סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה שלכם – מיותר או הכרחי?

תמונה ראשית אהרון גרניק סמנכ״ל פיתוח עסקי - סידביז
בחרתי לראיין הפעם את אהרון גרניק, שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת סידביז, מיהו/ מיהי סמנכ"ל פיתוח עסקי? מה התפקיד דורש מאותו גורם שמנהל אותו? מדוע תפקיד זה הוא מהותי ואף מכריע בסטארטפים ובחברות הייטק? ניגע בכל במאמר הבא

הכירו את סמנכ"ל הפיתוח עסקי שלנו – אהרון גרניק, בן 28, בילדותו היה אלוף הארץ בשחמט תחת מסגרת פעילות בבית הספר, כדורסלן לשעבר ומתנדב כמאמן ילדים בקט – סל בישוב "אלקנה". אהרון התגייס לצבא ליחידת גבעתי ושירת את שירותו הסדיר כלוחם ביחידה, אהרון התבקש על ידי מפקדיו לחתום קבע והיה בצהל עד גיל 24.

מיד משחרורו מהצבא אהרון פנה לחבר ילדותו, דניאל קוגלר, אז – בעלים ומנכ"ל חברת פשנגה (קניון ומגזין אופנה אינטרנטי) ושאל על העיסוקים בהווה של דניאל והשניים חיפשו דרך לשלב את אהרון בחברה. הוא החל את תפקידו היזמי הראשון – הקמת מערך שירות הלקוחות של חברת "פשנגה" שבאותם זמנים הייתה חברה צעירה בת מספר חודשים בשוק שהייתה צריכה כוח אדם טוב ואיכותי.

אהרון, ספר על החוויה שלך מתחילת הדרך בעולם העסקים 

במהלך כהונתי כמנהל שירות לקוחות בפשנגה למדתי בשטח המון דברים הקשורים ליזמות ועסקים, ראיתי את הדרך שלך ושל דניאל כמובילי החברה ובכל חודש נכנסתי עוד יותר לעובי הקורה של התחום, למדתי והבנתי שמדובר בעסקים, לא בסטארטפים, לא ביזמויות ולא בשורות קוד, מדובר בעסקים!

לכן, התחלתי אט אט להבין וללמוד את התחום של פיתוח עסקי שאוכל לומר לך – זהו התחום שמכריע כל עסק! על אחת כמה וכמה מיזם בדציבל גבוה וברמה בינלאומית.

תכלס, מה תפקידו של סמנכ״ל פיתוח עסקי?

סמנכ"ל פיתוח עסקי בראש ובראשונה מאוד אינדיבידואלי מהסיבה שכל ההוראות הניתנות מהמנכ"ל זה בהתאם ליעדים שהוא קיבל, לכן, אוכל לספר על החוויה האישית שלי כסמנכ"ל הפיתוח העסקי:

1.לפתח את העסק או במילים פשוטות להגדיל את המכירות של החברה ולדאוג לפתח את עתידה ב-2 אלמנטים עיקריים:

  • הגדלת המכירות של המוצרים\שירותים שהחברה כבר מוכרת (לדוגמא באמצעות הרחבת מעגל שת"פ ויצירת קשרים רלוונטים בשוק).
  • זיהוי הזדמנויות לכניסה לשווקים נוספים – לאתר אפיקים שלחברה ישתלם להיכנס אליהם ולייצר את התכנון איך זה הולך להתבצע ואיך החברה הולכת להרוויח מכך.

2.בעקבות כך וכאשר המכירות עולות + סגירת שיתופי פעולה ועסקאות עתידיות גורמות לשווי החברה לעלות, העלאת שווי ערך החברה ברובו משול לפיתוח עסקי נכון, טוב, יעיל ואפקטיבי.

תמונה אהרון גרניקאהרון גרניק סמנכ"ל פיתוח עסקי בעת הסבר אל מול יזמים צעירים

 

היית סמנכ״ל פיתוח עסקי בפשנגה, כיצד הגעת פתאום לסידביז?

בשנת 2019 כאשר חברת פשנגה קיבלה החלטה למנף את עצמה לשוק הבינלאומי קיבלתי זימון לפגישה מדניאל, דניאל הסביר לי שברמה העסקית אנו צריכים כעת "לנקות" את החברה מעובדיה ולתת למנכ"ל חיצוני עם ניסיון מוכח להוביל את שלב המעבר לשווקים גדולים, ביולי 2019 זומנתי לפגישה מחודשת עם דניאל אשר הציע לי לכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת סידביז – אשר מלווה יזמים משלב רעיון ועד לשלבים מתקדמים עד לרמת יציאה לשווקים בינלאומיים.

כיום, מעבר לכך שאני מכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי של חברת סידביז אני מלווה את לקוחותינו ומציג להם את היתרונות הרבים שיש, מעניק להם מניסיוני כיצד לפעול, מה עבד ומה פחות ומשתדל לשדרג להם תמיד את החשיבה העסקית בעסק, במקרים מסוימים כאשר מגיעים אלינו יזמים וחברות בשלות יותר אני יושב אחד על אחד עם סמנכ"לי הפיתוח עסקי שלהם ומייעץ להם על דרכי חשיבה כאלו ואחרות.

בסופו של דבר, סמנכ"ל פיתוח עסקי הוא תפקיד מפתח חשוב בכל חברה, תפקיד שלכל מנכ"ל חשוב לשמר ואני יכול לומר בצניעות שבזכות ביצועים טובים הגעתי למצב שהציעו לי להיות שותף בחברות הללו שעבדתי, דבר שתמיד נותן לך דרייב להמשיך קדימה – ממליץ זאת לכל מנכ"ל שיש ברשותו סמנכ"ל פיתוח עסקי טוב וראוי, שימור סמנכ"ל פיתוח עסקי טוב = חברה מצליחה.

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פנייה אל

חיפוש כתבות:
חיפוש שירותים: