10 הטיפים שיהפכו אותך למנכ״ל יותר טוב

דניאל קוגלר - מנכ"ל סידביז

לראיין שותף זה משהו לא שגרתי, בדר"כ זה לא בראש מעיינם של אף זוג שותף בפרויקט כזה או אחר, הפעם היה לי חשוב מאוד לראיין את דניאל, שותפי לדרך ממש מסיום הצבא אשר בכל עסקינו בצורה ובתבונה בחרנו שהוא יהיה מנכ"ל החברה, כי הוא פשוט הכי התאים לזה, הן באופי והן ביתרונותיו, לא מעט אנשים חולמים להיות מנכ"לים גדולים ומצליחים. חלקם מגשים זאת, וחלקם נכשל בגלל טעויות כאלה ואחרות, לא בהכרח כי הם לא טובים. במאמר הבא בחרתי לראיין את דניאל, המנצח על התזמורת וזה שלמעשה נמצא בתפקיד השכיר הבכיר ביותר – מנכ"ל – שותפי בעסקים וחברי לחיים דניאל קוגלר.

דניאל כיום הוא מנכ"ל קבוצת סידביז ובעברו כיהן כמייסד ומנכ"ל "פשנגה" אשר הוביל 4 סבבי גיוס מוצלחים, ליווי מנכ"לים צעירים ואף בכירים מתחומים אחרים שרוצים להיכנס לעולם החדשנות, יזם או יזמת צעירים? המאמר הבא הוא בשבילכם!

קצת על דניאל

דניאל קוגלר, בן 30 מהישוב אלקנה, החל את דרכו היזמית והעסקית כבר בשירותינו הצבאי. אני זוכר שדניאל נמשך תמיד לקריאת ספרים בתחום היזמות והעסקים ותמיד דאג להזכיר לי ש"כשנשתחרר מהצבא אנו הולכים לעשות יחד דברים גדולים!".

אני זוכר איך באחד מן הימים שבהם הגעתי לבסיס, ראיתי את דניאל פותח בסטה ומתחיל למכור לעוברים ושבים גאדג'טים כאלה ואחרים. בלי היסוס מצאתי את עצמי מכריז בפניו מיד שאני השותף שלו בדבר הזה. אפשר להגיד שכבר ברגע הזה בזמנו, התחילה למעשה השותפות הלא רשמית שלנו, שעיקר ההתמחות שלה היתה מסחר.

כיום, מלווה דניאל בעלי עסקים ויזמים בכל הקשור לסדר ארגוני, הצבת אבני דרך ומימושם, סדר פיננסי, הכנת תכניות עסקיות בליווי הכלכלן של סידביז וגיבוש אסטרטגיות מקצועיות עבור דרישות בעלי העסקים השונים.

כדי לתת לכם כמה עצות חשובות לדרך, ביקשתי מדניאל שיספר לנו מספר דברים חשובים על תפקיד המנכ״ל

נשמע מאתגר מאוד להיות מנכ"ל, ספר לי איך באמת חושב ומרגיש מנכ"ל?

כמו מנכ"ל טוב אפצל את תשובתי ל-2:

1.איך חושב מנכ"ל?

מצד אחד תמיד מסתכל על המספרים, התכניות ומכין את המהלכים הבאים ברמה האסטרטגית והטקטית, מצד שני – מתעסק הרבה בנפש של העובדים, בגיבושם ובחיבורם לחזון של החברה באופן שוטף ותמידי.

2. איך מרגיש להיות מנכ"ל?

(דניאל מעלה חצי חיוך ואומר) "תלוי באיזה יום אתה שואל אותי". תכלס ובעיקר – אחריות ענקית מהסיבה שכמנכ"ל צריך לדווח לדירקטוריון החברה באופן רבעוני על הביצועים של החברה. הדירקטוריון הינו למעשה הגוף המייצג בין המנכ"ל לבעלי המניות של החברה. כמובן שכל עוד אתה אוהב את מה שאתה עושה הסיפוק הוא ענק כמו שהסיפוק ענק אצל רב החובל כשהוא מגיע עם ספינתו ליעד שהוביל עצמו אליו.
 

דניאל קוגלר - סידביז
דניאל קוגלר בהשקת מגזין פשנגה
דצמבר 2017

כמנכ"ל, איך אתה בוחן את הביצועים של עצמך?

שאלה טובה, קודם כל כמנכ"ל אני מכין את התכניות והיעדים של החברה ברמה השנתית ומחלק את השנה לרבעונים. חשוב לי לציין שיעדים זה לא רק הכנסות ורווחים, יש חברות טכנולוגיות שנמדדות בכמות המשתמשים שלהם, יש חברות שנמדדות בטראפיק, יש חברות שנמדדות בפיתוחים הטכנולוגים שביצעו השנה, ויש חברות שנכנסו לתהליך הבראה (התייעלות) והמדדים שלה הם שונים מהשאר, לדוגמא – קיצוץ בהוצאות השוטפות מבלי לפגוע ברווחים וההכנסות.

בסוף כל רבעון, חצי שנה ושנה אני מסתכל לאחור ובודק האם הגעתי ליעדים. במידה והגעתי – בודק למה לא השגתי יותר ולומד ממה שכן עבד, במידה ולא הגעתי – מסיק מסקנות וגוזר משימות חדשות.

איך אתה גורם לעצמך לעמוד ביעדים שהצבת לחברה?

חשוב להבין שמנכ"ל ללא עובדים = לא יכול להגיע לשום יעד. יתרה מכך – מנכ"ל ללא עובדים רעבים מאוד שמתחברים לחזון של החברה = לא יתקרב ליעדים שהציב לעצמו. לכן לדעתי חשוב מאוד כמנכ"ל להקפיד על הדברים הבאים ולהלן הטיפים שאני יכול להעניק למנכ"לים צעירים בתחילת דרכם:

  1. להגדיר ולהתוות את החזון – באופן ברור, לכל עובד ועובד, מהוותיק עד החדש ומהבכיר ועד לזוטר וליצור בהם זיקה למקום העבודה.

  2. למנות סמנכ"לים לכל תחום או מחלקה שיש בחברה ולוודא שלכל הסמנכ"לים יש את כל הכלים הנדרשים לביצוע המשימות על מנת שיגיעו ליעדים שניתנו להם.

  3. תמריצים – כמו שיש לחברה חזון כך חשוב שלכל נושא משרה בחברה יהיה תמריץ לגבי עתידו בחברה. דבר זה יכול להתבצע בתכנית אופציות לעובדים בחברה, בתכנית בונוסים בתמריצים כאלו ואחרים שיגרמו לעובד להיות מסור ונאמן לחברה וכן לגרום לו להתאמץ ולתת מעצמו יותר ברמה המקצועית.

  4. חשוב לי מאוד להדגיש שעובדים הם לא רובוטים ולכן תמיד חשוב להיות קשוב לבעיות האישיות שלהם ואפילו לעזור להם ברמה האישית ובדברים שאינם קשורים לעבודה.

  5. פוקוס – חוסר פוקוס הוא המכשול הכי גדול שיכול להיות למנכ"ל, מנכ"ל שאינו מפוקס זה מתכון לאסון.

  6. יצירתיות – מנכ"ל חייב להמציא את עצמו כל הזמן מחדש, גם כשהתקציב לא גבוה במיוחד זה הזמן להיות יצירתי, מנכ"ל לא יצירתי משול למחשב! אסור שלמנכ"ל יהיה תירוץ בשום נושא כי בסופו של יום הוא המודל לחיקוי ובמידה רבה מהווה השראה לעובדי החברה.

  7. בקרה ודיווח – מנכ"ל טוב הוא מנכ"ל שהמידע מגיע אליו והוא לא צריך לרדוף אחריו, כל זאת קורה בפעולה פשוטה וחד פעמית בו אתה יוצר סיסטם אל מול הסמנכ"לים של דיווח שוטף בתחומי אחריותם. בכך – יש לך יכולת לשליטה מלאה כמנכ"ל בכל מה שקורה בחברה.

  8. מבנה ארגוני – אחד הדברים החשובים ביותר הוא לשמור על המבנה ארגוני (והגדרת תפקידים ברורה), כך שכל גורם בחברה יודע בדיוק מה תחום אחריותו ומה התפקיד שלו ויתרה מכך – יודע מה לא בתחומי אחריותו ובמה הוא לא צריך להתערב.

    מהניסיון שלי וממבט על עסקים שאני מלווה הבעיה הכי גדולה של מנכ"לים היא ההתפזרות שנמצאת בין כל תפקידי האחריות שיש בחברה, מנהל השיווק מתערב למתכנת, המתכנת מתערב לאנשי היח"צ והמכירות, הדברים מגיעים ממקום טוב – אך הנזק יכול להיות בלתי הפיך.

  9. ייעוץ נכון – ניצן, מי כמוך יודע כמה טעויות עשינו בתחילת דרכינו עד שהפנמנו שכל דבר שאנו רוצים שיקרה לטובה צריך להגיע מיעוץ מקצועי והכוונה נכונה שלאחריה ניישם את הדברים בשטח. חייבים להפנים שלטעות בשטח זה בסדר אך בייעוץ והכוונה נכונים אנו יכולים למזער את הטעויות שלנו שבסופו של יום הם שווה ערך לכסף.

  10. למידה מטעויות – יש רק דרך אחת להימנע מביקורת – אל תעשה כלום, אל תגיד כלום ותהיה כלום! מנכ"ל במסגרת תפקידו מקבל אינספור החלטות. אפשר להגיד שבמצבים מסויימים ועל בסיס יומי – מנכלים טועים! אך הם טועים כי הם עושים הרבה, החשוב מכל – לא לחזור על הטעויות פעם נוספת וללמוד מהטעות הראשונה שנעשתה.

 

מה אתה יכול להמליץ למנכ"ל הצעיר שרוצה לשגשג בחברה שלו?

  • "שהעיניים שלך יסתכלו על הכוכבים אך תוודא שהרגליים תמיד יישארו על הקרקע״, כפי שאמר תאודור רוזוולט.
  • אל תעשה שום דבר לפני שתכננת אותו.
  • תשפר את יכולת ההסברה שלך, תדבר פשוט ככל הניתן.
  • תבין קצת בכל תחום
  • תעסיק אנשים יותר חכמים ממך.
  • שחרר מעצמך ותיפרד לשלום מהאגו – הוא האויב הכי גדול שלך!.

״בנימה זו , אאחל לכל היזמים והיזמיות במדינת ישראל הצלחה, עשייה, פריחה, שגשוג והגשמת המטרות והיעדים שלכם! שלכם, דניאל קוגלר"

 

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

3 תגובות

  1. יפה מאוד. חשוב גם להציב יעדים מדידים הן ברמת הארגון והן לכל עובד בנפרד

  2. יפה, חשוב גם לייצר תרבות ארגונית שבה העובדים מרגישים שהם הבעלים של החברה ומחוברים למטרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *