הקמת מיזם – בחירת שותפים, קשיים בדרך ופתרונות

הקמת מיזם - התקדמות מושכלת

הקמת מיזם חדשני, עסק, חברה או הגשמת רעיון בצורה כזו או אחרת חייבת להכיל ראייה מרחבית. זה לא מספיק רק לחשוב על רעיון, צריך לחשוב ולהבין כיצד לגבש ולהוציא את הרעיון אל הפועל החל משלב המחשבה ועד לשלב הגשמי וכמובן איך לגרום לרעיון להישאר רלוונטי, עדכני ושימושי לאורך זמן. חשוב תמיד להביט גם על הכאן ועכשיו וגם על העתיד הקצר והרחוק של הרעיון שלנו, השוק שלנו והלקוחות שלנו.

במאמרים הקודמים שלי ממש כאן בסידביז כתבתי על קצה המזלג ומתוך השתדלות גדולה להעניק כמה שיותר ידע פרקטי לקוראים, את ההתחלה של תהליך גיבוש רעיון לתוך הדף והבאתו לעולם הגשמי (תמצית מנהלים) ובמאמרי השני כאן באתר הרחבתי מעט על תכונות אופי שיכולות לסייע ליזם/איש עסקים מתחיל, בדרכו אל הקמת מיזם כזה או אחר.

נתחיל לרגע מהבסיס, לאחר שכבר גיבשנו את הרעיון שלנו במלואו, הבנו מה אנחנו רוצים לעשות ועכשיו אנו צריכים להתקדם קדימה – נהיה חייבים להיות מחושבים ולבחור היטב מי ילך איתנו את הצעדים הראשונים וימשיך יחד איתנו אל עבר הפסגה הנכספת, בכדי שכשנעלה לאט-לאט בשלבים בדרך להצלחה או לכשלון יהיה לנו עוד ליווי של אנשים עם דיעות שונות, השקפות עולם שונות ויכולת לתת לנו לפעמים ״דחיפות״ מילוליות קטנות שיסייעו לנו לחזור לפוקוס אל עבר המטרות והיעדים שהצבנו.

עדיף לכם תמיד שתהיה לכם יד משלימה או ידיים משלימות, בלי אגו, בלי משחקים. המיזם שלכם שווה 0 עד שאתם לא מרימים אותו ל-1. מדובר בתהליך שיכול לקחת החל מחודשים אחדים ולעיתים גם שנים ארוכות בהתאם לפרויקט ולמשאבים שלכם. חשוב וקריטי לעבור את הדרך עם האנשים הנכונים והמתאימים ביותר וללא פשרות.

בחירת שותפים

את השותפים שלכם אני ממליץ לבחור לא לפי ״אני מחפש טכנולוג״ כדרישה ״יבשה״ אלא ממש לפי תכונות אופי. השאלה הנכונה לשאול את עצמכם בבחירת האנשים שילכו וילוו אתכם בדרך וכמובן שאתם אותם היא לא ״מי יהיה השותף הטכנולוגי שלי?״ אלא ״מי זה השותף הטכנולוגי האידיאלי בשביל הפרויקט שלי, מה הוא צריך להיות?״ ולהתחיל לנתח תכונות אופי שיהיו תואמות את מה שאתם מצפים ממי שיוביל יחד איתכם פרויקט ובהתאם לציפיות ולסטנדרטים שאתם מעוניינים להגיע אליהם.

לדוגמה: ״הוא צריך להיות אחד שמסוגל לעבוד בלחץ״ , ״הוא צריך להיות אחד שלא חושש ממשברים״ , ״הוא צריך להיות אחד שיודע לעמוד בזמנים״ וכו׳ וכו׳ בהתאם לדרישות של הפרויקט/מיזם שלכם.

השאלה הפשוטה הזו של ״מה השותף שלי צריך להיות כדי שהמיזם יצליח?״ עלולה (בלשון חיובית) באמת לגרום לכך שהמיזם יצליח. אתם לא רוצים לידכם אנשים בשום שלב בדרך העסקית שלכם שמקבלים ״רגליים קרות״ ברגעי לחץ או משבר ובטח שלא רוצים שהחלומות שלכם יכשלו בגלל שחלקתם אותם עם האנשים הלא נכונים.

הקמת מיזם - ייעוץ

מחקר פנימי וייעוץ חיצוני

בהמשך לבחירת השותפים והצוות ייתכן ואתם תגלו פתאום במהלך המסע שלכם בעולם היזמות שאתם חוששים להציף בעיות בפני אנשים או להביע חששות שמא אתם לא רוצים ״לאכזב״ את הסביבה העסקית או להצטייר כאנשים שלא מבינים עניין, בעיקר כאשר תתחילו להוביל אחריכם שותפים או צוות עובדים.

זה לא קורה לכולם, אבל זה כן קורה הרבה ומכנים את זה בתעשייה ״הבדידות שבפסגה״, יש על כך מאמרים רבים ונפלאים. אם ״תשמרו בלב״ שאלות חשובות סביר להניח שאתם או תלכו אחורנית במקרה הרע או שתתקעו במקום לזמן מה וזה עוד במקרה ה״טוב״, דבר אשר עלול להיות קריטי בעיקר בתחילת דרכו או בעת תהליך הקמת מיזם חדש וזאת בזמן שיזמים מתחרים ימשיכו להתקדם.

חשוב להפריד בין העולם האישי והקול בראש שאומר ״עדיף לפתור דברים לבד״ לבין הקול העסקי והמחושב שאומר ״מה כבר יקרה אם אשאל?״ , ״אולי כדאי שאתייעץ?״..  בתוך כל זה חשוב מאוד לזכור שתפקידו של היועץ הוא לייעץ ותפקידכם כיזמים הוא לקבוע.

ההפרדה בין העולם האישי לעולם העסקי חייבת להיות חדה מאוד-לדוגמה: אסור לתת לאירוע שקרה בבית להשפיע על העבודה וכנ״ל ההיפך. בהקבלה למאמר זה, חייבים לבצע הפרדה בין החששות ש״בלב״ לבין השכל הישר וההגיון.
הפחד מלהצטייר כחלשים או כחסרי נסיון או ידע בעת שאילת שאלות הוא פיקציה שעליכם לנתק לתמיד בכדי להתקדם קדימה.

אגב, מוטב לשאול שאלות ממוקדות ונכונות ולהשאיר ל״אבא-גוגל״ את שאלות ה״קיטבג״.
אל תבזבזו את זמנו של יזם מצליח, איש עסקים או משקיע בשאלות כמו ״מה זה מניות״- קראו וחיקרו לבד.

לעומת-זאת, שאלו אותו ״באיזו אסטרטגיה היית ניגש לעסקה x״ , ״האם אתה חושב שנכון לי בשלב זה לגייס הון כזה או אחר״ , ״כיצד היית ממליץ לי לשפר את הביצועים של הצוות שלי?״ אני בטוח שהבנתם את כוונתי בהגדרה של מה זה ״שאלות נכונות״ לעומת ״שאלות קיטבג״.

ככל שאדם יהיה מוכשר יותר, יצליח יותר ויגיע גבוה יותר כך עולם היועצים המקצועיים שלו יחל להצטמצם, זה נשמע מוזר נכון? זה קורה בדרך כלל כי בשלב מסוים בקריירה המון יזמים לא מוכנים לוותר על האגו ועל ביצוע פעולות על סמך תחושות ״מהלב״ במקום ללכת בצורה קרה אחרי הראש כפי שכבר ציינתי.

זו לא בושה להתייעץ או לשאול שאלות, בתחילת הדרך אתם תעשו את זה הרבה וככל שתרבו הרי זה משובח, פשוט תשאלו מול האנשים הנכונים בכדי להגיע מוכנים בזמן אמת. מה גם שייתכן ובשלב מסוים תגיעו למצב של ״התלמיד עולה על רבו״ מול יועצים מסוימים מה שעלול להוביל את היזם לעיתים למצב בו הוא מרגיש כי המענה הייעוצי שהוא מקבל נהפך לתיאורטי אל מול השטח בפועל.

הכיצד תוכלו למשל להתייעץ עם אדם שלא גייס מליון דולר על איך לגייס מליון דולר? אתם תצטרכו למצוא מישהו שגייס 2 מליון דולר במינימום וכבר עבר את ה״מכשול״ או ״השלב״ שלכם בכדי להתייעץ איתו כך שהעצות שתקבלו יהיו הכי נכונות למקרה הספציפי בו אתם זקוקים להכוונה, אבל ויש כאן אבל גדול- ניתן ורצוי ללמוד מכל אחד ומתוך נסיונו של כל אדם גם אלו שנכשלו בדרך ל״גיוס של מליון דולר״ לצורך הדוגמה מפני שהם יוכלו להגיד לכם מה *לא* לעשות ולהדריך אתכם מאילו צעדים רצוי להמנע וכמובן לשתף תובנות מפגישות שהם ערכו.

הקמת מיזם - קבלת החלטות

קבלת החלטות מושכלת

אם תלמדו גם את ההצלחות וגם את הכשלונות של אנשים אחרים במקביל לשל עצמכם ושל הסביבה העסקית שלכם תוכלו לייצר לעצמכם מערכת קבלת החלטות כבירה.

הקמת מיזם בתחילת הדרך כרוכה בטעויות מסוימות ושוליות המהוות ״מכות קלות בכנף״ בלבד וזאת מפני שיודעים שאתם יזמים מתחילים ולכן לפעמים ינסו קצת ״לכוונן״ אתכם במהלך פגישות בכדי לעזור לכם להגיע לפואנטה ולשורה התחתונה, וזה בעיקר כי הצד השני היה פעם בדיוק באותם הנעליים והוא יודע ״להריח״ באיזה שלב אתם פחות או יותר לפי התנהגויות מסוימות וסגנון ניהול הפגישה מצידכם.

לעומת זאת, האמפתיה תרד כלפיכם בצורה משמעותית ככל שתתקדמו עם המיזם ולפתע טעות קטנה עלולה להפוך לטעות אסטרטגית שתשפיע לכאן או לכאן על הקמת מיזם חדש והחברה שלכם, עולים שלב- עולות הציפיות מהצד השני של השולחן.

עליכם ללמוד וזה חשוב ביותר,לתרגל כבר מההתחלה סיטואציות ולהיות מודעים לאותם ה״סכנות״ וכמובן להגיע ערוכים למגוון רחב של תרחישים שעלולים לצוץ במהלך פגישה/העברת פרזנטציה או מפגש מול גורמים מהעולם העסקי.

זכרו כי בכל מפגש מסוג זה תמיד תיהיה כלפיכם ביקורת, בין אם חיובית ובין אם שלילית, בין אם בונה ובין אם הורסת. בסוף רק אתם יודעים מה אתם עושים ב100%, המוח האנושי חושב ומנתח מצבים וסיטואציות בצורה שונה מאדם לאדם ויתכן שלא הצלחתם להתבטא כשורה בפגישה מסוימת או שדווקא כן הצלחתם והצד השני לא היה ממוקד מספיק ולא הבין אתכם, או שהרחבתם יותר מידי על נושא מסוים שלא כצורך ו״איבדתם״ את הקשב של הצד השני – אל תתרגשו או ״תכבו״ את עצמכם כי שמעתם ״לא״ – אתם תשמעו את זה באוזניכם ובתקווה גם תגידו את זה באוזניהם של אחרים המון פעמים במהלך הדרך לטוב ולרע.

במקום ליפול מזה, תלמדו את עצמכם כבר משלב א׳ ומהבסיס שאיתו אתם ניגשים לעשות עסקים או לקיים פגישות שזה קורה ושזה בסדר, זה רק יעזור לכם לחזק את עצמכם ולהבין את המשמעות של ההתנגדויות שקבלתם וחוויתם בכדי לשפר ולשדרג את עצמכם ואת השותפים שלכם לפעמים הבאות.

זה בסדר גמור לקבל ״לא״ וזה באמת חלק בלתי נפרד מהצלחה ולמעשה מהחיים. החוכמה והגדולה היא להשתדל להבא ככל שניתן להיות מתומצתים, חדים ומוכנים.

העניין מאחורי מיזם הוא לא רק לרצות להצליח או להיות מלאי תשוקה אלא באמת ללמוד את הסביבה שבה תעבדו, את השוק ואת ההיבטים השונים והדרכים השונות ולאן כל אחת עלולה להוביל אתכם ואת המיזם שלכם, מגיע שלב שבו הרעיון כבר הופך למציאות ממשית ולכן אם תילמדו מבעוד מועד לנתח ולהסתכל קדימה ברמת ה- 3,4,5 שנים הבאות וכמובן תציבו יעדים רבעוניים ושנתיים גם אם אתם עוד בשלב הרעיון למשל ״בעוד שלושה חודשים מהיום אני מסיים להכין תכנית עסקית, תמצית מנהלים ורושם חברה״ או ״בעוד שלושה חודשים אני נמצא בתוך תהליך גיוס של X כסף מול Y משקיעים שאנסה להגיע וליצור איתם קשר״ ותתחילו לעמוד באותם היעדים, הדברים יראו לפתע לגמרי אחרת – כי פתאום יש תכנית מסודרת מול העיניים.

ברגע שתעבדו בצורה הזו העתיד יתחיל להתבהר לכם הרבה יותר. הדברים יעשו הרבה פחות ״מפחידים״ ואתם תצליחו להתגבר על חלק ניכר מתחושת אי-הידיעה שעופפת מיזמים בבנייה או בשלב הרעיון לעיתים רבות ולחזות יותר סיטואציות.

הקמת מיזם - אסטרטגיה

עכשיו בואו נדבר על כסף

לפני שנכנס בכלל לעולם ההשקעות, ההלוואות והקרנות למיניהן צריך קודם כל להכנס לעולם ה״השקעה העצמית״, החלטתם ליזום משהו ואתם מאמינים בו? אין לכם כסף? תשקיעו זמן. זמן הוא כסף, לא ״זמן שווה כסף״ אלא זמן הוא כסף ושימו לב להבדל המהותי בין 2 המשפטים בעוד שאחד מעודד אתכם ״לקרוע״ את עצמכם, השני מסביר לכם שאם תעריכו את זמנכם כמו שצריך ותוציאו ממנו תפוקה ויעילות תוכלו להפוך אותו לכסף בעתיד ולכן זו השקעה לכל דבר ועניין.

אז מה זו למעשה השקעה עצמית?
להחליט שאתם משקיעים x שעות מהשבוע שלכם למען פעילויות שיתרמו להצלחתכם העסקית בהווה ובעיקר בעתיד ואתם משקיעים Y כספים מהחסכונות או המשכורת שלכם ממקום העבודה במידה ואתם לפני גיוס-הון או השקעת הון-עצמי בחברה שלכם ובכדי להתחיל ולגבש את הרעיון שלכם לתרשימים, מסמכים ושרטוטים שיהפכו לבסוף למוצר בין אם הוא טכנולוגי ובין אם הוא פיזי בעולם המוחשי.

אפשר לדוגמה להקדיש שעתיים בשבוע או חצי שעה ביום בה נאזין לפודקסטים בתחומים הקשורים לתעשייה שלנו, נצפה בהרצאות על התחום שלנו, נקרא ספר טוב הקשור לעולם העסקי שבו אנחנו פועלים, נשוחח עם חבר או מנטור לגבי קשיים שחווינו בשבוע/חודש/תקופה האחרונה וננסה לנתח את האתגרים העתידיים. נוכל גם לפנות כרבע שעה ביום לקריאת מאמר עסקי קצר בכל תחילת/אמצע/סוף יום על-מנת להעשיר את הידע העצמי, ללמוד מושגים חדשים ואסטרטגיות חדשות.

זוהי למעשה הדרך לגרום לזמן שלכם להיות שווה ערך לכסף כיזמים מתחילים, אתם משקיעים את השעות שלכם עכשיו בכדי לייצר מזה פרנסה אחר כך. בזכות הידע והכלים שאתם צוברים- כך יוצא שגם אם חלילה הפרויקט הספציפי שעבדתם עליו לא צלח, אתם תצאו ממנו אמנם בתחושת פספוס קלה ככל הנראה אבל גם עם חיוך ענק על הפנים ממה שחוויתם, עברתם ולמדתם בדרך.

את הידע שקראתם,השולחנות שישבתם בהם, השאלות ששאלתם והתשובות שקיבלתם אי אפשר לקחת מכם והם ימשיכו וילוו אתכם הלאה להצלחות או הכשלנות הבאים.

חלוקת זמן

לשבת כמה שעות בים פעם או פעמיים בשבוע יכול להיות דבר מדהים, אבל לשבת כמה שעות בים בכל יום זה כבר בזבוז זמן. יש הבדל בין השקעת זמן = כל דבר שמקדם את היעדים שלכם. קריאה, רישומים, סידור לו״ז, ארגון הפרויקט, גיוס משקיעים, יישום והטמעת טכנולוגיות חדשות במוצר, שיווק, כתיבת תכנים לטובת החברה, יצירת קשרים, מיתוג עצמי, שיתופי פעולה ועוד ועוד לבין בזבוז זמן = כל דבר שרק מעכב אתכם ואין בו תועלת. לדוגמה: לשבת באמצע השבוע בצהריים ולצפות בסדרות טלויזיה, לשרוף את היום בלהגיב ולקרוא טוקבקים, לראות 30 סרטונים ברצף ברשתות החברתיות ועוד ועוד.

אני אגלה לכם סוד קטן – סביר מאוד להניח שאם אתם באמת תהיו מוכנים בשלב הקמת מיזם לעבוד בעבורו שעות ארוכות, ללמוד מטעויות, ליפול, לעלות חזרה, להתמקד, לקרוא, לשאול, להציב יעדים ומטרות אישיות ועסקיות ולעמוד בהן בכל מחיר – אתם או תצליחו או שתפתחו לעצמכם דלתות והזדמנויות אדירות או גם וגם וככל הנראה זה יהיה גם וגם.
וזכרו – בטלה היא האויבת הגרועה ביותר של ההצלחה והחברה הטובה ביותר של הכישלון.

אמשיך עם מתודולוגיה קטנה: כחלק מתחביביי אני רוכב אופנוע. כולנו כולל אנוכי יודעים את הסטטיסטיקה העגומה הקשורה לתאונות דרכים, פגיעות ועוד נזקים חס ושלום בענף הדו״ג, ובכל זאת, בכל פעם שאני עולה על הכביש אני מכניס את עצמי ביודעין לסוג של סיכון מסוים ומה שמניע את זה בכל פעם מחדש זו תחושת האדרנלין, החוויה ברכיבה עצמה וכמובן ההגעה ברוך ה׳ בשלום הביתה.

עם-זאת, אני גם יודע שהסטטיסטיקה לא משקרת ושיש לי כמעט 90% סיכוי להחליק פעם, לחטוף שפשוף קטן או חלילה להפגע בצורה קצת יותר מורכבת. אגלה לכם עוד סוד? החלקתי פעמיים ואני עדיין ממשיך לרכב. עצם הידיעה בראש של הסטטיסטיקה גורמת לי להיות חד, להסתכל ולבחון כל צומת, כל נתיב וכל פניה לפני שאני מבצע מהלך ובכל זאת, רגע קטן של חוסר תשומת לב ונכנסים לבעיה.

הקמת מיזם - אתגרים

95% מהמיזמים עתידים להכשל.

לא אני אמרתי את זה, הסטטיסטיקה אמרה. בכל שנה נפתחים אלפי חברות הזנק, אלפי עסקים, אלפי פרויקטים וזה רק במדינתנו הקטנה. אז מה הופך יזם ליזם של 5% ומה הופך יזם ליזם של 95%? בדיוק כמו בעולם הדו-גלגלי שתיארתי, בכל פעם שנבנה עסק פיזי, נבצע הקמת מיזם או מוצר אנחנו חייבים לנשום עמוק-עמוק ולהיכנס לתוך ההרפתקאה הזו עם ידיעה ברורה שיש סיכויי כשלון גבוהים ביותר.

בהתאם לכך, יש להחליט כבר מבעוד מועד שבמקום ״לבכות״ מהכשלונות אנחנו ננתח אותם, נבין מה עשינו לא נכון וכיצד ניתן לשפר להבא ולא נכניס לעצמינו דעות קדומות כלפי עצמינו דוגמת: ״אולי אני לא מספיק טוב״ , ״חבל שלא אמרתי ככה במקום ככה״ וכל מיני פנטזיות על איך אם הייתם מורידים או מוסיפים משפט בפגישה הייתם מגייסים מליון דולר או סוגרים עסקה גדולה עם חברה מתעניינת.

הקמת מיזם מצריכה להיכנס לתוך העשייה דווקא בידיעה שבגלל שיש כל-כך הרבה כשלונות חייבים לפקוח את העיניים, לשמור על חדות, להסתכל על כל פרט ופרט במיזם, בפגישות, בניהול הצוות ובהתחלה בגיבוש הרעיון עצמו,בצורת מאקרו ועד לצורת המיקרו וזאת בכדי לא לפספס פרטים חשובים, להבין את המסגרות הכלים והמשאבים שעומדים לרשותינו ולנתח את לוחות הזמנים והיעדים שאתם ובעתיד המשקיעים או השותפים שלכם תגדירו יחד, וכפי שאמר לי ירין שהיה המ״פ שלי בצבא ומשפטו נחרט לי בראש לדורות: ״ההבדל בין מצוין למושלם זה הפרטים הקטנים״.

יש הבדל בין העבודה על הסטארטאפ או הקמת מיזם פרופר, תהליך הפיתוח שלו, המשברים שכרוכים בפיתוח, השמחות והחיוכים כשמתקדמים עוד שלב ועוד שלב לעבר החלום עצמו ולבין הרגע בו המוצר ״נולד״ ויוצא לאוויר העולם. פתאום מהידיים המסורות שלכם הוא עובר לביקורת ושימוש הציבור או לביקורת הלקוחות שלכם.

רוב הצוותים לא מסיימים פיתוח, לא יוצאים לשוק ונקלעים למשבר אפילו לפני שהם מגיעים לMVP. לפעמים בגלל בעיות פיננסיות, לפעמים בגלל דינמיקה לא נכונה בצוות ולפעמים בגלל סדר עדיפויות לא נכון של אחד מהשותפים (דוג׳:מתמקד בעיקר בתחביב מסוים במקום להשקיע עוד שעות על הפרויקט) ומעוד מגוון רחב של רשימת סיבות.

בשלב שבו תצאו לשוק זה למעשה יהיה השלב בו הרמתם בהצלחה את ה- 0 (סביבת פיתוח, פרוטוטייפ, אבטיפוס,רעיון) ל- 1 (מוצר מתפקד, מוצר עם לקוחות וכו׳) אך מכאן המסע האמיתי למעשה רק יתחיל עבורכם ועבור השותפים והצוות שלכם ויש עוד שלבים, חוויות, חיוכים, כשלונות ואתגרים רבים עד ל- 10 שזה אקזיט/הנפקה בורסאית/מיזוג או כל פעולה אחרת שתייצר הון רב לצוות היזמים והמשקיעים בתקווה שהיא בכלל תגיע כמובן.

אז מה עלינו לשקול לעשות כגורם נוסף להצלחה?
לשנות את סדר העדיפויות שלכם כיזמים בכדי שהדבר הראשון והאחרון שאתם עושים במהלך היום יהיה להתפקס על הקמת מיזם שלכם, זה הדבר הכי חשוב בהתחלה וזה מה שמעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם.

לסיכום

אין דבר כזה בעולם העסקי ״כמעט להצליח״ או ״כמעט להכשל״ עם כמה שזה נשמע עגום ועצוב זו המציאות- או שנכשלתם או שהצלחתם, אין אמצע. אני יודע שיש שיחלקו על דעתי בעניין אך אני רואה את זה באופן אישי כשחור ולבן בהיבט של סיכום הפגישה, אתם לא ״כמעט גייסתם מליון דולר״ אתם או הצלחתם לגייס מליון דולר או שלא הצלחתם לגייס מליון דולר- יש שורה תחתונה בכל פגישה או עסקה, נחתם או לא נחתם. למידה ועבודה עצמית חייבת להיות באמת מוטבעת ברמה היומיומית בחייו של יזם וכדבר בסיסי שבשגרתו.

אתם חייבים להאמין בעצמכם, במיזם שלכם, בצוות שלכם והכי חשוב במוצר שלכם כי אם אתם לא תאמינו אף אחד בחוץ לא יאמין. אתם חייבים לדחוף קדימה את היעדים שלכם, להקשות על עצמכם לפעמים אפילו בכוונה ולא לוותר על החלום אלא אם הוא באמת נגמר. אני לעולם לא הכרתי אדם שעשה הכל כולל הכל ואני מתכוון להכל בכדי להצליח ולא הצליח לבסוף, זה לא קיים, אין חיה כזאת.

מנגד,אני כן מכיר אנשים שניסו הרבה והתייאשו או התעייפו באמצע או לקראת הסוף ולא הבינו למה הם רק נמצאים במגמת ירידה במקום לעלות – התשובה היא שהם פשוט הפסיקו להאמין.

האלופים הכי גדולים של העולם, לא משנה באיזה מקצוע או תחום לא נולדו על הפודיום, הם הזיעו, עבדו קשה, התאמנו, נכשלו, הצליחו ובעיקר המשיכו לדחוף קדימה עד שהם עלו על הבמה שכתוב עליה את הספרה ״1״. זו לא בושה ליפול, לא בושה לשמוע ״לא״ , לא בושה לקבל דחיות ולא בושה להגיד לעצמכם לפעמים ״נכשלתי ועכשיו אני שלם עם זה, מבין את זה ומוכן ללמוד ולתקן לפעמים הבאות״.

תזכרו שהגישה שלכם חשובה להצלחת המיזם, להצלחתכם האישית ולהצלחת האנשים שסומכים עליכם ונמצאים סביבכם בתוך המסע המרתק ומלא העליות והירידות הזה שנקרא ״יזמות״.

כל יום של חוסר מיקוד או שקיעה במחשבות שליליות על טעויות עבר זהו יום פחות בדרך להצלחה שלכם מפני שהזדמנויות חולפות ובאות עם הזמן וכך תמיד יהיה אז במקום להכנס להלם, תשארו חזקים וממוקדים.

אני מקווה שנהניתם לקרוא כמו שאני נהניתי לשתף,

סול לפלר – מייסד Gmunch


סול לפלר הוא מנכ״ל ומייסד חברת Gmunch – מערכת להקמת דפי מכירה אישיים למזון ביתי והזמנתו בתוך מספר דקות בפריסה ארצית.

כניסה לאתר Gmunch

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »