"מיתוג נכון יכריע את הצלחת המיזם שלך!" – הכירו את אבירן כהן, מנהל מחלקת עיצוב וחווית משתמש

אבירן כהן בן 30, מאורס לליאן, ממייסדי סידביז ומכהן כארט דיירקטור של החברה. לאבירן רזומה רחב בתחום העיצוב הגרפי וחווית משתמש (UI\UX) וחתום על פרויקטים רבים ומוצלחים. אבירן יתן לכם את זוית הראיה שלו על עולם היזמות מכובע של מעצב גרפי שטוען שללא מיתוג מדויק וחווית משתמש נכונה קשה מאוד להצליח.

אבירן, איך הכל התחיל?

בגיל 6 קיבלתי את המחשב הראשון שלי, עוד לפני שהיה ווינדוס, הייתי מעלה משחקים מכתיבת פקודות, תמיד סיקרן אותי להכיר לעומק את עולם המחשבים והעיצוב בפרט, כבר בגיל 15 מצאתי את עצמי מוכר את שירותיי כמעצב גרפי. אני זוכר שזה היה עבודה די גדולה – עיצוב אתר הימורים בחו"ל, לילד בן 15 זה פרויקט גדול ועל אחת כמה וכמה בתחום כזה.  התרגשתי מאוד, עבדתי קשה וסיפקתי מוצר חבל על הזמן. בפרויקט זה חד משמעית הבנתי שמעבר לפוטנציאל יש לי תשוקה למקצוע שזה הדבר הכי חשוב בהצלחה של בן אדם.

בתור נער בן 15, איך היית מייצר עבודה? די קשה לא?

באותם זמנים מה שהיה נפוץ ומקובל וטוב זה ליצור קשרים עסקיים דרך פורומים, אני זוכר שבתקופה ההיא כל מי שרצה חשיפה ושיכירו אותו היה דומיננטי בפורומים (קבוצות הפייסבוק של פעם). קיבלתי המון עבודות ועם הזמן התקדמתי לניהול של פורום עיצוב וחווית משתמש בפורום העסקים הגדול בישראל.

הגעתי לגיל 19 וכמו כולם התגייסתי לצבא ושירתתי ביחידת "מיטב" בתור מנהל רשת, תפקידי היה אחראי מחשוב על כל לשכות הגיוס בארץ, הייתי אחראי על כ-2,000 משתמשים. בנוסף כשהצבא הבין את יכולות העיצוב שלי הייתי מעצב ממשקים ומערכות פנים ארגוניות של הצבא. אוכל לומר ששלושת השנים בצבא גרמו לי לצבור המון ידע וניסיון, מעבר לידע המיקצועי, גם ברמה הניהולית.

לאחר הצבא פתחתי עסק (פרילנסר) וסיפקתי שירותים כעצמאי במשך כ-4 שנים. שירותיי היו בעיקר לבעלי עסקים וחברות, שירותי עיצוב גרפי, חווית משתמש, יעוץ למנהלי שיווק וגרפיקה בחברות, מיתוג ועוד.

מייסדי סידביז אבירן ומייסדי סידביז ביום הקמת החברה (דניאל קוגלר, ניצן פלג, יואב קוגלר ואבירן כהן)

מה זה מיתוג?

מיתוג הוא מכלול רגשות ומסרים ישירים וסמויים שהצופה רואה וחש במבט ראשון. מיתוג טוב הוא מיתוג שאורך הרוח שלו לטווח ארוך ואין צורך לשנותו, וגם אם כן לא את המהות הכללית.

אסביר, המוח שלנו בנוי ומפרש דברים מבלי שנרצה בכלל ומבלי שנדע למה, ניקח לדוגמא צבעים – הידעתם שכל צבע מביע רגש מסוים? אני חושב שרוב הקוראים לא ידעו, רוב האנשים חושבים שאיש מיתוג הוא אחד שמעצב לוגו ופה זה נגמר, ממש לא – מיתוג הוא הליך מא' ועד ת' הכולל מחקר מתחרים, מחקר קהלים, הבנה עמוקה של השוק, יצירת בידול והעברת מסרים ויזואלים.

אם אשאל אתכם מה הצבע המזוהה לקוקה קולה? מיד תענו לי, כך גם לגבי סלקום, YouTube, קשת ועוד רבים וטובים שמלכתחילה, תכננו היטב את כל המיתוג שלהם. מיתוג ושיווק הולכים יד ביד, שיווק ללא מיתוג טוב – לא יניב תוצאות! כל איש שיווק יודע שהוא חייב צמוד אליו מעצב גרפי / קריאייטיבי מן השורה הראשונה. איש חכם פעם אמר משפט נכון "העין קונה" וזה אכן כך. העין שלנו סופגת והמוח מעבד את הדברים הויזואלים לכדי מסרים.

איך הגעת לסידביז?

בשנת 2018, לאחר 4 שנות עשייה כעצמאי, קיבלתי הצעה להיות חלק מפעילות של חברת FASHANGA – קניון ומגזין אופנה אינטרנטי ולכהן כארט דירקטור של החברה.
לאחר כברת דרך טובה וברוכה בפשנגה, החברה בתהליך העברת הפעילות לשווקים בינלאומיים ובכך המשכתי עם חלק מהצוות מפשנגה להקים ולייסד את סידביז, כמנהל המחלקה הגרפית של החברה או בשפה המקצועית יותר – Art Director.

כיום, ישנה מחלקת עיצוב גדולה ודומיננטית בסידביז שמעניקה ללקוחותינו:

  • מיתוג עסקי
  • ליווי ליזמי סטארטאפ בשלבים שונים.
  • אפיון ועיצוב ממשקים וחווית משתמש UI/UX.
  • ייעוץ שוטף למנהלים חברות.
  • ייעוץ וליווי שוטף למנהלי שיווק.
  • יצירה ועדכון חומרים לגיוס הון.

אבירן, מה צפוי לנו?

ב- 2021 מחלקת העיצוב הגרפי של סידביז הולכת לייצר הרבה תוכן בעל ערך הן ליזמים והן לבעלי עסקים, לא צריך להיות מעצב גרפי בשביל להפנים שזה חלק מהותי בהצלחת סטראט-אפ או עסק. שווה לעקוב.

אבירן כתב בעבר מאמר מעולה על מיתוג חזק ככלי להצלחה עסקית באתר סידביז – מוזמנים לקרוא.

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *