הסיפור מאחורי הסטארט-אפ Cognishine – הכירו את מיטל קרני בוכמן

לא משנה מה הרקע שלכם – המוח הוא חלק מהותי וחשוב לא רק בפעילות היומיומית שלכם, אלא בקבלת ההחלטות, פתרון בעיות ועוד מגוון יתרונות נהדרים שהתאפשרו בזכות היכולת למחשבה צלולה. לצערינו, ישנם מיליוני אנשים אשר מזלם לא שפר עליהם מסיבות שונות: הפרעות התפתחויות, דמנציה, שבץ מוחי, אוטיזם, מוגבלות שכלית ועוד. למזלינו, ישנם אנשים אשר רותמים את חייהם למען אותן אוכלוסיות, והיום בחרנו לראיין את אחד הלקוחות היותר מעוררי השראה שלנו מיטל קרני-בוכמן, אשר ביצעה מהפכה של ממש בכל הנוגע להתמודדות עם אותם אתגרים, והצליחה להגיע להישגים מפוארים ששיפרו ישירות את חייהם של אינספור מטופלים ואנשי המקצוע המטפלים בהם.

 

מיטל, כל אימפריה מתחילה בסיפור. מה היה האירוע המכונן שלך?

אני נמצאת בתחום  הריפוי בעיסוק כבר מעל ל-20 שנים, ועבדתי כמעט עם כל אוכלוסיה: מילדים בהתפתחות הילד, ועד לקשישים עם מוגבלות שכלית. בכל פעם מחדש, ראיתי והרגשתי שיש חוסר בכלים כדי להעביר טיפול מקצועי, איכותי, המתאים למטופל גם מבחינת היכולות שלו, וגם מבחינת הוא עצמו על גילו ותחומי העניין שלו – הייתי יכולה לעבוד עם אדם מבוגר שעבר אירוע מוחי, שיכול כרגע רק להרכיב פאזל פשוט וכל מה שהיה לרשותי היו משחקים המיועדים לפעוטות. 

מה עושים במצב כזה? או שעברתי שוב ושוב בין חנויות שונות בחיפוש אחרי משחקים ופעילויות שלא ירגישו ילדותיים מידי (ומכאן גם מביכים), או שעבדתי קשה בלהכין ולייצר בכל פעם כלי טיפול ופנאי מותאמים. זה איתגר אותי מאוד וגם גזל שעות רבות מעבר לשעות העבודה, וכך מצאתי את עצמי חושבת ומייצרת פתרונות על חשבון הזמן הפרטי שלי. יצרתי מצגות ופיתחתי חומרים עד שבערב אחד שכזה שהוקדש לעבודה במקום זמן פנוי, בעלי ואני הבנו שאנחנו מוכרחים לשלב כוחות ולפתח מערכת חדשנית שכזו,  הניסיון והידע של בעלי במקצועו כמהנדס מערכות מידע, העניק לי מבט מזווית נוספת, ידע חדש שלא הכרתי ותמיכה שאיפשרה לי להגיע למה שאני עושה היום.

הסטארט-אפ Cognishine

שגיא נכנס לתמונה, ואז מה קרה?

התחלנו לחקור קבוצות פייסבוק של עשרות אלפי מטפלים מרחבי העולם, וגילינו שגם שם מחפשים חומרים איכותיים ואקטואלים, בשנים האחרונות הבעיה מחמירה מפני שהאוכלוסיה מזדקנת, יש עוד יותר אבחונים של אוטיזם מבעבר, וכאילו זה לא מספיק, באותה התקופה הקורונה השתוללה בחוץ, מה שהצריך עוד פתרונות יצירתיים שיאפשרו לאותן אוכלוסיות להמשיך להתקדם גם במצבים של סגר. מאוד תיסכל אותי לראות שמדובר בבעיה בקנה מידה רחב, חוצה סקטורים טיפוליים וחוצה גבולות.
המחקר הזה גרם לנו להבחין בבעיות נוספות הקיימות בעולם הטיפול, בינהם מטופלים שלא מתרגלים את מה שלמדו במהלך הסשן הטיפולי, או מטפלים שאין להם אפשרות לדעת האם המטופל תרגל או לא. כיום, לאחר סשן טיפולי, מטופלים לרוב יקבלו "שיעורי בית" והן יהיו בדר"כ על גבי דף עבודה מיושן, בלי יכולת אמיתית לעקוב ולהקפיד שהמשימות אכן מתבצעות. כאשר המשימות אינן מתבצעות, קצב ההתקדמות בטיפול והשגת המטרות מתעכבים, וזו רק דוגמא אחת!
מכאן, הגענו לפתרון על שנתן מענה לאינספור מטפלים ומטפלות ברחבי העולם ולארגונים בהם הם עובדים.

ספרי לנו עליו

יצרנו שיתוף פעולה מרתק שבו אני יצרתי את התוכן הטיפולי המקצועי ושגיא שקד על פיתוח התוכנה תוך מתן דגש רב לחוויית המשתמש ולנגישות. יצרנו מערכת מיוחדת למרפאות בעיסוק, לקלינאיות תקשורת ולמטפלים נוספים שהיא פשוט טרנספורמציה דיגיטלית לעולם הטיפול/שיקום/שימור קוגניטיבי-שפתי. במקום כלי עבודה בצורת הכרטיסיות הפיזיות, משחקי קופסא, ועוד.  כעת, המטופל יוכל לגשת אל אותם פעילויות מכל מכשיר שזמין לו, כגון מחשב, טאבלט, מובייל  באופן עצמאי ומבוקר, בביתו, במיטת האשפוז או בחדר ההמתנה. כל זאת תוך דיוק הפעילויות הטיפוליות למטרה עליה עובד, ליעולותיו, לצרכיו ולתחומי העניין שלו. 

זה לא נגמר כאן – יש לנו המון כלים החל מכרטיסיות מילים ומשפטים דרך תרגול זכירת שמות של אנשים, זיהוי צלילים, סידורי רצף ועוד. אנחנו מגלים כי אחד המרכיבים החשובים ביותר להגברת המוטיבציה להמשך תרגול הוא באמת דרך הגשת הפעילויות הטיפוליות דרך תוכן רלוונטי, אקטואלי ומגוון. למשל, אם מטופל אוהב את ריהאנה אפשר לייצר פה משחק זיכרון בכיכובה, או פעילות אחרת עם תמונות שחקני כדורגל מובילים. ככה, אותו המטופל יגלה עניין רב יותר, ישתף פעולה עם התרגול הנדרש ובתקווה גם יבצע בצורה טובה יותר את העברת הנלמד אל חייו הפרטיים. אין שום סיבה שמטופלים בחדר הטיפולים יהיו מנותקים מהעולם האמיתי אם יש בחירות, גמר גביע, אולימפיאדה וכו', אז אנחנו בקוגנישיין מאפשרים למטפלים לתת את התרגילים הטיפוליים הקלאסים אך עם אותם נושאים רלבנטים.  

התחלנו את התהליך ב-2021 כשיצאנו עם המוצר לארה"ב, ותוך חודש כבר היו לנו מעל 5,000 מטפלים במערכת – ולדעתי זה מעיד בצורה הכי טובה שיש על כמה פיתחנו משהו שהוא פשוט בגדר אוויר לנשימה גם עבור המטפלים שהיו חסרי אונים, וגם עבור המטופלים שסוף סוף קיבלו מענה נרחב והתאמה אישית שהיא פשוט בגדר חובה עבורם.

התחלתם יפה מאוד, ואיפה אתם עומדים עכשיו?

בתחילת הדרך היה חסר לנו שותף עסקי למיזם ופנינו לנמרוד זילחה להוות את הזרוע החסרה של עסקים וכספים, הוא מונה להיות מנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של החברה, מה שאיפשר לנו להתפנות לפיתוח המוצר בזמן שהוא דואג לפיתוח העסקי ולניהול האופרציה. הצוות שלנו משלב בין מפתחי תוכנה, קלינאיות תקשורת דוברות עברית, אנגלית וערבית, מרפאות בעיסוק וכמובן ביזנס.

מאז, הוספנו פיצ'רים כמו אפשרות אפשרות לתת לכל מטופל "שיעורי בית" שניתן לעקוב אחריהם ללא יוזר וסיסמא, והכל בפלטפורמה שעובדת בכל מכשיר טאבלט או מובייל. בנוסף פיתחנו את האפשרות להקים אתר מותאם לארגון עם תוכן לבחירתו המותאם בדיוק לאוכלוסיה בה הוא מטפל ומתעדכן תמידית. לדוגמא קוגנישיין אלצהיימר, קוגנישיין אוטיזם, קוגנישיין מבוגרים ועוד.

נימרוד זילכהנמרוד זילחה, מנכ"ל Cognishine

מה הפידבק מהמטופלים עצמם?

מאוד מאוד חיובי. בסופו של יום, תחום השיקום והטיפול הוא בעיקר מה שקורה מחוץ לקליניקה, ולכן חשוב מאוד שיהיה מענה גם בשאר הזמן. בנוסף, נוצר מצב מטורף שבו יש תורי המתנה ארוכים ארוכים לכל אותם מקצועות הבריאות  קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק (מצב שצפוי להחמיר עוד יותר) – וכאן הטכנולוגיה שפיתחנו מיועדת לשפר את התהליך הטיפולי, ובסופו של דבר לסייע למחסור במטפלים ולעבודתם מבלי לפגוע באיכות.

אתם זוכים להכרה גם מחוץ לתחום?

בטח! קופות החולים כללית ומאוחדת כבר רכשו את השירות שלנו, בתי החולים אלי"ן ורעות הצטרפו כ-Design Partners ומחקרים קלינים מתקיימים שם בימים אלו. אנחנו פעילים בארגוני חינוך וטיפול בארה"ב, ויש לנו גם לקוחות בדמות חברות שעוסקות בטיפול בגני תקשורת עם ילדים ומרכזי יום לבוגרים על הרצף האוטיסטי, מרכזי יום לזקנים עם אלצהיימר ועוד. 

בנוסף, קיבלנו שני מענקים מהרשות לחדשנות, ואנו חלק מההאב החברתי "הכוורת" של ארגון הג'וינט וקרנות הביטוח הלאומי.

אנחנו גם עובדים עם בתי ספר, קופות חולים ובתי חולים גריאטריים, וגם השתתפנו בתחרות יוזמת הבריאות הבאה של פורום  Reebot ו-YNET, בה זכינו במקום השני. אנחנו גם שמחים לבשר שאנחנו לפני פיילוט גדול עם מערכת הבריאות הבריטית במספר בתי חולים ובקיצור – הולך להיות מעניין.

נגן וידאו
שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »