מיחידת דובדבן למהפכה בנדל"ן – הכירו את מאור כהן מייסד Pickspace

מאור כהן

מאור כהן הוא יזם צעיר, הקים מספר רב של פרוייקטים שפעילים עד היום וכיום הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת פיקספייס (Pickspace) – חברה בצמיחה הפועלת מניו יורק. אם תפגשו אותה בבורסה בהנפקה שתעשה כותרות בעתיד, אל תתפלאו. למעשה, אני אתפלא אם זה לא יקרה. מאור הספיק לקבל בשלב מוקדם הצעת רכישה מאיש עסקים מוכר מאוד, השקעה מהכריש דובי פרנסס, השקעה מאחת הקרנות המובילות בישראל (שרונה) וגם חברה ענקית מקומית בניו יורק הספיקה להצטרף להצלחה האדירה. איך הכל התחיל? מה קרה בדרך? והכי חשוב – מה המסרים החשובים ליזמים הצעירים שקוראים את המאמר?

הראיון הבא הוא מעניין במיוחד. היה לי המון מה לכתוב על מאור כהן, הדרך שלו, התובנות שלו וכמובן הטיפים שלו. הראיון הזה מומלץ לכל יזם כי יש המון מה ללמוד ממנו.

מאור כהן גדל בישוב חשמונאים ליד מודיעין. הוא שירת ביחידת דובדבן כלוחם. לאחר הצבא עבד במשך 3 שנים בקהילה היהודית ובשגרירות ישראל בברלין כעוזר נספח צה"ל. שם למעשה הואר לו עולם הסטארטפים והיזמות בזכות כנסים ואירועים מיוחדים. האהבה הייתה ממבט ראשון וזה קרה ב- 2011.

מאור, ספר לי קצת יותר איך התחיל עולם היזמות מבחינתך?

התחלתי ממש להתעניין והגעתי לערבי פיצ' (Pitch) במסגרת תפקידי כעוזר נספח צה"ל בשגרירות ישראל בברלין. התחלתי לראות אנשים שלוקחים את הרעיונות שלהם ועושים מזה דברים עסקיים גדולים וזה הלהיב אותי מאוד.

התחברתי לכמה חברים שהיו הולכים לאירועי נטוורקיג. ושם הכרתי את מישה שהיה לה מיזם שמאוד התחברתי אליו – תוכנה לניהול משימות והתחלתי לעזור לה לשווק אותה. ממש כמו סמנכ"ל מכירות, עובר אחד אחד וסוגר פגישות, משקיעים ולקוחות פוטנציאליים והרגשתי שזה ממש מגניב.

באותו הזמן גם קיבלתי מלגה FIDF (גוף מטעם המדינה שמעניק מלגות ליוצאי יחידות קרביות). החלטתי לוותר על המילקי הזול של ברלין ולחזור למילקי הטעים של הארץ ואז התחלתי תואר ראשון במשפטים במקביל לתואר ראשון בשיווק, ניהול ותקשורת במסלול האקדמי המכללה למנהל. מהר מאוד הגשתי מועמדות למחלקת קשרי חוץ כדי להוביל דברים. אמרתי שאני רוצה ניסיון בניהול ומאוד רציתי לעבוד על עמידה מול קהל! משהו שתמיד חששתי ממנו.

מאור כהן בברלין במסגרת תפקידו כנספח צהמאור כהן בברלין במסגרת תפקידו כעוזר נספח צה"ל בשגרירות ישראל.

למה רצית ללמוד להתנהל מול קהל?

במכללה למנהל נחשפתי למרצים איכותיים מאוד שמשתלטים על כיתה של 100 איש ולדעתי זה היה קסם. איך כל הכיתה נשבית בקסמיו של אדם ש"רק" מעביר מסר. בסופו של דבר אפשר להגיד שכבר אז הבנתי שיזם חייב לעמוד מול קהל. פניתי למרצה הכי טוב שראיתי במכללה ושאלתי בשיא הביטחון "איך אני אוכל לעמוד מול קהל?" הוא נתן לי את הטיפ הכי גרוע והכי טוב שיכול להיות. הוא אמר לי: "אם אין לך את זה, אין לך את זה! עדיף שלא תתחיל".

הייתי כל כך בשוק, שזה הבעיר בי את הסוויץ ההפוך וגרם לי לנסות להוכיח שיש לי את זה! לא רק שיש לי את זה, יש לי את זה ברמה שאגיע לפריים טיים מול כל המדינה. זאת גם הסיבה שהלכתי לתוכנית הכרישים וגייסתי שם כסף. רציתי להוכיח לעצמי שאני מסוגל לעמוד מעל כל במה ולומר את מה שאני מאמין בו – גם אם זה בפריים טיים מול כל המדינה.

אבל לא ישר היה לי ביטחון לעמוד מול קהל – זה היה פחד שלקח לי זמן להתגבר עליו. אחרי שקיבלתי את המלגה, הייתי צריך לבחור התנדבות של 120 ימים. וחיפשתי דווקא התנדבות שתיאלץ אותי להתמודד עם הפחד הזה ובחרתי בהתנדבות לעמותת "אור ירוק" כמרצה. צברתי שם שעות ניסיון רבות מול תלמידים בכל הארץ. בהתחלה די רעדתי וגם גמגמתי בכל ההרצאות הראשונות, אך בפגישה השלישית/רביעית "נפתח לי" ואמרתי לעצמי WOW זה באמת עניין של פרקטיקה וניסיון.

העלת נקודה מעניינת וחשוב לי לשאול, יזם שהוא לא רוצה להיות הפרונט ו"שאין לו את זה" כפי שהמרצה דאז אמר לך, לא יכול להיות יזם?

אין דבר כזה לא יכול! יש הרבה אתגרים כיזם ואתה חייב להפנים שאתגר זה דבר שצריך להסתכל לו בעיניים עם כל הפחד שיש בהתחלה. אם יש אתגר או משהו קשה, פשוט עושים אותו שוב ושוב ועד שתצליח. ככה בדיוק חונכתי וחוויתי את האתגרים המנטלים האלה כבר בשירותי הצבאי ביחידת דובדבן. הגעתי מעולמות שהכל בראש והכל זה אפשרי – אני מאמין מאוד גדול בתכונה ״התמדה״ והשקעה.  אם חושבים על זה לעומק אז מבינים שמי שמתמיד הוא אף פעם לא נכשל – הוא פשוט עדיין לא הצליח ואם ימשיך להתמיד אז תמיד הוא יצליח בסוף!

לדוגמה פחד הבמה שלי – אני עשיתי את ההרצאות והעמידה מול קהל פשוט שוב ושוב. הגעתי למצב שמאחד שהיה לו פחד במה זה נגמר במכתבי המלצה מאנשים שנכחו בהרצאות שלי. הרגשתי שניצחתי את עצמי ביג טיים. הכל אפשרי.

לאחר מכן לקחתי קורסים במכללה למנהל בתואר של תקשורת ניהול ושיווק, רטוריקה ועמידה מול קהל, כיצד להביע את עצמך, שפת גוף וכיצד להבין יותר אנשים. קורסים של נימוסים בעיקר שקשורים לגרמניה וארה"ב, דברים שעניינו אותי אז ומאוד מסייעים לי כיום בעסקים.

בנוסף כבעל עסק אתה מבין שמה שאתה עושה כל יום זה להסביר מה אתה עושה – וכדי להסביר בצורה טובה אתה צריך לדעת לספר את זה בצורה מענייננת שהצד השני ירצה להקשיב וכם שיצליח לזכור מה שאמרת לו.

הבנתי חד משמעי שבסופו של יום הכל זה שפה. כמוביל עסק אתה חייב לדעת להסביר אותו בצורה הכי פשוטה. איך איינשטיין אמר – "לא משנה כמה הרעיון מסובך, אם אתה לא יודע להסביר אותו כמו לילד בן 10 – הם לא יבינו את הרעיון כמו שצריך".

היית שותף להקמה של מרכז היזמות במכללה למנהל, זה נכון?

כן, נכון. זה סיפור מעניין. כי בתור סטונדט  בשנה ב׳ שלומד שני תארים ראשונים  הפריע לי שאין מקום מטעם המכללה לעוזר לסטונדטים להגשים את הרצון שלהם ליצור וליזום דברים פרקטים שהם לא לימודים. והגעתי לנשיא המכללה ואמרתי שיש לי חזון להקים תכנית לסטודנדטים אשר יקבלו כלים רחבים לקידום הרעיונות שלהם, להיפגש עם מומחים, לגייס משקיעים להגיע ולהיפגש עם מוסדות גדולים בארץ ובעולם כגון: MIT, NYU ומוסדות אחרים מובילים בעולם. נשיא המכללה קטע אותי ואמר לי "רגע רגע לאן אתה רץ? אתה כרגע נמצא בראשון לציון ואתה מדבר איתי על ניו יורק רד קצת לקרקע, אנחנו לא נראה לי מסוגלים לעשות דבר כזה , למה שאנחנו נעניין אותם?!". 

עניתי לו בביטחון ״יש לי תכנית ואני אשמח להציג לך אותה בצורה מסודרת מחר״.

כמובן שעדיין לא הייתה לי תכנית. אז באותו הלילה נשארתי ער כל הלילה ובניתי תכנית תקציבית יסודית באופן מסודר וחזרתי אליו למחרת. הצגתי לו את החזון שלי להקמת תכנית יזמות לסטודנדטים והוא אישר לי אותה. זה למעשה הכסף הראשון שגייסתי. נשיא המכללה איפשר לנו להקים תכנית יזמות לסטודנטים בסך 250,000 ש"ח. בתור סטודנט, זה היה גיוס הכספים הראשון שלי.

תוך חודש התכנית הייתה באוויר, גייסתי לתכנית אנשים טובים ומנוסים: דונה גריפית, פרופסור דפנה קריב ומומחים רבים שונים שלקחו חלק בהעברת תכנים לסטודנטים היזמים. המשלחת הגיעה למוסדות הגדולים ביותר בעולם ושיתפה פעולה עם ,MIT ,NYU ,COLOMBIA  ,פרינסטון , שגרירות ישראל בוושינגטון, אוניברסיטת סטוני ברוק ועוד ועוד.

10 יזמים מתוך 100 סטודנטים יזמים התקבלו לאותה תכנית, רובם מנהלים כיום עסקים וסטארטאפים מצליחים בעולם. 

זה למעשה היה המיזם הגדול הראשון שלי. שם הבנתי למעשה שאני יזם וחייב להקים סטאראטפ גדול משלי. סיימתי את התואר, עשיתי גם תואר שני במשפטים ופיננסים, מבחני לשכת עורכי דין ובהמשך עבדתי במשרד עורכי דין. שם התחלתי להתאהב בתחום הנדל"ן כשליוויתי משפחה מאוד גדולה בישראל של איל נדל"ן בכמה פרוייקטים ענקיים שלהם. 

מאור בשירות הצבאי, כבר אז כיוון למטרותמאור בשירות הצבאי, כבר אז כיוון למטרות

ואיך הקמת את פיקספייס?

זה קרה יום לאחר מבחני הלשכה. ידעתי בכל רמח איבריי שאני רוצה להיות יזם ולהקים מיזם טכנולוגי. ישבתי בבית ואמרתי לעצמי "אתה לא יוצא מהחדר עד שיש לך את הרעיון שאיתו תרוץ למשך כמה שנים". ישבתי במשך חודש!

כל מה שעשיתי זה לשבת עם מחברת ענקית ורעיונות. נכנסתי לגוגל, וחקרתי כל רעיון שהיה לי לעומק במשך כמה ימים. זה המסר המהותי שלי ליזמים צעירים: לא ניתן לעשות שום דבר עסקית ללא חקר אודות הרעיון שלך. מדובר בעסקים ובאחריות. לא תיאוריות ואולי. 

בתור יזם אתה לא יכול להרשות לעצמך לבזבז זמן. זמן זה המשאב הכי יקר שלך וצריך לפעול חכם ומהר. תוכניות היזמות שבניתי באויניברסיטה נתנו לי את הכלים הטובים גם כיצד לחקור. אני אומר לכל יזם מתחיל שהוא צריך כתנאי סף שלושה דברים עיקריים:

  • לפחות 100,000 מזומן ונזיל כהון עצמי.
  • לפחות שנה מהחיים להקדיש לזה 24/7.
  • אנרגיה מטורפת ורצון עז להצליח כנגד כל הסיכויים.

העלת נקודה מאוד מעניינת ומהניסיון שלי אני מזדהה איתך מאוד. אני גם על עצמי זוכר את ההון העצמי המחייב להגיע למיזם וכמובן שנת הפעילות הראשונה שהייתה מאוד קריטית לסטארטאפ שלי. אך כיום ישנם יזמים שמאמינים שאפשר להקים את הסטאראטפ במקביל להיותך שכיר, עד כמה אתה מאמין בזה?

אני שומע על יותר ויותר אנשים שמנסים להקים סטארטאפ כתחביב ובשעות הערב. סטארטאפ זה לא חוג ציור – זו עבודה מאוד מאוד קשה שאם אתה לא מסור אליה כל כולך אז מאוד קשה לגרום לדברים לקרות במיוחד ליזמים במיזם הראשון שלהם. אם כבר עשית והרמת חברה אחת או שתיים ודברים באים יותר בקלות כי יש לך ניסיון אז אולי אפשר למקבל. אבל עדיין קשוח שם בחוץ – ומי שרוצה להצליח אני ממליץ לו להקדיש להזדמנות את הזמן והיחס הראוי כי זה מספיק קשה גם אם מקדישים את מלוא תשומת הלב להצלחת המיזם. אז המלצה שלי – לא למקבל.

אני לקחתי את הניסיון שצברתי בלדבר מול אנשים, כיצד לזקק רעיון, כיצד לבצע סטוריטלינג, וריכזתי למיזם שאני מתחבר אליו ואוהב – PickSpace. חשוב מאוד לעשות וליצור משהו שאתה מתחבר אליו ואתה אוהב לעשות.

הדבר הראשון שעשיתי אחרי שגיבשתי את הרעיון למיזם היה מציאת שותף. זה הדבר המהותי והחשוב ביותר. שותף שיהיה CTO. אני חרשתי את האינטרנט, קמתי בבוקר והלכתי לישון עם המחשבה כיצד למצוא את ה- CTO. אפילו אני זוכר את עצמי נרדם עם המילים – מחר אני מוצא CTO , מחר אני מוצא CTO. שמעתי הרצאות כיצד מוצאים שותפים, דיברתי עם אנשים שיסייעו לי מתחום הטכנולוגיה, ראיינו המון אנשים ובדקתי מי מתחבר לרעיון של המיזם. 

לאחר אינספור ראיונות, מצאתי שותף והחלטנו לרוץ ביחד. התחלנו לממש את הרעיון ולבנות את הטכנולוגיה. עשינו מחקר שוק בלונדון וביקרתי לקוחות פוטנציאלים כל זאת על מנת ליצור אפיון טכנולוגי מדוקדק.

נסעתי ללונדון כדי לפגוש פנים אל פנים את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. נפגשתי עם מנהלי מתחמי חללי עבודה כל זאת להבין מהם האם היו בכלל משלמים על מוצר שאני רוצה לפתח ואם כן אז מה הדברים החשובים להם שיהיה כוללים בשירות זה.

לאחר כל זה אני זוכר שקיבלנו החלטה חד משמעית – אנחנו הולכים על זה!

למה?

  • זה היה תחום חדש מאוד (הייתי צריך להסביר לאנשים מה זה מתחם חללי עבודה בכלל)
  • התחברתי מאוד לתחום שהוא נדל"ן.
  • התחברתי מאוד בתחום השיווק הטכנולוגיה והשילוב בנדל"ן.

למעשה הדחף שלי היה לקדם מיזם שנוגע לליבי וידעתי שאני אצליח לעשות אותו הכי טוב שיש. 

ואיך הלך בהתחלה?

לאחר חצי שנה של עבודה הצטרפו אלינו אלפי מתחמים והתחלנו להרוויח לא מעט כסף. בעיקר מעמלות על לקוחות שחיפשו חללי עבודה משותפים.

איך עשיתם את זה? בזכות היכולות שלך כיזם?

אני חושב שההכנה, הניסיון, הרצון ללמוד כל דבר חדש שאתה נתקל בו ואתה צריך אותו לשיפור המוצר או ניהול העסק הוא קריטי וגם היכולת לזוז מהר מאוד חשובה ומשפיעה! בנוסף לזה יש את ההכנה האישית, המנטלית והכלכלית. שזה חשוב לכל יזם. בתחילת המיזם אני מימנתי את הכל. את הנסיעות לחו"ל ואת העובד, את התשלומים למשרד, לקפה לחלב לנסיעות, לרשות החברות והטכנולוגיה הראשונית ועוד. כל זאת בהבנה שגם אין לי שנה משכורת, זה חלק מהמחיר של להקים סטארטאפ או עסק. ההכנה הזאת גרמה לי להיות מפוקס וממוקד במטרות שהצבתי לי שגם הם הגיעו לאחר תובנות, מחקרים, תשאולים ומסקנות.

אין דבר כזה שאני יוצא מהבית למשרד שלי שאין לי מטרה בסוף היום, השבוע, החודש. כמובן שאתה לא פוגע כל פעם שאתה מכוון, אבל אם תנסה שוב ושוב בסוף תפגע, זה סיזיפי ומאתגר אך זה ההבדל בין הצלחה לכישלון – התמדה ועקביות.

באיזה שלב למעשה התחלת לגייס הון? ואיך עשית את זה?

אחרי מספר חודשים כשנכנסו לנו לקוחות והבנו שאנו צריכים תקציבים, ראינו פרסומת של "הכרישים" וחשבנו למה שלא נגייס שם.

באותם זמנים התקשר אלי אדם מקבוצת טדי שגיא ואמר שמאוד התרשם ממני כאדם ומהפלטפורמה כעסק, ושטדי שגיא רוצה להיפגש איתי. באותו רגע ידעתי שזה לא הזמן למכור את החברה אך קיבלתי החלטה בכל זאת כן להיפגש. יום למחרת כבר היינו בפגישה אצלו בלונדון בבית, ואצלו במשרדים בפגישת המשך. שם קיבלנו למעשה הצעת רכש מכובדת על המערכת שבנינו, והצעה לגייס אותי אליו כמנכ"ל בקבוצה. כיבדתי אותו מאוד והודיתי על ההצעה ובאמת שקלתי אותה בחיוב.

איך שנחתנו בארץ באותו היום היו הצילומים של הכרישים. הגענו ללא שעות שינה לאולפן הצילומים בנווה אילן בירושלים ותודות למייקאפ של ערוץ 2 נראתי סביר.

לראות את התכנית בטלויזיה זה שואו. כיזם לעמוד מול המצלמה ולדעת שזה הולך להיות בפריים טיים ויתכן מאוד שגם יצלבו אותך על הדרך זה מאוד מלחיץ, אתה חייב להגיע במוכנות שיא. במיוחד שאת הבחור שהציג לפני ראיתי יוצא עם דמעות מהדלת וממלמל לי – אל תיכנס לשם, הם יאכלו אותך חי. 

אני תמיד אומר לעצמי שלולא כל ההרצאות באור ירוק, השעות שהקדשתי להכנות, לבניית ההרצאות, ההבנה שכדי להיות ספונטני צריך להתאמן הרבה. ההבנה שלהגיע מוכן לפיץ' זה מהותי… לדעתי לולא הניסיון הזה וללוא המרצה מהלימודים שאמר לי שאין לי מה לנסות אם אין לי את זה – אז גם לא הייתי יוצא מהכרישים עם ההשקעה של דובי. בסוף דברים מתרכזים לרגע אחד ואתה חייב פשוט להפציץ, להיות בקיא בחומר, בקיא במספרים, בשיווק, בלקוחות – תמיד, ובכל רגע נתון.

מי שמכיר וראה יודע את כניסתו של דובי כמשקיע לחברה שלי, דובי הציע לי בתכנית סכום יותר ממה שביקשתי וזה נתן לי את האמונה שאני מחזיק במשהו טוב ביד.

סגירת העסקה בין מאור לדובי בתכנית הכרישים על עסקה של 1 מיליון שסגירת העסקה בין מאור לדובי בתכנית הכרישים על עסקה של 1 מיליון ש"ח

לאחר התכנית וכניסתו של דובי נכנסו יחד איתו משקיעים נוספים שיחד השלימו סבב גיוס על סך מיליון דולר. ביניהם חברת מתחמי חללי עבודה בניו יורק (משקיע אסטרטגי). כניסתם גרמה להצלחה פנומלית של פיקספייס. גם קרן שרונה ונצ'רס נכנסה להשקעה, וייאמר לזכותם שהם עוזרים לי מאוד לקדם את המיזם. במיוחד פיליפ בואזיז ותות שני. לשמחתי הצלחתי לעזור להם ולעוד הרבה סטארט-אפים ישראליים אחרים שעזרתי להם גם להקים את שרונה ונצ'רס ניו יורק וחיברתי אותם למשקיע גדול כאן בניו יורק שיהיה חלק מהפעילות הזו. דחפנו ביחד בשנתיים האחרונות כ- 60 חברות ישראליות לשוק האמריקאי.

מציאת המשקיע הנכון היא חשובה בצורה אבסולוטית בהצלחה של החברה!

מאור כהן יחד עם מר פיליפ בואזיז בעלים קרן מאור כהן יחד עם מר פיליפ בואזיז בעלים קרן "Sarona Venturs"

אני מסכים, אבל יש יזמים שקשה להם מאוד למצוא את המשקיעים החכמים האלה, מה הטיפ אליהם? האם עשית איזשהי פעולה אסטרטגית כזו או אחרת שאתה מרגיש שגרמה לך להגיע לתוצאות הללו?

כמובן שעשיתי וכמובן שזה קשה. חלילה שלא ישמע ולו לרגע שהתהליך הוא קל. צריך המון חוסן נפשי ומנטלי וכמובן עבודה נכונה. אני טסתי פיזית לארה"ב ולא חיכיתי בארץ שיפול עלי משקיע בניו יורק וישים לי את כספו בבנק. יזם חייב להפנים שבשביל להגיע לתוצאות הוא חייב להשקיע! אם זה בטכנולוגיה או בעבודת רגליים.

פירטתי למעלה מהם 3 הדברים שחובה על יזם כדי להתניע ולצאת לדרך.

זה בדיוק מה שעשיתי. ההון עצמי ההתחלתי בחלקו היה כהשקעה להגיע לניו יורק כדי להשיג השקעה יותר גדולה. אני פשוט אמרתי לעצמי שאני לא יוצא בחזרה מניו יורק לארץ ללא משקיע, וכך קרה! זה עניין של החלטה. הלכתי לאירועים קשורים, מיטאפים, בדקתי היכן הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים שהם יכולים להיות משקיעים, הצעתי להם גם להיות משקיעים וגם להיות לקוחות. הויזה אפשרה לי להיות שלושה חודשים וניצלתי כל דקה שם. לא הייתי בארץ ועשיתי ZOOM. הלכתי פיזית כדי לראות ולנשום משקיעים. השארתי להם דברים טובים וכמובן פעלתי בצורה עסקית נכונה ועם אסטרטגיה ברורה. 

הנסיעה הזו הפגישה אותי עם מוריס לוי – בעלים של חברת מתחמי העבודה בניו יורק. אני זוכר שהוא אמר לי בסיום הפגישה שעצם זה שהצגתי לו ערך מוסף לעסק שלו, עסק רווחי וטוב ושהגעתי לחצי השני של העולם באופן פיזי, מעיד הרבה על האישיות שלי. לכן הוא התקדם איתי להשקעה בחברה. מבחינתי זו הייתה פריצת הדרך להכניס משקיע כמותו.

מאור ומר מוריס לוי במסגרת פגישה עסקיתמאור ומר מוריס לוי במסגרת פגישה עסקית

בוא נדבר קצת על שלב המנכ"ל הרי לא כל יזם ובעל רעיון הוא גם המנכ"ל הטוב לחברה שלו, במיוחד שהיא צומחת? כיצד התמודדת עם זה?

מה מנכ"ל בחברת סטארט-אפ צריך? אם אני אנסה לתת לך את כל התורה על רגל אחת זה לדעת לגייס אנשים, כסף וזמן 🙂 ואחרי שיש לך אותם אז צריך לדעת לנהל אותם! שזה לא פחות קשה.

אחד הדברים הראשונים שאני שואל כל מנהל אצלנו זה – איך אתה יודע שמה שאמרת לעובדים נעשה? אם הוא עונה לי שהוא יודע כי הוא אמר לו לעשות את זה אז אני מבין שהוא עוד לא הבין. התשובה היא שצריך לוודא ביצוע. ניהול זה לדעת להציב חזון מטרות ויעדים, לפרוס אותם אחורה לכדי משימות של היום יום לדעת להעביר את המשימות לעובדים בצורה שכל אחד יבין מה הוא צריך לעשות ולאחר מכן למדוד ולוודא ביצועים. כל אחד מהחלקים האלו יכול להשתבש ולכן ניהול זה דבר מורכב שמצריך ירידה לפרטים. 

אצלנו לדוגמא בניהול המשימות יש ניהול שנתי, ניהול רבעוני ניהול חודשי ניהול שבועי וניהול יומי – כל המטרות מתנקזות בסוף למה כל עובד צריך לעשות עכשיו כדי שהמטרה השנתית תושג. ואנחנו  עוקבים אחרי ביצועים ברמה היומית והשבועית וכל עובד מציג בפגישה שבועית את מה הוא עבד עליו השבוע ואיך זה קידם את החברה להשגת היעדים שלה. 

חשוב מאוד לבנות תכנית שאומרת לאן אנחנו רוצים להגיע ואיך נגיע לשם. מנהל טוב צריך להיות קרוב לעובדים שלו ולהכיר את המשימות ממקור ראשון ברמה שצריך לדעת למלא אותם גם. לפני שהייתי מעביר משימות, הייתי עושה אותם בעצמי כדי לבדוק מה נדרש בעבור זה. לאחר מכן הייתי מעביר לעובד. אני מאוד מאמין בניהול מקרוב. לגייס אנשים טובים ולתת משימות ולקבוע ביחד את היעדים. 

לדוגמא, אם אני רוצה שהעובד שלי יגיע כל שבוע עם 10 לקוחות פוטנציאליים חדשים, אני אשב איתו להבין קודם שזה ברמת היכולת שלו ואז אבנה בנוכחותו את היעד שלו.

ההמלצה שלי למנכ"ל היא תכנון, בניה, ניהול ופיקוח. שלב התכנון והבניה אני עושה בדרך כלל עם העובדים.

תודה רבה מאור. אני מקווה מאוד שהמון יזמים צעירים למדו ממך, ואני באופן אישי בטוח שאתה תגיע להנפקה מרשימה.

בנוסף אציין שמאור עלה לקמפיין גיוס המונים בפיפלביז ובינתיים זה נראה מבטיח מאוד! כבר מעל 3,500,000 ש״ח הושקעו!! 🚀😇🙏🏻 והסבב פתוח לכולם.

מאור מוסיף ואומר ״סבב גיוס בפלטפורמה לגיוס המונים זה מכשיר מאוד מעניין ובעיני מאוד טוב! מאפשר לרתום הרבה מאוד אנשים להכיר את החברה, המוצר, השירות והאנשים – העובדים הכי טובים שלנו אלו אנשים שהשקיעו בחברה!״

מאור מוסיף שהוא ישמח לשתף טיפים וחוויות מהליך של גיוס המונים – ויש הרבה.

בינתיים: מוזמנים להיכנס ולעקוב או להשקיע בלינק הזה – מאור מאמין שהם יסיימו בקרוב וההשקעה תיסגר להשקעה: כנסו לקמפיין

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. היי שלום וכל הכבוד למאור כהן.
    אני בעל מס פטנטים עוסק גם נדלן וגם בפיתוח מוצרים . יש לי כמה רעיונות לסטרטאפים. ועוד פטנטים
    אשמח לקדם
    תודה
    שמוליק לנדאו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »