מאחורי כל עסק מצליח, עומדת אסטרטגיה שיווקית נכונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

חברות רבות מקיימות פעילות שיווקית ללא אסטרטגיה ברורה, ומוצאות את עצמן בתוך ים של עבודה, מבלי להבין מדוע הן לא מצליחות לעמוד במטרות וביעדים שהגדירו לעצמן. פעולות שיווק ללא תכנון ומחקר מוקדם עלולות להביא להוצאות כספיות מיותרות, בזבוז של זמן ואיבוד לקוחות פוטנציאליים ולכן, אסטרטגיה שיווקית חיונית לכל עסק שרוצה להגשים את כל מטרותיו.

אסטרטגיה שיווקית בונה סביב העסק אסטרטגיה ברורה, באמצעותה הוא יוכל לעמוד בכל האתגרים, המשברים והיעדים שהגדיר לעצמו. לא מעט בעלי עסקים מבינים ששימוש בתוכנית אסטרטגית ממוקדת מטרה, יהפכו את תהליך המכירה, השירות והמוצר עצמו לכלי שיווק עצמאי, שממנף את החוויה החיובית של הלקוחות הקיימים ויעזור בהבאת לקוחות חדשים.

למעשה, אסטרטגיה זו עומדת מאחורי כל חברה או עסק מצליח שמחפש דרכים להיכנס לשווקים חדשים, להגדיל את כמות לקוחותיו, לפתח מוצרים חדשים ולהעניק ביטחון ללקוחותיו הקיימים.

מה כוללת בניית אסטרטגיה שיווקית?

בכדי לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה, יש להתמקד במספר אלמנטים מרכזיים:

הגדרת מטרות – כל עסק חייב להגדיר את מטרותיו לטווח הקצר, הבינוני והארוך – כמות לקוחות חדשים, מכירות, בחירת ספקים ועוד. על היעדים להיות מדידים כך שבמהלך כל תקופה מסוימת, תיעשה בדיקה בה נבדוק האם הצלחנו לעמוד במטרות.

במידה והעסק לא עמד ביעדיו, יש לבצע שיפורים ותיקונים בהתאם, ובנוגע למטרות שהגיעו ליעדן, כדאי לשמר, לשפר ולמנף אותן באמצעות בניית תכנית מפורטת. חשוב מאוד לקבוע יעד ריאלי כדי שהעסק יוכל להשיג את מטרותיו בהתאם לאפשרויות שקיימות ברשותו.

התמקדות בקהל היעד – זיהוי קהלי היעד של העסק והפצה נכונה של מסרים עבורם, באמצעות מגוון ערוצים, היא מפתח חשוב עבור כל עסק. הפצת מסרים באופן ישיר אל קהל היעד, תעזור להגדיל את החשיפה לעסק וכתוצאה מכך את המכירות, תחזיר לקוחות עוזבים ותביא כאלו חדשים.

מיתוג – לאחר שביססנו את כל נושא המחקר, מצאנו את קהלי היעד והתאמנו בהתאם את מערכות ההפצה השונות, חשוב שנתמקד במיתוג של המוצר אותו העסק מוכר. מהי השפה הוויזואלית שלו? לוגו, פונטים, צבעים, ואייקונים. כיצד יוכל קהל היעד לפנות אל העסק? דף נחיתה, אתר אינטרנט, טלפון, מפת הגעה ועוד. התשובות לשאלות אלו הן קריטיות, ולכן המיתוג צריך להיבנות בהתאם לצרכים של העסק ואופן השירות אותו הוא מייצג.

תמחור – כל חברה צריכה לקבוע מחירים שונים בהתאם לסיטואציות שונות: הנחות לזמן מוגבל, מבצעי סוף עונה, הנחות ללקוחות בקופה ועוד. חשוב לשמור על קהל הלקוחות הקיים, ולמשוך קהלי יעד פוטנציאליים חדשים. קביעת מחירים אינה בהכרח קשורה למחיר גבוה או נמוך, ויכולה גם לקבל השפעה ממשתנים המתרחשים בסביבה של העסק – ולכן יש לשים לב ולהיות תמיד עם אצבע על הדופק.

מחקר שוק ומתחרים – בכדי להבין מהי הסביבה העסקית בה פועל העסק שלכם, צריך להבין מהו השוק ומיהם השחקנים הנוספים שנמצאים בו. במהלך המחקר חשוב לקחת בחשבון מיהם המתחרים החזקים ביותר שלכם, מהם המוצרים הנמכרים ביותר בשוק שבו פועל העסק שלכם, כיצד הם מופצים, מהן החוזקות, החולשות, היתרונות והחסרונות של העסק לעומת השוק ומתחריו ומה מבדל את העסק מיתר המוצרים או השירותים הנמכרים בשוק. הבנה ברורה של השוק והמתחרים היא שלב חשוב מאוד בבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת עבור העסק שלכם.

מכירות – שלב זה הוא האחרון בבניית תוכנית נכונה והוא אחד ומהחשובים שבהם. אלמנט זה מייצג את מבחן התוצאה – עלינו לגייס אנשי מכירות בקיאים בעולם השיווק והמכירות, שיצטרכו ליישם בפועל את הידע שלהם כדי לגרום ללקוחות הפוטנציאליים לקנות מוצרים או לקבל שירות מהעסק. לכן, יש לתכנן את צפי המכירות על פי תחזיות הפרסום ועל פי מערך כוח האדם שיש לנו בתחומים אלו.

אסטרטגיה שיווקית

לסיכום
אסטרטגיה שיווקית נכונה הכרחית לכל עסק: היא אחראית לכל התוצאות שיתקבלו בעסק שלכם. כל תהליך קבלת ההחלטות, קביעת יעדים, זיהוי קהלי יעד, תמחור מוצרים ועוד, חייב להיעשות באמצעות תכנית ברורה, המתפרסת על טווחים של חודש, רבעון, חצי שנה ושנה.

בכל סיומה של תקופה, חשוב להסיק מסקנות, לשפר ולייעל את התוכנית השיווקית – לשמר מטרות שהצליחו ולתקן את המטרות שלא הגיעו ליעדן. אסטרטגיה שיווקית נכונה חוסכת בזמן, מונעת הוצאות כספיות גדולות, שומרת על קהל לקוחות גדול ונאמן ומגדילה את היקף המכירות. באמצעות מיתוג, הבנה המתחרים וקהלי היעד, הפצת המסרים בערוצים הנכונים ועוד, בונים לעסק שלכם אסטרטגיה שיווקית מנצחת – שיהיה בהצלחה!

מעוניינים ליצור תוכנית אסטרטגית שיווקית יעילה עבור העסק שלכם? אנו ב-Seedbiz נשמח להיפגש איתכם לפגישת היכרות ללא התחייבות, בה נוכל להקים את היסודות לקראת ההצלחה שלכם בעתיד – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יזמות נדל״ן - yg-investments
ניצן פלג

יזמות נדל״ן מתקדמת – הכירו את עומרי גלילי ואת הטיפים ליזמים הצעירים הנכנסים לתחום הנדל"ן

עומרי גלילי, איש עסקים ויזם נדל"ן אשר מאחוריו כברת דרך יפה ומרשימה וכל זאת כשהוא בן 28.
השתחרר מהצבא וקפץ לאוקיינוס הגדול, יצא לשטח, נרשם לאוניברסיטה ופרש לאחר מכן, הפנים דברים בשטח ניהל עסקאות בעשרות מיליוני דולרים ומכיר את רוב צמרת הנדל"ן בישראל. מה דעתו?

המשך קריאה »

חיפוש כתבות:

חיפוש שירותים:

"אל תחכה, הזמן לפעול אף פעם לא יהיה מושלם!"

נפוליאון בונפרטה

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך בהקדם: