חדשנות בעולם הנדל"ן מתחילה כאן: מהם ההבדלים בין Contech ו-Proptech?

ההבדל בין Proptech ל- Contech

אנחנו מבינים אתכם, עולם הבנייה הוא אחד העולמות הוותיקים ביותר, מפני שהוא משרת צורך אשר קיים משחר האנושות: הצורך בקורת גג, שמאז השתדרג והפך לדרישה לקורת גג מעוצבת ואיכותית, אבל עם אותם העקרונות אשר מלווים אותנו עידנים שלמים.

בדיוק בגלל סיבה זו, השינוי בתחום הזה ממש לא קל.

בשנים האחרונות אנו עדים לאינספור שינויים, טכנולוגיות וכלים שהגיעו לעולם הבנייה והנדל"ן בקצב שמעולם לא נראה (ולעתים אפילו בנפח גבוה יותר בהשוואה לתחומים טכניים). למרות שאנו עדים לעוצמת החשש משינוי שיתכן ופועם בכם, במאמר זה נציג עבורכם את התמורות החשובות ביותר שכדאי מאוד לאמץ מפני שהן יוכלו לשפר את התפוקה, הביצועים ואף את איכות החיים שלכם משמעותית – ומשינוי שכזה אי אפשר להתעלם.

שני תחומים אשר מייצגים הרבה יותר מזה

בעולם הנדל"ן ניתן למצוא שתי גישות עיקריות המתייחסות למיזמים מתקדמים בענף הבנייה, אשר פותחו בשיתוף פעולה עם יזמים, קבלנים ואנשי שטח ביחד עם צוותים טכנולוגיים ומהנדסי מוצר בכדי לפתור בעיות ולשפר את היכולות העומדות בפני רבים מכם כיום.

PropTech

מונח זה מקורו במילה Property (נכס), וכאן מתרכזים כל הסטארט-אפים המכוונים לנכסים כגון פתרונות ביטוח לפרויקטי נדל"ן, מערכות פיננסיות מבוססות BI (בינה עסקית) לניתוח וחיזוי של עלויות הפרויקט, פלטפורמות להשקעת נדל"ן, מערכות ניהול משולבות AI (אינטליגנציה מלאכותית) אשר משפרות את הביצועים שלהן באמצעות לימוד המידע המתקבל, ועוד מגוון רחב של רעיונות ויישומם בפועל, אשר זמינים עבורכם כבר היום.

כפי שניתן להבין, מדובר במעטפת טכנולוגית מצוינת עבור יזמים, מנהלים ואנשי ביטוח בכל מה שנוגע לתכנון, ניהול ותפעול הנכס ממספר כיוונים – מה שיעזור להציג את התמונה המלאה באמצעות נתונים שלא היו זמינים עד כה, ידייק את אחוזי ההצלחה ויחסוך רבות בזמן עבודה והוצאות שונות.

ConTech

מונח זה נגזר מהמילה Construction Technology (בנייה & טכנולוגיה) וממש כמו השם – כך גם בפועל. החברות והארגונים העובדים בתחום זה נועדו לשפר את החלק הפרקטי של הבנייה בשטח, וכאן ניתן למצוא הרבה מאוד קונספטים שיעניינו כמעט כל קבלן ומנהל בנייה כמו מערכות חכמות לתכנון ועיצוב הפרויקט, ניתוח של פעילות העובדים בשטח, שילוב של רחפנים ומצלמות חכמות בכדי לאתר בעיות וכשלים בזמן אמת וכמובן אחד הדגשים החשובים – חיזוק הבטיחות עבור כלל העובדים באתר, מה שכבר הופך את הבחירה בפתרון זה לאפקטיבי.

זאת לא תאוריה, זו המציאות

אולי נתקלתם בעבר בחלק מהמיזמים אותם תיארנו, וייתכן שזו הפעם הראשונה שאתם נחשפים לענף הזה. בכל מקרה, המצב הקיים במדינת ישראל מחייב אותנו לחתור ולמצוא פתרונות בכדי לעמוד ביעדים ובאתגרים הניצבים מולנו: הגדלת היקף הבנייה בהתאם לגידול בילודה, תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים של בטיחות וגהות בנוסף לרמת גימור ועיצוב איכותית אשר תוכל לענות על הדרישות המודרניות עבור משפחות ומשקיעים. 

כאשר יש צורך, נוצר גם היצע – ואחוז הצמיחה המדהים של שתי הקטגוריות הטכנולוגיות הגיעו להישג ישראלי מדהים: בשנת 2015, ניתן היה למצוא רק כ-30 סטארט-אפים הקשורים לנושא, וכיום ניתן למצוא מעל 900(!) כאלו, המלווים במימון של יותר מ-30 מיליון ₪.

אם זה לא היה ברור, יש לכם כרגע הזדמנות להצטרף לצמיחה אדירה וליהנות מיכולות טכנולוגיות שלא היו קיימות עד עכשיו. אם אתם רוצים להמשיך להיות בטופ, להציע יתרונות בלעדיים ולהיות בטוחים שהפרויקט שלכם ייצא לאור במינימום סיכונים ומקסימום תוצאות ורווח – אתם כבר יודעים מה לעשות.

ב-Seedbiz תוכלו ליהנות מגישה לידע המעודכן ביותר ולהצטרף לסיפורי הצלחה של מיזמים רבים העוסקים בפתרונות המיועדים בדיוק עבורכם.

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »