מרעיון
למוצר ומכירות
מיזמי חומרה
מסלול “מרעיון למכירות” פותח בקפידה על ידי יזמים, משקיעים ואנשי מקצוע מנוסים מתוך הבנה של האתגרים הייחודיים שעומדים בפני מיזמים בתחום החומרה והפטנטים. מטרת המסלול היא להעצים את סיכויי המיזם להגיע לשלב הצמיחה והמכירות בצורה אופטימלית ולהביא את המוצר לשוק בביטחון ובמקצועיות.
במהלך התהליך, יעמוד לרשותך צוות של שמונה אנשי מקצוע מנוסים, היוצרים מעטפת שלמה לפיתוח המיזם והבאתו לשלב המכירות בצורה מיטבית. בעזרת כלים מקצועיים בתחומים שונים, נעניק לך את התמיכה הנדרשת בכל שלב בתהליך.
שלב #1
תכנון עסקי-פיננסי ותכנון מוצר
השלב הראשון נועד להבטיח תכנון מדויק של המיזם מראשיתו, כך שנוכל לפעול בביטחון ולהתקדם בצורה מיטבית. בשלב זה, אנו מגדירים ומבססים תכנית אסטרטגית-פיננסית לצד תכנית לפיתוח המוצר. התהליך כולל ניתוח מעמיק של השוק, זיהוי קהל היעד, הערכת עלויות, בניית תחזיות פיננסיות ותכנון פיתוח המוצר.
השלב כולל
מחקר שוק ומתחרים גלובלי ע"י אנליסט
תוכנית אסטרטגית
אפיון מוצר ראשוני ע"י מהנדס
תחזית פיננסית
שלב #2
הכנת תוצרים לגיוס משקיעים ושותפים אסטרטגיים
בשלב זה, אנו מתמקדים ביצירת חומרים איכותיים שיגרמו למשקיעים ולשותפים אסטרטגיים לראות את הפוטנציאל של המיזם שלך. נבנה מצגות משקיעים מעמיקות, נכין תוכניות עסקיות ותחזיות פיננסיות מפורטות, וניצור את כל המסמכים הנדרשים שיוכלו להעביר את הערך המוסף של המוצר שלך בצורה ברורה ומרשימה.
השלב כולל
הכנת מצגת משקיעים
הכנת One Pager
הכנת הדמיה / מידול תלת מימד / מוקאפ
שלב #3
הכנת היזם לפגישות עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים
הכנה טובה לפגישות משקיעים היא קריטית להצלחה. בשלב זה, אנו עובדים איתך על כישורי הצגת המיזם, מחדדים את המסרים המרכזיים ומסייעים בהכנה לענות על שאלות נפוצות ומורכבות שהמשקיעים עשויים לשאול. נוודא שתגיע מוכן עם ביטחון עצמי ויכולת להעביר את החזון והפוטנציאל של המיזם.
השלב כולל
הגדרת תנאי ההצעה למשקיע / שותף
החל מהגדרת מנגנון ההשקעה דרך הגדרת מינ' יחידת השקעה, התמורה למשקיע (האחוזים שהמשקיע\שותף יקבל) ועוד..
סימולציות
הכנה עם היזם לקראת פגישות עם שותפים ומשקיעים פוטנציאלים
שלב #4
מיפוי שותפים / משקיעים פוטנציאליים
בשלב זה, אנו נבצע מחקר מעמיק כדי למפות את הגורמים שיכולים להיות המתאימים ביותר להשקעה או לשותפות עם המיזם שלך. נתמקד במציאת משקיעים או שותפים אסטרטגיים בעלי ניסיון בתחום שלך, ונבנה רשימת אנשי קשר שמכילה את מי שבאמת יכולים לסייע בהגשמת חזון המיזם.
השלב כולל
הגדרת פרופיל
המשקיעים / שותפים הרלוונטים למיזם בהתאם לשלב, לתחום ולסכום שהמיזם מגייס
מיפוי
יצירת רשימה הכוללת את המשקיעים / שותפים הפוטנציאלים ע"י אנליסט עם פרטי קשר
שלב #5
מיתוג יזם והרחבת נטוורקינג לקראת פניות לגורמים פוטנציאליים
השלב האחרון מתמקד בבניית המוניטין שלך כיזם בתחום, וביצירת רשת קשרים (נטוורקינג) לקראת גיוס הון ופנייה לגורמים פוטנציאליים. אנו מסייעים במיתוג אישי, ביצירת פרופיל מקצועי מרשים ובהרחבת המעגלים העסקיים, כך שתוכל לגשת למפגשים עם משקיעים ושותפים מתוך עמדה של חוזק ואמינות.
השלב כולל
שדרוג עמודי לינקדאין
הקמה, ניסוח תוכן שדות הפרופיל והכנת פוסטים עבור הפרופיל האישי של היזם ועמוד החברה
הרחבת חיבורים
הרחבת כמות החיבורים של היזם לבכירים וגורמים רלוונטיים בתעשייה
שלב #6
פיתוח אב-טיפוס
בשלב זה אנו עוברים למימוש הפיזי של המוצר, בניית אב-טיפוס התואם את המפרט הטכני שהוגדר בשלב התכנון. אב-טיפוס זה מאפשר בדיקה מעמיקה של פונקציונליות המוצר, זיהוי בעיות פוטנציאליות ושיפורו לפני הגעה לשוק.
השלב כולל
תכנון וביצוע טכני
עבודה משותפת עם מהנדס מומחה לתכנון מעמיק של אב-הטיפוס, כולל בחירת חומרים, רכיבים אלקטרוניים, ותכנון לוגיסטי לבנייה
בחירת ספקים וייצור חלקים
מציאת ספקים ויצרנים לחלקי המוצר, תוך הבטחת איכות גבוהה וזמני ייצור מהירים.
הרכבה ובדיקות פנימיות
הרכבת אב-הטיפוס תוך ביצוע בדיקות פנימיות מקיפות של כל חלק וחלק, בדגש על עמידות, תפקוד נכון, ועמידה בדרישות המפרט.
תיקונים ושיפורים
במידה ויתגלו בעיות באב-הטיפוס, ביצוע תיקונים נדרשים על בסיס משוב מצוות הבדיקה הטכנית, והבטחת מוכנות אב-הטיפוס לשלב הפיילוט.
שלב #7
פיילוט ויציאה ראשונית לשוק
בשלב זה המיזם יוצא לשוק באופן ראשוני ומצומצם עבור קהל לקוחות פוטנציאליים שהוגדר מראש בשלבים הקודמים. מטרת השלב היא לבחון את ביצועי המוצר בתנאים אמיתיים, לאסוף משוב מהמשתמשים, ולהפיק תובנות שיאפשרו לשפר את המוצר לקראת השקתו בהיקף רחב יותר.
השלב כולל
תכנון והקצאת מוצרים לפיילוט
ייצור כמות מוגדרת של מוצרים לצורך הפיילוט, בהתאם לתכנון שנעשה בשלבים הקודמים, והפצתם ללקוחות הפיילוט.
איסוף וניתוח משוב משתמשים
קבלת פידבק על ידי סקרים, שאלונים ומשוב אוטומטי מהלקוחות, תוך התמקדות בחוויית השימוש, באיכות ובתפקוד המוצר.
זיהוי תחומים לשיפור
ניתוח המידע שנאסף כדי לזהות שיפורים אפשריים במוצר ובפונקציות שלו, ולספק מענה לצרכים או בעיות שהתגלו במהלך הפיילוט.
ביצוע התאמות ושיפורים אחרונים
בהתאם לפידבק הפיילוט, ביצוע שיפורים נקודתיים שיסייעו להביא את המוצר למצב אופטימלי לקראת השקת השוק המלאה.
השלבים המתקדמים
בהתאמה אישית וע"פ הצורך
בהתאם לאסטרטגיה העסקית והטכנולוגית של המיזם, נתקדם לשלבים המתקדמים באופן מותאם אישית, שיבטיח את צמיחתו המהירה והיציבה בשוק. השלבים הללו כוללים את ההתמקדות בשיווק, הגנה על הקניין הרוחני, גיוס הון לשלב הצמיחה וקבלת מענקים מגופים רלוונטיים.
שיווק וצמיחה בשוק היעד
בשלב זה, המיזם יתחיל בהרחבת הפעילות לשוק היעד, תוך התמקדות במיקוד פרסום, אמצעי תקשורת ושיווק ממומנים. נבנה אסטרטגיית שיווק מקיפה שכוללת תכנון מהלכים ממומנים, ניהול קשרי לקוחות, ובניית נוכחות מותגית בשוק. נעבוד על הרחבת מערך המכירות, הגברת המודעות למותג, והגברת הנראות של המוצר בקרב קהל היעד.
רישום פטנט במדינות היעד
בשלב זה, נבחן את הצורך בהגנה על הקניין הרוחני של המיזם ונעבור על תהליך רישום הפטנט במדינות היעד, כך שהמיזם יהיה מוגן מבחינה משפטית. נוודא שהפטנט רשום בכל המדינות הרלוונטיות לפעילות המיזם, כדי להימנע מהעתקות ולהבטיח שהמיזם יוכל להמשיך לפתח את המוצר בצורה בלעדית.
גיוס הון לצמיחה
בשלב מתקדם זה, המיזם יתחיל בתהליך גיוס הון נוסף שיתמוך בהתרחבות והגדלת הפעילות. הגיוס יכול לכלול משקיעים פרטיים, קרנות הון סיכון, או אמצעי מימון נוספים. בשלב זה, יש צורך בהכנה מקיפה של תוכניות עסקיות ותחזיות פיננסיות, כמו גם יצירת אסטרטגיית גיוס הון שתתאים לצורכי המיזם בשלב הצמיחה.
קבלת מענקים מגופים כמו רשות החדשנות ו-Horizon
כדי לתמוך בצמיחה ובפיתוח המיזם, נבחן את האפשרות לקבלת מענקים ממקורות חיצוניים, כמו רשות החדשנות ו-Horizon. מענקים אלה יכולים לספק תמיכה פיננסית לפיתוח טכנולוגיות חדשות, חקר שוק, או פרויקטים מחקריים וחדשניים שיכולים להאיץ את צמיחת המיזם ולהפחית את עלויות הפיתוח וההפצה. נעזור בתהליך הגשת הבקשות, כולל בניית תכניות עבודה, הצגת הצרכים הפיננסיים והפיתוחיים, והכנת הדוקומנטציה הנדרשת.
למה לקוחות קבוצת Seedbiz מצליחים יותר?
לאורך השנים הקמנו חברות ופעילויות מגוונות המעניקות ללקוחותינו מענה מלא ואיכותי
לכל הצרכים שלהם בדרך להשלמת המטרות העסקיות והיזמיות שלהם.
כמייסד של אנבלה, אני ממליץ על התהליך המקיף של Seedbiz, שמסייע למיזמים לעבור משלב הפיתוח לשוק בצורה מקצועית וממוקדת, תוך שמירה על איכות המוצר.
סניה ולדברג
קהילת היזמות של Seedbiz
קהילת היזמות של ישראל מזמינה אותך להצטרף לפעילות רחבה לטובת יזמי הסטארטאפ ניישן בה תהנו מהעשרות, למידה, פודקאסטים, פרסום כנסים, חיבורים עסקיים, סקרים ועוד….