשים את החלומות שלכם, כולנו פה על טיימר."

אוכל לומר שהראיון עם גל היה בשבילי יוצא דופן.

ראשית כל המסר שלו בסוף ליזמים הזדהיתי כל כך, אין מילה אחת שלא הסכמתי.

גל, אני חוויתי די מקרוב את הדרך היפה שלך מלפני כ-3 שנים , אין לי ספק בהצלחתך האישית והחברתית.
שרק תצליח!

גל המבורגר וניצן פלג - Seedbiz

סרטון הסבר על שולחנות סוכן חכם

סרטון הסבר על חדרי ישיבות חכמים

סרטון הסבר על שולחן חכם בחברות רכב

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. בן יקר שלי, עשית דרך ארוכה ומלאת עשייה ותמיד האמנת בעצמך ובמה שאתה עושה, לא היה קל אבל אתה לא התייאשת והמשכת להאמין ואני פשוט גאה גאה גאה בך ובעשייה שלך.
    יישר כח!
    אתה תותח ,בהצלחה בהמשך….
    אימא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »