גיוס הון
מחלקת מימון וקשרי משקיעים
ברוכים הבאים למחלקת מימון וקשרי משקיעים של קבוצת סידביז.
המחלקה הוקמה על-מנת לעזור ליזמי סטארט אפ להגיע למשקיעים הנכונים, ומהצד השני להנגיש למשקיעים את החברות וההזדמנויות הרלוונטיות ביותר עבורם.
אם התחלתם מיזם סטארט-אפ חדש או שיש לכם רעיון, גיוס הון הוא אחד השלבים הקריטיים ביותר עבור השגשוג והצמיחה של המיזם שלכם, כשההליך עצמו עלול להיות לא פשוט.
אנחנו בסידביז, מאמינים שהמפתח להצלחה ולעבודה נכונה זה לדעת מול מה אתם עומדים, ובדיוק בגלל זה איגדנו את הצוות האולטימטיבי עבור גיוס ההון שלכם.
"90% מחברות הסטארט-אפ מתקשות לגייס הון מכיוון שאינן מצליחות להגיע למשקיע הנכון, עם החומרים הנכונים, ההכנה המתאימה בתזמון הנכון."
קהילת היזמות של Seedbiz
כנסים אחרונים בנושאי יזמות וגיוס הון
גיא קצוביץ'
איך משקיעים עובדים וחושבים?
רם יוניש
קרן ההשקעות בסטארט-אפים לשעת חירום "SAFEDOME"
זיו שילון
סיפור חייו מעורר ההשראה של זיו שילון
צוות הנהלת המחלקה
נשיא החברה
President
משקיע הון סיכון (אנג'ל), מתמחה בתחום מכירות בינלאומיות, יציאה לשווקים בינלאומיים ופיתוח שווקים חדשים. ניסיון מוכח של שנים בתעשיית ההייטק כמשקיע וכמוביל חשיבה עסקית יחודית.
עוז טלמור
מייסד, מנכ"ל "Talmor Group"
הוביל פיתוח עסקי ומכירות בתחום ה-Fintech, הבטחת שותפויות עם בנקים וקרנות גידור. כיום עוז מתגורר בדובאי ומשפר את אחוזי ההצלחה של חברות בחדירה לשוק האמירתי.
מאיר קוגלר
כלכלן בכיר ומנהל המח' הפיננסית
חבר הנהלה לשעבר בחברות תקשורת והייטק (תדיראן, פלאפון ובזק בינלאומי). ניסיון רב שנים בתחומי תכנון ובקרה, ניתוח דוחות כספיים וכדאיות השקעות.
שאלון קצר לפני הקפה
- מנכ"ל משרד האוצר לשעבר
- פרופסורים מאוניברסיטת קולומביה
- זוכה פרס ביטחון ישראל
- נשיא ברצלונה בכדורגל
- בעלים של חברת שיווק גלובלית מובילה בעולם
- מנכ"ל של חברת תקשורת מובילה בישראל
- סמנכ"ל סחר של חברת קמעונאות ענקית
- יוצאי 8200 ויחידות טכנולוגיה צבאיות
- קרנות הון סיכון ומשקיעים מובילים
- חברות ציבוריות בארץ ובעולם
שירות מינוף גיוס הון ע"י מחלקת מימון וקשרי משקיעים
מה כולל השירות?
1
אסטרטגיית גיוס הון
2
הגדרת פרופיל המשקיעים
משקיעים / קרנות הון-סיכון / תאגידים
3
מחקר משקיעים
4
הכנת Playbook
5
פניות למשקיעים
6
מסקנות, מעקב ובקרה
דרכי גיוס הון לסטארט-אפ
גיוס הון עבור המיזם או הרעיון החדש שלכם עלולה להתברר כמשימה לא פשוטה בעליל, בלי קשר לכמה חדשני ומבטיח הרעיון והמודל העסקי שלכם. הדבר הכי חשוב בגיוס משקיעים לסטארט אפ הוא למעשה היכולת שלכם לשכנע את המשקיעים שהשקעה בכם תהיה ההחלטה הנכונה ביותר עבורם. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים שונות לגייס הון עבור מיזם:
גיוס משקיעים פרטיים (אנג'לים)
גיוס הון באמצעות משקיעים פרטיים היא בין הדרכים הנפוצות ביותר לגיוס הון למיזמים. בתהליך זה, למעשה תצטרכו לשכנע בעל הון פרטי שהסטארטאפ שלכם הוא השקעה נכונה עבור הכסף שלו או שלה (ולא פחות חשוב – הוא יצטרך לשכנע אתכם שהוא משקיע אמין ורלוונטי עבורכם).
למרבה המזל, לא חסרים אנשים בעלי הון המחפשים מיזמים חדשניים ואטרקטיביים להשקיע בהם את הכסף שלהם. אנחנו בסידביז, עובדים מול מאגר משקיעים וורסטילי ודינמי המתרחב באופן קבוע, מה שמקל דרמטית על איתור משקיעים רלוונטיים עבור המיזם שלכם.
בני משפחה וחברים
כשהסטארט-אפ שלכם נמצא עדיין "בחיתולים", אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר לגייס הון התחלתי כדי שתוכלו להניע את העניינים היא לגייס כספים מבני משפחה וחברים. אמנם בדרך כלל מדובר בסכומים קטנים שאינם מספיקים עבור תפקוד מלא של העסק, אך סביר מאוד שאתם והשותפים שלכם מכירים מספר אנשים בעלי יכולת השקעה מספקת לפחות בכדי להביא אותכם לשלבי פיתוח.
גיוס הון מאנשים קרובים אליכם הוא למעשה סוג של "ריצת ניסיון", שדרכה תוכלו לבדוק את אסטרטגיות שונות לגיוס משקיעים בשלבים מתקדמים יותר.
השקעות המונים
בניגוד להליכי גיוס המונים, בהם הכסף מגיע מלקוחות המצפים לקבל מוצר מוחשי בסוף הליך הייצור, השקעות המונים הינן השקעות לכל דבר ועניין, בהן המשקיעים מקבלים מניות מהחברה עצמה. בעוד שבעבר השקעות פרטיות היו נחלתן של עשירים בלבד, פלטפורמות להשקעות המונים (דוגמת OurCrowd) מאפשרות גם לאזרחים הקטנים לקחת חלק ולהשקיע בסטרטאפים שהם מאמינים בהם.
העידן הדיגיטלי של היום העלה רבות את רמת העניין של האוכלוסייה הכללית בעולם הסטארט אפ וההיי-טק, וכן בעולם ההשקעות ושוק ההון, ובתור מייסדים של חברת סטארט-אפ צעירה, זאת אפשרות נוספת עבורכם.
קרנות הון סיכון
קרנות הון סיכון, או באנגלית Venture Capital Funds, הינן קרנות השקעה פרטיות ומוסדיות המתעסקות בעיקר בהשקעות במיזמים בהן רמת הסיכון בהשקעה היא גבוהה במיוחד – דוגמת סטארטאפים חדשים. לא מעט סטארט אפים נופלים, אך כל סטראט-אפ שנמכר מפצה על כך בסכום מכירה גבוה מאוד, ועל זה בדיוק בונות קרנות ההון סיכון.
קרנות הון סיכון מהוות פתרון מצויין עבור מיזמים מבטיחים עם פוטנציאל רווחי גבוה, ויכולות להניב סכומי השקעה גבוהים במיוחד. ישנן קרנות הון סיכון אשר נוטות להשקיע במיזמים כבר משלבים מוקדמים מאוד, כולל שלבי ה- Pre-seed וה- Seed שעליהם נפרט בהמשך.
גיוס בנקאי
ישנן לא מעט דרכי מימון וגיוס הון בערוצים הבנקאיים השונים, לדוגמת קרנות מימון, לקיחת הלוואות בנקאיות והלוואות בערבות המדינה.
עם זאת, זכרו שגיוס הון בערוצים אלו מלווים בסיכון גבוה יותר, במיוחד בשלבים הראשונים בהם עוד לא בטוח לאן נושבת הרוח.
גיוס המונים
כיום, נהוג מאוד לפנות לפלטפורמות שונות לגיוס המונים באינטרנט, דוגמת GoFundMe, Kickstarter ו-Indiegogo. הרעיון בגיוס המונים דרך פלטפורמות אלה, הוא שבסוף תקופת הפיתוח הראשונית, המשקיעים יקבלו את המוצר עליו שילמו. במילים אחרות, ניתן לראות את התהליך כמעין רכישה מוקדמת של התוצר הסופי של הסטארט-אפ שלכם.
שימו לב, חיפוש משקיעים בפלטפורמות גיוס המונים מלווה בלא מעט תחרות, לכן כדאי להציג מודל עסקי חזק ותמונה ברורה של המוצר הסופי.
אילו דברים חשובים במיוחד למשקיעים?
מול מי יש להם עסק
יעדיפו להשקיע את כספם בסטארט-אפ המנוהל על ידי אנשים שנרתמו במלוא זמנם ומרצם למיזם, בעלי מוטיבציה, חזון ואינטליגנציה. תנו למשקיעים הרגשה שאתם והצוות שלכם יודעים מה אתם עושים ושהעסק בניהולכם יתקתק כמו שעון.
הראו למשקיעים שאתם חושבים כמה צעדים קדימה, והציגו מודל עסקי ברור ומובן ותוכנית פיננסית שתראה להם בדיוק כמה אתם צריכים לגייס ואיך אתם הולכים לייצר הכנסות בסופו של דבר.
פוטנציאל
משקיעים יעדיפו להשקיע במיזמים בעלי פוטנציאל רווח ושוק גדול. הכרת המתחרים חשובה ביותר. גם אם המיזם שלכם הוא יחסית "נישתי", הראו למשקיעים שעשיתם מחקר שוק רציני המוכיח פוטנציאל לרווחים.
הוכחת היתכנות
ידוע גם בכינוי POC (Proof of Concept), הוא ההליך בו אתם מוכיחים למשקיע שהטכנולוגיה של הסטארט-אפ שלכם עובדת באופן מעשי ובכך אתם מחזקים את הביטחון של המשקיע שלא צפויים קשיים בהמשך.
סבבי השקעה ראשוניים למיזם
Early Stage
שלב זה הוא למעשה השלב בו הסטארט-אפ הוא עדיין בגדר רעיון בלבד. בשלב זה יותר מסובך לגייס סכומים גדולים, וערוצי ההשקעה העיקריים הם דרך משקיעים פרטיים קטנים ו F&F.
Seed
בשלב זה כבר יש מודל עסקי ברור, וגיוס הכספים נעשה למטרת שיווק, צמיחה ומכירות, ומצריך יותר עלויות והשקעה.
ישנם אנג'לים וקרנות הון סיכון שנוהגים להשקיע בשלב ה-Seed.
Round A
בשלב זה כבר יש למיזם לקוחות משלמים, ועיקר הכסף הנדרש הוא לטובת צמיחה בהכנסות ובנתח השוק.
טיפים וערך מהמומחים שלנו
מאמן פיתוי לגיוס מהכרישים | מבט לאחור פרק #17 | סניה ולדברג
הפרק אירחנו את סניה וולדברג יזם, איש שיווק, שותף מייסד עם אשתו בחברת Anabella שגייסה מהכרישים, ומשבשת את שוק משאבות ההנקה. בזמן כתיבת מילים אלו סניה במהלך סבב גיוס נוסף שעומד להסגר על כ-21.6 מיליון שקל (לא סופי). במהלך השנים סניה הוביל קמפיינים פוליטים, כתב ספר אומנות הפיתוי, וביצע גיוס המונים לחברה.
ארגזים של כסף מבלי לעבוד | מבט לאחור פרק #16 | בני פרבר
הפרק אירחנו את בני פרבר מנהל קהילת ChatGPT ישראל, קהילת הפייסבוק הכי גדולה בישראל בעולמות ה-AI. בני היה שותף ב-3 מוצרי SaaS שונים לאורך המסע היזמי שלו, הקים קהילה ו-newsletter מהמובילים בתחום ה-AI. דיברנו על: – איך בני משלב יזמות ו-״חופש״ – מה הערכים שלו ואיך הם מתחברים לכל החלטה עסקית
ממלכת היופי עד האקזיט | מבט לאחור פרק #15 | רוית אסף
ברוכים הבאים לפרק 15 של ״מבט לאחור״ הפרק אירחנו את רוית אסף, בעלת רשת בתי ספר למקצועות היופי. בפרק היא חשפה לראשונה שהיא עושה אקזיט ולמה החליטה ללכת על זה. דיברנו על המסע היזמי שלה מהרגע שהיא זכתה במלכת היופי של ישראל, ועד לאקזיט לכבוד גיל 50. – למה היא בחרה להקים
הסטארט אפ שעוזר לישראלים לצאת מהמינוס | מבט לאחור פרק #14 | יובל סמט, שותף-מייסד ומנכ״ל RiseUp
הפרק אירחנו את יובל סמט שותף מייסד ומנכ״ל RiseUp אפליקציה שעוזרת לישראלים לצאת מהמינוס והיום השולטת בשוק הישראלי עם מכירות של מליוני שקלים. יובל עשה כבר אקזיט בעבר לחברת Fintech והוא אחד היזמים המנוסים בתחום. דיברו על: – למה להתמקד בשוק הישראלי – איך עושים שיווק ישירות לצרכן (B2C) בישראל.
מהאולימפיאדה לעולם העסקים, איך מפתחים מיינדסט של אלוף? | מבט לאחור פרק #13 | אורי ששון
ברוכים הבאים לפרק 13 של ״מבט לאחור״ אורי ששון, ג׳ודאי אולימפי, 7 פעמים אלוף הארץ, פעמיים סגן אלוף אירופה, מדליית ארד בריו דה ז׳נרו, ומדליית ארד בטוקיו – ועכשיו גם רקדן, אורי השתתף בעונה האחרונה של רוקדים עם כוכבים. הפרק דיברנו על איך יוצרים מיינדסט של אלוף – בלי סיסמאות
שחר חיון מקימה עסק חדש? | מבט לאחור פרק #12 | שחר חיון
הפרק אירחנו את שחר חיון, דוגמנית, שחקנית ויזמת. דיברנו על:– מה הבידול שלה לדעתה שהופך אותה ל-״שחר חיון״?– מהם ההרגלים שהכי עזרו לה להתפתח בקריירה?– למה היא קמה כל בוקר ב-5?– העסק החדש שהיא מקימה– ומה החלום הכי גדול שלה? היה פרק מרתק עם המון תובנות ליזמים ויזמיות מכל הסוגים.