סקירה רוחבית ומסקנות עסקיות בתעשיית ההון סיכון לשנת 2022/23

סקירה ומסקנות - 2022-23

מחלקת הנתונים והמחקר ב-Seedbiz מבצעת מדי שנה עשרות מחקרים הנעשים על ידי האנליסטים העסקיים המומחים שלנו, במגוון תעשיות שונות וענפים ייחודיים רבים, על מנת לסייע ליזמים המחפשים מידע וידע איכותי שיעזור לסטארט-אפ שלהם להשתפר ולקבל החלטות עסקיות מבוססות מידע ולא השערות לאורך הדרך.

הדרך שבה מבוצע מחקר וסקירת שוק זה מתחילה במטרה ראשית – לספק מידע מפורט על האקוסיסטם של גיוסי ההון עבור סטארטאפים ויזמים בשלבי גיוס שונים, ובפרט על קרנות הון סיכון. לצורך המחקר נבחנו והוצלבו עשרות מקורות מידע ונתונים רבים אחרים של סוקרים מובילים וחברות ייעוץ עסקי גלובליות, כמו גם ניוזלטרים עסקיים ומידע רלוונטי מקביל באינטרנט. 

עם תחילתה של שנת 2023 ולקראת סיום הרבעון הראשון של השנה, נראה שזה הזמן המתאים לחקור מה קרה בתקופה האחרונה באקוסיסטם של גיוסי הון סיכון, כך שכולנו נוכל ללמוד מההישגים והכשלונות של השנה שעברה ולנסות להפיק מסקנות ותובנות עסקיות לשנה הנוכחית שלפנינו. אבל, בראש ובראשונה, בואו נעשה הכנת תשתית קצרה, כדי שגם קוראים ויזמים מתחילים יוכלו להבין לעומק את המחקר.

אז… לאורך המחקר ניקח 2 נקודות מבט מאקרו על הנתונים: מצד המשקיעים והקרנות, ומצד הסטארטאפים והעסקים. בהתאם, נמשיך לדון ולהשוות מידע סטטיסטי שיעזור להמליץ ​​על הבאות. זה יוביל אותנו ליעד הסופי והעיקרי של הסקירה הרוחבית – מסקנות עסקיות ותובנות לשנה הנוכחית.

סקירת שוק מאת מחלקת המחקר של סידביז

בין השאר ניגע בהגדרת המשתתפים ב"משחק" ההשקעות ויזמים, באפשרויות המורחבות של גיוס לסטארטאפ (לא רק VC) ונגדיר את השלבים המתאימים לכל גיוס החל מהשלבים המוקדמים ועד סבבי גיוס סקנדרי והנפקה. נבין מי הן הקרנות המובילות בעולם ובאיזה תחומים וסטארטאפים הן מעוניינות להשקיע. משם נגיע להתמקדות במגמות שנוצרו בסבבי הגיוס בהשוואה לשנים קודמות ונראה כי דווקא השלבים המוקדמים ממשיכים לטפס בגיוסים על אף ששאר השוק הגיב בצורה מתונה ושלילית.

בנוסף, ננתח את הסקטורים העדכניים בתעשייה ונבחן מה מצבם מנקודות מבט שונות. נראה מה קורה בהשקעות בטכנולוגיות אקלים, בריאות וחינוך, בענף הפינטק הרחב והבלוקצ'יין הנלווה לו וגם בטכנולוגיות העדכניות של אינטליגנציה מלאכותית וההייפ סביב ה Generative AI. כמו כן, נבצע סקירה גיאוגרפית של המיקומים הגיאוגרפיים עם המגמות הטובות והפחות טובות, כאשר חלק נפרד מוקדש לאקוסיסטם הישראלי. 

בהמשך, כחלק עיקרי בסקירה נשלב הרבה דוגמאות וקישורים על טרנדים קיימים וגיוסים שנלוו אליהם בהתאם. ננסה ללמוד על המגמות שנוצרו ונשווה עולמות של B2B מול B2C, מוצרים טכנולוגיים מול פיזיים ונסיים בסקירת מקרה בוחן על תעשיית הגיוס סביב עולמות וחזון המטאוורס.

רגע לפני שנגיע לסיכום, נסקור את הסקנדלים שהיו ב 2022, שהיוו את תמרורי האזהרה על ההייפ שנוצר בשנה שלפני. יהיה מעניין לבחון בהתאם מה יהיו הסקנדלים של 2023 והאם באמת עולם ההשקעות יעבור את הטרנספורמציה המתבקשת לכיוון של השקעות יותר מבוססות נתונים ורווחיות ופחות תחזיות והבטחות שווא. 

לבסוף, לאחר סקירת המחקר נצא להסקת המסקנות העסקיות שיוכלו לשמש את כולנו לקראת שנה של השקעות וגיוסים מבוססים. איגדנו במחקר את המסקנות המעניינות ביותר מתוך מבחר אינסופי של תובנות שניתן להסיק (עצרנו ב-13), מתוך הרצון להיות ממוקדים במטרה העיקרית – למידת התעשייה והיכולת להשתמש במידע עבור קבלת החלטות פרקטיות לטובת קידום המיזם.

קריאה מהנה ומשכילה לכולם, והמשך הצלחה עם הסטארט אפ הגדול הבא והגיוס המוצלח שלצידו!

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *