דוחות כספיים – לא רק רווח והפסד

דוחות-כספיים

בחשבונאות ישנם מספר סוגי דוחות, רוב בעלי העסקים מתמקדים בדוח רווח והפסד שמדבר על הכנסות והוצאות. חשוב מאוד לדעת כי ישנם דוחות כספיים נוספים וכולם חשובים מבלי יוצא מן הכלל.


מהו דוח רווח והפסד?

דוח רווח והפסד הינו אחד מתוך מספר דוחות כספיים שונים. זהו דוח שמראה האם העסק הרוויח או הפסיד השנה. יחד עם זאת לא ניתן להסתמך רק על הדוח הנ"ל מאחר וישנם נתונים אשר אינם מופיעים בו.

לדוגמא, עסק בשלב ההקמה לוקח הלוואה כדי לממן את הפעילות. ייתכן ובדוח רווח והפסד אכן יופיע רווח וזאת משום שסכום החזר ההלוואה אינו מהווה הוצאה ולא מופיע באותו הדוח. כך שלמעשה בחשבון הבנק לא ייותר לו כסף כפי שמציג הדוח.

ישנם כל מיני סוגי דוחות רווח והפסד כאשר השוני בינם הוא סוג העסק. דוח רווח והפסד של נותן שירות יהא שונה לגמרי מעסק שמוכר סחורה ושונה לחלוטין מחברת הזנק אשר בדוחות שלה יופיעו סכומי ההשקעה במחקר ופיתוח לעומת עסק שמוכר סחורה ובו יכלל סעיף הנקרא עלות המכירות או בשפה פשוטה כמה עלתה הסחורה שנמכרה בפועל.

 

דוחות-כספיים-שונים



אתם חברה בע"מ? עוד פרט חשוב מאוד

חברה בע"מ מגישה יחד עם הדוח רווח והפסד גם מאזן הנקרא גם דוח כספי. המאזן מציג את נכסי החברה, התחייבויותיה, הון הבעלים ויתרת הרווח או ההפסד המצטברת.

גם נכסי החברה וגם התחייבויותיה מחולקים בין הטווח הקצר ובין הטווח הארוך. בסעיף אחד יוצגו המזומנים כמו קופת המזומנים או חשבון העו"ש ובאחר יוצג כל הרכוש והציוד שהעסק רכש לצורך הפעילות שלו כמו רכבים, מכונות וכו'.

דוח על תזרים המזומנים הינו דוח אשר מסביר את ההתנהלות באותה השנה מבחינת כניסה ויציאה של מזומנים בעסק. הוא תמיד יתחיל מיתרת הפתיחה תוך התחשבות בדוח רווח והפסד וכן התחשבות של סכומים הרשומים בדוח שאינם מהווים כניסה או יציאה של מזומנים.

לדוגמא פחת על רכוש קבוע נרשם לאורך השנים בחלקים ויופיע בדוח רווח והפסד אך בפועל מחיר העיסקה כבר שולם על ידי העסק ויש לתת לו ביטוי בדוח תזרים המזומנים.

המלצתי היא לבחון את כל שלושת הדוחות יחד ולא מומלץ להסתמך על דוח אחד בלבד או לחילופין להתייעץ עם איש מקצוע כאשר רוצים לבחון מצב של עסק או השקעה עתידית.


שמחתי לחלוק איתכם, ההבנה בנושא בהיותכם יזמים ובעלי עסקים חשוב ביותר.


המון בהצלחה



המאמר נכתב ע"י משה בן מאיר,
בעלים "משה בן מאיר יועץ מס"

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »