בעולם שבו טכנולוגיה מתקדמת הופכת חלומות למציאות,
עולה סטארט-אפ ישראלי מהפכני שעומד לשנות את עתיד המדיה האינטראקטיבית.
Swipell, חברת סטארט – אפ מבית היוצר של ענבר קדוש וארטיום ארנקוב,
מציעה פתרון מהפכני שיהפוך יצירת תוכן תלת-ממדי לפשוטה, נגישה ומהירה כמו העלאת סרטון לטיקטוק.
סיפורם של ענבר וארטיום הוא סיפור של חדשנות, תשוקה וראייה עסקית מעמיקה.
הם הכירו בפנימייה הצבאית לפני עשר שנים ומאז הם חולקים לא רק חיי זוגיות, אלא גם חזון טכנולוגי משותף.
ענבר, עם רקע במדעי המוח והקוגניציה, מביאה הבנה עמוקה של חוויית המשתמש, בעוד ארטיום, גאון המשחקים והתלת-ממד, אחראי על הפיתוח הטכנולוגי המורכב.
אז איך הכל התחיל בעצם? איך חשבתם על הרעיון?
“לפני שלוש שנים הקמנו סטודיו לפיתוח משחקים”, מספרת ענבר, בת 25, בוגרת המסלול המחקרי לחקר התודעה והקוגניציה באוניברסיטת תל אביב.
“השקענו כסף רב בציוד וניסינו לבנות את המשחק המושלם,
אבל גילינו בעיה מרכזית: מיליוני מודלים תלת-ממדיים ‘מתים’ ללא שימוש”.
ארטיום, בן 26, מפתח משחקים ואמן תלת-ממד, מומחה בטכנולוגיית מחוללים פרוצדורליים, פיתוח מערכות תלת-ממד וגיימר מושבע, מוסיף: “כבר יצרנו מאות מודלים ביום, אבל הבנו שרוב התוכן הזה פשוט נעלם”.
תהליכי ויזואליזציה יקרים, מסורבלים שדורשים מומחיות טכנית גבוהה.
לעיתים, עלות יצירת הדמיה אחת יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. מכאן למעשה התחלנו להבין שישנו חוסר טכנולוגי שיש למצוא לו פתרון שיכול להקל על אנשים רבים כמעט בכל תחום”.
הפתרון: TikTok – Swipell של עולם התלת מימד
Swipell היא מערכת ענן חינמית התומכת ביותר מ-20 תוכנות מידול מובילות כמו:Revit AutoCAD ו-Blender.
“תוך שנייה אחת”, מסבירה ענבר, “אפשר להפוך כל מודל לחוויה אינטראקטיבית מלאה, זמינה מכל מכשיר – טלפון, מחשב, קונסולה או משקפי VR”.
החדשנות של Swipell טמונה ביכולת להפוך מודלים מתחומים מגוונים כמו אדריכלות והנדסה רפואית – לסביבות אינטראקטיביות חיות. “אנחנו לא רק מדברים על משחקים”, מדגישה ענבר, “אלא על מדיה אינטראקטיבית שמשנה את חוקי המשחק”.
“תראו”, אומר ארטיום, “עם Swipell, הכול פשוט והופך לאפשרי. אתה לא צריך להיות מומחה טכנולוגי ולא צריך להוציא הון תועפות כדי להפוך את המודלים שלך לחוויה אינטראקטיבית חיה. אתה רוצה לפתח משחק? לערוך סימולציה מורכבת בתחום הרפואה או החינוך? להזמין אנשים אחרים לתוך העולם הווירטואלי שלך? או פשוט להציג את התפקוד והמראה של המוצר החדש שלך? אנחנו סוגרים את הפער בין עיצוב תלת-ממדי לחוויות אינטראקטיביות. זה כל כך פשוט ליצור בעזרת הפלטפורמה שלנו – זה כמעט קסם טכנולוגי”.
מעבר ליכולת להפוך את המודלים לסימולציות וחוויות אינטראקטיביות תוך שניות,
האם יש לה יתרונות נוספים?
“בוודאי! למעשה כל המודל העסקי שלנו מבוסס על יתרון הקשור גם לעולם הפרסום. פיתחנו טכנולוגיית פרסום אינטראקטיבי מוטמע”, מסביר ארטיום. “דמיינו אדריכל שמעלה מודל בניין ובו ריהוט איקאה עם בקבוק קוקה-קולה. הפרסום משתלב באופן טבעי, ללא הפרעה לחוויית המשתמש”.
“בניגוד לפרסומות מסורתיות המהוות מטרד, Swipell יוצרת מודל Win-Win: המשתמשים נהנים מתוכן אינטראקטיבי והמותגים מקבלים ערוץ פרסום חדשני וממוקד”. מסבירה ענבר.
ובאיזה שלב נמצא כעת המיזם שלכם?
“אנו נמצאים כעת בשלב מאוד מתקדם.
Swipell כבר יצרה שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מוסדות מובילים כמו אוניברסיטת תל אביב, מכללת ספיר ואוניברסיטת אריאל ועם חברות בולטות כמו קבוצת תדהר וסלע בינוי.
הפיילוט הראשון שלנו מתוכנן לספטמבר 2025″, מדגישה ענבר,
“ואנחנו כבר רואים קדימה עתיד בינלאומי עבור הפלטפורמה”.
“קהל היעד הראשוני יכלול סטודנטים, אדריכלים, מהנדסים ויוצרי תוכן תלת-ממד. חשוב להבין כי הפלטפורמה היא לא רק לגיימרים”, מבהירה ענבר, “אלא לכל מי שיוצר או צורך תוכן תלת-ממד ולמעשה אפשר לומר שכמעט בכל מקצוע כיום קיים צורך בכך, בין אם מדובר בצורך ישיר הקשור למקצוע ובין אם מדובר בעולם הפרסום”.
ומה החזון העתידי שלכם מעבר להתרחבות בינלאומית?
“אנחנו לא רק חברה”, אומרת ענבר בהתרגשות, “אנחנו מהפכה. אנחנו משנים את הדרך של העולם לצרוך וליצור תוכן תלת-ממדי ומאפשרים לכל אחד, גם ללא הבנה רחבה ליצור תוכן כזה בקלות ובמהירות”.
ארטיום מסכם: “בעזרת Swipell אנו מנגישים את עולם התלת ממד לכולם. אנו מאמינים שכמו שלשלוח הודעות פעם היה עולה כסף ועכשיו זה בחינם – כך נהפוך את המדיה האינטראקטיבית לנגישה, מהירה ופשוטה”.
בימים אלה, כשהם נערכים לסבב גיוס ראשון לאחר השקעה עצמית משמעותית, Swipell ממתינה להזדמנות להוכיח את הפוטנציאל המהפכני שלה ומזמינה משקיעים להתעניין במיזם.
אז עם עדיין לא שמעתם את השם Swipell, תזכרו אותם! העתיד של המדיה האינטראקטיבית כבר כאן.