האחת, היחידה והמיוחדת – הכירו את אור מנור

אור מנור
אור מנור או כפי שאני מכנה אותה "האחת, היחידה והמיוחדת" היא דמות השראה לנתינה בלתי פוסקת בכל תעשיית ההייטק והסטארט אפ בישראל, הכרתי את אור מנור בתקופתי כסטארטאפיסט בתחילת דרכי, אישה צנועה, ענוה ונעימה בעלת ניסיון בעולם העסקים והיזמות בפרט, אור משמשת כמנטורית במקומות מובילים ויצגה את ישראל בכבוד בלא מעט נסיעות הקשורות לתחום ההייטק והסטארטאפ. לאחרונה, אור הצטרפה לארטילריית היועצים שלנו וכיום היא מעניקה המון ערך ליזמים ויזמיות שמגיעים אל סידביז. בחרתי לראיין את אור קודם כל עבורי – ללמוד עוד יותר על האישה הנהדרת הזו ולהעניק עבור קהל הקוראים והלקוחות שלנו היכרות ראשונית עם גברת אור מנור.
אור, לאחר השבחים שהגיעו ולא יפסיקו להגיע אלייך, מהו תפקידך המקצועי?

התפקיד שלי למעשה נקרא "קונקטורית" (מה זה?) – אני החוליה המקשרת, מתמחה בלחבר בין קרנות הון סיכון גלובליות לחברות טכנולוגיות מקומיות. כחלק מתפקידי, אני עוזרת לקרנות לגייס את הכספים Fund of Funds ומנגד לקרנות מסוימות, אני מייצרת ומנגישה עבורם את ההשקעות.

מעבר לכך אני חברה בכמה ארגונים גלובאליים של נשים מובילות טכנולוגיות בארה"ב ובאירופה, ביניהם All Raise , אני שגרירה של רשת WomenTech, מנטורית בבית ספר אדלסון ליזמות – המרכז הבינתחומי הרצליה, שגרירה שלEurope Israel Economic & Innovation Forum וכן חברה בארגון ICON ארגון ללא כוונת רווח בארה"ב המגשר על מערכות אקוסיסטם טכנולוגיות בעמק הסיליקון.

אור, עברת כברת דרך מעוררת השראה ללא ספק, מניסיוני כל מסע מתחיל מצעד ראשון, מה היו הצעדים הראשונים שלך שגרמו לך להיכנס לתחום היזמות?

ישנן 2 נקודות עיקריות שהשפיעו עלי והביאו אותי לאיפה שאני היום (לדעתי):

הראשונה, במהלך התואר במנהל עסקים, שיווק ותיירות היה לי איזשהו חזון להצליח להצליח להגדיל את כמות התיירים הנכנסים לארץ, מיזם מסוים שרציתי להוציא לפועל. הקמתי איזשהי אפליקציה של טיולים וזו הייתה הנגיעה הראשונה שלי בתחום היזמות העסקית וטכנולוגיה, זו הייתה היוזמה הראשונה שלי בשנת 2011.

והנקודה השנייה, הדרייב האמיתי היה כשקיבלתי הזדמנות להיכנס לקרן הון סיכון – מדובר בתפקיד לא בכיר ברגע כניסתי, הבנתי מיידית שזה המקום והבית שלי ולקח לי הרבה מאוד זמן ללמוד את הדברים או במילים שאנו מכירים "שכר לימוד" (כשאתה לא מרוויח מוחשי בהכרח הרבה כסף אבל הערך והמידע שנכנס לך לראש שווה הון גדול).

ללא ספק זו הייתה האוניברסיטה האמיתית שלי, למדתי המון אודות איך לנהל את האינטראקציה עם המנכ"לים של חברות הפורטפוליו שהקרן השקיעה בהן, בצורה שהיא גם חברית במידה מסוימת, מדובר בתחום שהוא מאוד שחור ולבן ובסופו של דבר הכול זה אנשים!

מהניסיון שרכשתי במהלך הדרך הבנתי, שאי אפשר לנתק בין העסקים לבין הנפש, ללא ספק שם למדתי עד כמה זה חשוב. כשאתה מתחבר לאנשים ואתה באמת שם בשביל להקשיב, במיוחד להקשיב לצרכים שלהם, כך אתה בונה קשרים לטווח ארוך, אני חושבת שזה מהותי כדי לצאת לדרך.

Women Tech Or Manor

בין יתר עיסוקיי ולמעשה העבודה שלי היא לאסוף מידע ולנתח מידע

אני כל הזמן, יום יום מרחיבה את דעתי, הידע ואת תחומי העניין שלי. אוכל לשתף כי יצאתי עם איזשהו חזון לפני 6 שנים – להרחיב את מעגל המיזמים שמקבלים השקעה! זהו הדבר שמניע אותי – לפתוח דלתות לאנשים שלאו דווקא מקושרים.

איך את אוספת את כל המידע הזה ומנתחת אותו?

מאז ומעולם בתור ילדה התעניינתי בטכנולוגיה, התחלתי בגיל 7 לקרוא מגזינים אמריקאיים שעסקו בפיתוחים חדשניים וזה תמיד היה העולם שלי לכן תמיד קל לי לאתר מידע. אני דואגת לקרוא המון, אני נמצאת בכל אירוע שיכול להיות בו מידע רלוונטי עבורי, אני כל הזמן לומדת – קורסים, הכשרות, לימודים, תכניות אקסלרציה גלובאליות העוסקות בהשקעות, טכנולוגיה מינוף עצמי, אני גם לומדת המון מהמשקיעים/ות שאני עובדת איתם, אני דואגת למצוא זמן לשאול על הדרך שעשו עד שהגיעו לנקודת הזמן הזו.

אור, מה הטיפים שתוכלי לתת ליזמים והיזמיות הצעירים שקוראים את הריאיון איתך?

בשביל להיות יזם/ית צריך אופטימיות שאינה נגמרת, העולם הזה בנוי מגלים שעולים ויורדים, אמא שלי פעם אמרה לי "גם אם מגיע גל גדול, תקפצי לבפנים, הכניסי את הראש מתחת למים, חכי שיעבור ואחרי כן התקדמי הלאה" – זו הגישה להצלחה, בחיים ועל אחת כמה וכמה בתחום היזמות. עוד דבר, מאוד חשוב לדבר ולבנות שיח על הכישלונות שלך, אם אתה משכיל ללמוד מהכישלונות שלך – בפעם הבאה, תצליח.

המסר הנוסף שלי ,ההיבט המקצועי יותר הוא לעשות שיעורי בית, מה הכוונה? ללמוד ממש את התחום שאתם מייעדים לעסוק בו, רעיון טוב לא בהכרח אומר שיש שוק לכך, ההתחלה תמיד צריכה להיות הכסף. כלומר האם יש לקוחות? האם יקנו את המוצר שלי? הרבה מפספסים את זה, "מאוהבים" במיזם שלהם, צריכים לבדוק האם מישהו ישלם על זה, הדבר הריאלי הוא למנות צוות שיעשה את המחקרים הללו וכמובן חשוב לי לציין שזו רק נקודת ההתחלה, ברגע שיש לך מספיק מידע מסודר עם נתונים מדויקים ,כמויות, סכומים, צפי, אז ההחלטות שלך יותר מושכלות.

אור היקרה,
אני מודה לך מאוד על כך שהענקת לי ולשאר הקוראים מהערך שלך.
מודה לך מאוד על העצות החמות, התרומה לענף ועל עצם היותך את!

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »