10 ציטוטים שכל יזם צריך להכיר

ציטוטים של יזם

עשרת המשפטים שליוו ומלווים אותי בחיי העסקיים

את המושג "התפתחות אישית" שמעתי לראשונה ממש לאחר שחרורי מהשירות הצבאי ובזכות שנמשכתי מאוד לתחום העסקים והיזמות – נרשמתי לקורס "יזמות עסקית" כדי להיות יזם.

במהלך הקורס הבנתי מיד ובצורה חד משמעית עד כמה ההתפתחות האישית שלנו כיזמים וכאנשי עסקים חשובה לא פחות מהביצועים בשטח. מעבר לכך הביצועים בשטח לא יוכלו להתממש ללא התפתחות אישית טובה ונכונה.

כאחד שמאמין מאוד בקארמה אוכל להעיד שמשפטי חכמה, תבונה והשראה גרמו לי ולמיינדסט שלי להתמלא תמיד באנרגיות חיוביות ולהמשיך הלאה ביישום הרעיונות בפועל

משפטים אלו גרמו לי להבין שהכל אפשרי מהסיבה שבני אנוש הגו את המשפטים הללו, מניסיונם העסקי ומניסיון חייהם.
  1. "אוניות בטוחות יותר בנמל, אך לא לשם כך הן נבנו" (גרייס הופר)הבעיה הכי גדולה של החברה כיום היא הפחד להעז. כולנו מעדיפים להיות באיזור הבטוח והשליו שזה הנמל, מאשר להפליג עם הספינה למרחקים.

    בהפלגה אנו נלמד את האונייה
    , נלמד להסתדר איתה בסערה בלב ים ובמים העמוקים, נלמד לתפעל אותה כדי לכוון ולהוביל אותנו למקום שבו נרצה להיות. הרי לשם כך היא נועדה.

     

  2. "לא משנה כמה לאט אתה הולך כל עוד אתה לא עוצר" (קונפוציוס) הדבר הנורא מכל הוא לעצור. תחומים רבים בחיים הם סוג של תהליך. לפעמים הוא מהיר וקצר ולפעמים איטי וארוך. בכל מקרה חשוב להסתכל על הדרך והתהליך עצמו גם אם הוא איטי כל עוד אנחנו לא עוצרים.

    הדבר תקף בחיים העסקיים והאישיים שלנו כאחד, בין
    אם זה מיזם חדש שצריך תוכנית עסקית ובין אם זה לימודי נהיגה והוצאת רישיון – בשתי הדוגמאות הללו תמשיך ללכת לקראת המטרה הסופית, ולא משנה כמה לאט תלך, זה עדיף מאשר לעצור!

     

  3. "תסבול עכשיו ותחיה את שארית חייך כמו אלוף" (מוחמד עלי) המילה "לסבול" היא מילה קשה. אני אישית פחות אוהב אותה, אך מה שכן מאוד מבין אותה. הדרך רצופה מכשולים ואתגרים, חלקם לפעמים מאוד לא נעימים, סיטואציות שקשה להכיל, מפולות נפשיות, רעשי רקע או אפיסת כוחות.

    התקופות האלו תמיד צריכות לעשות את ההפך הגמור לרומם אותנו ולגרום לנו להפנים שהסבל כעת ישתלם לנו מאוד בעתיד.

  4. "אין תחליף לעבודה קשה" (תומאס אדיסון) קיצורי דרך לא בבית ספרנו. אני חושב שזה גם לא קיים באף בית ספר אחר בעולם. יזם עובד קשה, תפנימו את זה!

     

  5. "לא נכשלתי, פשוט מצאתי 10,000 דרכים שבהן זה לא עובד" (תומאס אדיסון) משפט זה מלווה אותי לאורך הדרך. במיזם המהותי שביצעתי (Fashanga) עברתי כברת דרך ארוכה שבה גם טעיתי ולא מעט, אולם תמיד העדפתי להסתכל על טעויות אלו כשכר לימוד ולא ככישלון.

     

  6. "אף פעם אל תוותרו על חלום בגלל שייקח זמן להגשים אותו, הזמן בכל מקרה יעבור" (ארל נייטינגייל) משפטים שאני מאמץ לאורך הדרך בדרך כלל הם משפטים שהגיעו מעובדות בשטח, אין להתווכח על כך שהזמן עובר וחולף ממילא ולעתים זה גם נראה שעובר מהר. לעולם אל תוותרו על חלום או מטרה כשהסיבה היא שזה ייקח זמן. הזמן יעבור גם ככה, אם תרצו או לא תרצו.

     

  7. "בעוד 20 שנה אתם תתחרטו יותר על דברים שלא עשיתם מאשר על דברים שעשיתם" (מארק טווין) יזם שומע לא מעט אנשים שאומרים שהם מתחרטים או מצטערים על דברים שהם עשו, אולם שמעתי גם לא מעט אנשים מבוגרים שמביטים על חייהם לאחור ומתחרטים על דברים שהם לא הספיקו לעשות, דברים שמנעו מעצמם לעשות או שלא היה להם האומץ לעשות.

     

  8. "תשאירו את העיניים שלכם על הכוכבים ואת הרגליים על הקרקע" (תאודור רוזוולט) המשיכו לחלום ולא משנה עד לאן תרצו להגיע, רק שמרו תמיד את הרגליים על הקרקע!

     

  9. "החיים הם לא לחכות שהסערה תחלוף, אלא ללמוד לרקוד בגשם" (טוני רובינס)אחד המשפטים שאני יותר מזדהה איתו. החיים שלנו בכלל והעסקיים בפרט רצופים לפעמים בלא מעט סערות. לעיתים זו סערת רגשות, לעיתים זו סערה בצוות, לעיתים זו סערה מול המשקיעים .

    לדעתי, החוכמה והגדולה היא לדעת להמשיך ולהתנהל ולשדר עסקים כרגיל, להמשיך לחייך ולשדר לעולם שהכל שגרתי ובסדר. לפעמים זה קשה אך כפי שאומר המשפט, החכמה היא גם לרקוד ולהנות בזמן שתנאי מזג האוויר לא כל כך נוחים.

  10. "להיות האיש הכי עשיר בבית קברות זה לא מה שחשוב ליללכת לישון בלילה ולהגיד לעצמי עשינו דבר נפלא היום זה מה שחשוב לי באמת" (סטיב ג׳ובס) בחרתי דווקא לסיים עם המשפט הזה. סטיב ג'ובס הוא יזם ודמות מוערכת עליי ביותר בכל עולם היזמות. סטיב ג'ובס הוא ההוכחה לכל היזמים שאין דבר העומד בפני הרצון וכפי שאמר "דווקא אלו שהחליטו לשנות את העולם אכן עשו זאת".


    המטרה הנעלה שלי בכל בוקר היא להיות מסופק ממעשיי
    , תחושת הסיפוק היומיומית הנובעת מכך שאתה עושה את הדברים לפי המטרות והדרך שלך שוות כל הון אפשרי.

     

שמחתי לחלוק איתכם את עשרת משפטי ההשראה העיקריים שאימצתי במהלך הדרך,
לאיזה משפט השראה אתם הכי מתחברים?

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

10 תגובות

  1. "אוניות בטוחות יותר בנמל, אך לא לשם כך הן נבנו" (גרייס הופר) – כל המשפטים מצויינים. האחד הזה מדבר אלי במיוחד.

    1. בחרת משפטים מצוינים ניצן עם פרשנות ראויה , להיות יזם בהחלט דורש הקרבה גדולה, מוטיבציה בשמיים הרבה אויר לריצה למרחקים ארוכים. נפלא!

  2. תותח. אהבתי ממש, חד משמעית אל תעצור ותרקוד בגשם. והכי חשוב תהנה מהדרך ולא משנה כמה היא קשה, שדר עסקים וזה יגיע אלייך . את הכל צריך לצעוק ולזמן בחיים.

  3. הכי מדברת אלי המורשת של סטיב ג'ובס "להיות האיש הכי עשיר בבית קברות זה לא מה שחשוב לי… ללכת לישון בלילה ולהגיד לעצמי עשינו דבר נפלא היום – זה מה שחשוב לי באמת"
    היכולת להשפיע ולייצר משהו טוב יותר זו טביעת אצבע אמיתית של חדשנות ויזמות

  4. כיזם שעובר תהליך מטורף עם המיזם שלי
    משפטים חזקים תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »