"יש לי רעיון" – מילים גדולות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מהם המרכיבים המהותיים של המילה "רעיון" וכיצד יש לנהוג…

"יש לי רעיון שישנה את העולם" , "אתה חייב לשמוע איזה רעיון יש לי" , "עם הרעיון הזה אפרוץ לכל העולם ואהיה מיליונר"

חייהם של רובנו רצופים רעיונות ביום יום. לחלקנו רעיונות שאנו מדלגים עליהם, חלקנו יוזמים את הרעיונות ורוצים להוציאם אל הפועל וחלקנו גם גונבים אותם.. אולם הדבר החשוב ביותר בהעלאת רעיון הוא השמירה על הדיסקרטיות.

המון אנשים עושים את הטעות המהותית הגדולה ביותר שהיא שיתוף הרבים, ניהול שיח בנושא עם הסביבה הקרובה אליהם והכי גרוע – שיתוף והתייעצות בנושא לעיתים עם האנשים הלא נכונים.

כן כן – ברשימת אותם האנשים הלא נכונים שציינתי אלה החברים ובני המשפחה, שמצד אחד אולי הכי מתבקש לשתף אותם ברעיון ראשונים, ומצד שני – ברוב הפעמים זהו הדבר הפחות נכון לעשות.

במהלך הדרך ומנסיון רב שצברתי הבנתי חד משמעית את ההבדל בין "דעה" ל"עצה"

דעה – עפ"י הפירוש במילוג: "השקפה" "עמדה", כלומר קבלת השקפתו ועמדתו האישית של נותן הדעה, קבלת פידבק מאדם שברוב הפעמים אינו בעל  ניסיון בנושא – השקפה ועמדה שלא תתרום להתקדמות הרעיון ואף עלולה לעיתים להוציא מהפוקוס או לערער. נוסיף גם את הגיל, צורת החשיבה והאישיות – ונבין זאת עוד יותר.

עצה – עפ"י הפירוש במילוג: "הכוונה לגבי הדרך הנכונה לפעולה", "המלצה", כלומר ברוב הפעמים ההכוונה וההמלצה הינם מאדם עם ניסיון בנושא – הכוונה שתעניק מחשבה או תהווה כלי להתקדמות הרעיון או לחילופין טיפ מקצועי כזה או אחר.

שלב הרעיון הוא שלב מאוד רגיש. מחקרים מוכיחים שכשאדם חושב על רעיון, קיימים בעולם לפחות עוד 20 אנשים שחושבים על אותו הרעיון. האם מי שיעשה את אותו הרעיון מהר יותר הוא זה שיצליח?! לדעתי ממש לא. עולם העסקים בכלל ועולם היזמות בפרט אינם מתנהלים כתחרות מכוניות – שבה מי שמגיע ראשון הוא הזוכה. עולם העסקים והיזמות, הם עולמות אשר השילוב של מחשבה, תכנון, סבלנות ואורך רוח, התמדה ונחישות הם בעצם שם המשחק.

הכי חשוב: תהיו מרוכזים וחדורי מטרה

הדברים תלויים כמובן בקצב שלך, בסדר שלך, באופטימיות שלך, בראש שלך , בצוות שלך, בהצבת היעדים שלך וההגעה אליהם, בנחישות שלך,  באמונה שלך בדרך – ובמילה אחת  – בך! .

רעיונות באים ורעיונות מתפוגגים. אחד מיועציי הבכירים אמר לי: "לעולם אל תתאהב בעסק שלך". במהלך הדרך הבנתי עד כמה זה נכון.

עשרות רעיונות, אשר נראו לי מדהימים ואשר האמנתי שישנו את פני העולם התפוגגו, כשנוכחתי לדעת שלפעמים המציאות אחרת וחוץ מלהפסיד כסף ובעיקר זמן, הם לא יתרמו לחיי דבר.

לסיכום: בכל רעיון שעולה במוחך כדאי שתבחן האם מתקיימים בו המרכיבים הבאים:

ר – רווחיות עכשווית או עתידית

ע – ערך

י – יכולת התרחבות

ו – ודאות עסקית

ן – ניהול נכון


תאמין ברעיון, מלא עצמך בסבלנות ואורך רוח, פעל בהתמדה, תתייעץ עם אנשי מקצוע וצא לשטח במלוא הנחישות.

 

בהצלחה!

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש כתבות:

חיפוש שירותים: