7 השאלות שאתה חייב לשאול את חברת השירותים שתלווה את הסטארט-אפ שלך

לימוד דרך נותן שירות איכותי - SEEDBIZ
לימוד דרך נותן שירות איכותי - SEEDBIZ

כולנו צרכנים ביום יום שלנו, כל אזרח, שכיר, איש עסקים ויזם הינו צרכן, מדי יום. עולם הצרכנות הוא עולם גדול, עליו מושתתת רוב הכלכלה. הצרכנים למעשה הם אלו שמניעים את הכלכלה והשוק החופשי, אחרת לא היה ניתן ולו לרגע לאמוד שווקים, להתפרנס והדבר החשוב מכל – ליזום!

האם אתם יודעים באמת מה אתם קונים? לדעתי לא. האם אתם יודעים באמת איזה שירות מציעים לכם ומה תקבלו בתמורה לכסף שלכם? לדעתי לא. האם כולכם קוראים את האותיות הקטנות בהצעות מחיר/הצעות שאתם מקבלים? לדעתי לא.

החלטתי לכתוב לכם מאמר בנושא, נושא רגיש מאוד שגם היותי כצרכן נתקל בו, על אחת כמה וכמה בתחום היזמות העסקית, יזם ויזמית שנמצאים בתחילה/אמצע דרכם בדרך כלל הם ניתנים ללמידה וחשוב מאוד לתת עבורם את הכלים המהותיים על מנת שיוכלו לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיוכלו לבחור להקמת המיזם שלהם.

ליקטתי עבורכם על בסיס ניסיוני הן כצרכן והן כנותן שירות שבע שאלות חשובות לפני שאתם "כותבים את הצ'ק" לגורם השירותי שתקחו ממנו שירות:

1. רזומה של הצוות שעומד לתת לי שירות, עובדות בשטח ולא קלישאות סיסמאות ו"חרטות" (סליחה על השפה) – נקודה מאוד חשובה שכדאי לשאול, מי שעוקב אחרי מאמריי יכול לקרוא את המאמר האחרון שלי "רוצה לגייס הון? תלמד ממי שגייס הון" נקודה חשובה מאוד, חובה להבין איזו דרך אני רוצה לעבור ולקחת את השירותים מאותם אנשי מקצוע, אני תמיד מזכיר שזה תקף גם על חיינו האישיים, אנחנו לעולם לא נרצה ללמוד מאדם גרוש כיצד לשמור על זוגיות בריאה, כנל לגבי עסקים.

2. לדרוש לדבר עם לקוחות ממליצים – אחד הפידבקים היותר טהורים וטובים שתוכלו לקבל לפני שאתם לוקחים שירות מנותן שירות כזה או אחר זה להבין את החוויה של לקוחותיו הקיימים / שעברו על מנת לשמוע פידבק נקי נטול אינטרס ומהכובע של הלקוחות, אותם לקוחות קיימים יוכלו לתת לכם אינדיקציה מלאה על החוויה שלהם עם אותו נותן שירות, לטוב ולרע – אתם תחליטו בסוף אם מתאים לכם.

3. הבנה חד משמעית לגבי מועדי אספקת החומרים – נושא זמנים הוא נושא חשוב ולעתים קריטי, הוא חייב להיכנס ולהיות משוקלל בהסכם העבודה, נותן שירות חייב להיות מחויב לזמני האספקה שהוא התחייב, לפיכך אתה מתכנן את המשך הפעילות שלך, המטרות שלך והתכנית שלך, כל עוד אין סעיף שכזה ואין אזכור זה לא טוב ולא בריא ומשאיר פתח לעיכובים מיותרים. עם עיכובים אין בעיה ולעתים זה קורה, יש הרבה דברים שצריך להתחשב אך בתחילת העבודה חשוב מאוד לסכם עם הנותן שירות על זמני אספקת העבודה והחומרים.

הדרך ליישום רעיון עוברת בנותני שירות איכותיים - SEEDBIZ

4. האם נדרש ממני משהו על מנת שהתוצאה תהיה טובה? – שאלה זו היא הכרחית מאוד, אני תמיד ממליץ ואצלנו בסידביז אף מחייב שהלקוח יהיה חלק מהתהליך, מהסיבה הפשוטה שהשירותים ניתנים לו ועבורו, שנית כל במידה מסוימת מחירים יכולים לרדת במידה וצד המקבל שירות מגיע עם מידע / מחקר כזה או אחר, מניסיון שלי בליווי יזמים ויזמיות בסידביז נוכחתי לראות שכאשר היזם פועל על ידי משימות כלשהן שאנו נותנים לו (שיעורי בית) זה מאוד טוב לספק מוצר מושלם ולהעביר הליך למידתי את היזם/ית.

5. מה אני מקבל בפועל? מה התוצאה? מה ההתחייבות? או אם אין מה כן? מה יוצא לי מזה? אבל "תכלס", לא השערות ולא אולי, כשאנו צרכנים אנו מוציאים כסף, לא מכיר מישהו שקטף את כספו בעצים, חשוב מאוד לדעת מה מקבלים מנגד, הן דברים חומריים הן דברים ערכיים, מה התוצאה בסוף כאשר אתחיל את השירותים? מה אתם מתחייבים ואם אין התחייבות מצידכם אז מה כן יש? שאלה זו ותשובה לשאלה זו זה דבר שאמור מאוד לחזק אתכם, זה מביע בעיקר את האמון של הצד השני בכם.

6. מהם תנאי התשלום עבורי? תנאי תשלום הוא מושג מקובל בעסקים, מקובל בכל הקשור ללקיחת שירות, כמובן שגובה העסקה איתה מגיעה גם התנאים, אין חוק מסוים לגבי זה, זה תמיד הרבה יותר נוח לכיס ולדעת מה תנאי התשלום, יתכן גם ולא יתאים לכם תנאי התשלום ותמיד תוכלו ולא תיחשבו חוצפנים להתחשב בתנאי תשלום, כמובן במידה ואישרו לכם אתם תהיו חייבים לעמוד בזה כפי שאתם מצפים שחברת השירותים תעמוד בכל ההתחייבויות שלה כלפיכם.

7. מה היתרון היחסי שלכם על השוק? למה דווקא אתם ולא החברות המתחרות שלכם? שאלה זו היא מבין השאלות הראשונות שאני שואל ספקים או חברת שירותים כזו או אחרת שאני לוקח שירותים – ואנו לוקחים לא מעט. כאיש עסקים שמחזיק מספר עסקים, יועץ בחברות ושותף קטן בלא מעט סטארטפים אוכל לומר לכם שזה הדבר הראשון שאני "מחנך" את היזמים והיזמיות, יזם אמיתי חייב לדעת ממי הוא לוקח שירות. יזם אמיתי חייב לדעת לאילו אנשי מקצוע הוא מפקיד את עתידו להצליח, נכשלתי מספיק פעמים בשביל להבין על בשרי שזו שאלה חשובה מאוד לפני קבלת החלטה עם איזו חברה להתקדם.

אם קראתם את המאמר עד כה כנראה שאתם חשובים לעצמכם. תיישמו את שבע השאלות הללו, בכל מקום, בכל מצב ובכל עת ואתם תראו איך ההחלטות שלכם בבחירת נותני השירותים שתצטרכו ישתפר פלאים, מעבר לכך אתם תהנו יותר מהדרך ותהיו חכמים ומגובים. קבלת ההחלטות שלכם תשתפר ותוכלו לקבל החלטות יותר מושכלות עם פחות אפקט של "מכירות" עליכם.
שמחתי לסייע, בהצלחה!
שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. גרוש ידע לתת עצות מצויינות מה לא לעשות.
    בדיוק כמו יזם שנכשל במיזם קודם, יזהר שלא ליפול באותן מכשלות.
    וכמובן עדיף מי שנכשל בעבר ואח״כ הצליח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »