חלומות – אל תתנו להם לגנוב לכם אותם, אף פעם!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

במאמר הקודם שלי, ממש כאן ב"סידביז" פתחתי וכתבתי לכם שהתכונות הכי חשובות ליזם הן: נחישות, התמדה, כריזמה, רצון בלתי פוסק לידע ויצירתיות. הפעם אני הולך לפרט לכם ולכן, על תכונה אחת מבין התכונות הללו ולהסביר מדוע היא כל-כך ברת חשיבות, במיוחד כדי להגשים חלומות.

 

בואו ונחזור להתחלה לרגע

"אל תתנו להם לגנוב לכם חלומות" כתבתי. מי זה "להם"? להם זה לסביבה, לאנשים מהצד, למחשבות של "ואם אני לא אצליח" ולקול הקטן שמפחד מכישלון ויושב לנו בתוך המוח.

הרי אם היו מספרים לכם לפני 12 שנים בסך הכל שיום יבוא ואתם תחזיקו מכשיר טלפון ביד שמאפשר לכם לצלם וידיאו באיכות 4K , לבצע שיחות וידיאו עם חברים מכל מקום בעולם ושבנוסף לטלפון המדהים שלכם, חבילת הסלולר שלכם תנוע בין 29-89 שקלים בחודש ואם תלכו אפילו אחורה קצת יותר, זוכרים את הימים שהיינו מפדלים באופניים?

מה שאני רוצה שתפנימו בצורה חד משמעית היא שכל הדברים הנפלאים שציינתי כאן, הם כולם היו פעם רעיון ואני מבטיח לכם שבתקופת המחשבה, אלו היו חלומות שהפכו לרעיונות הזויים , מטורפים ולא הגיוניים.

להזכיר לכם איזו מדינה שלחה חללית לירח בשנת 2019 בגלל רעיון "הזוי" שהיה לקבוצת יזמים מוכשרים?
לפני שתרימו גבה ותגידו לי שהיא לא נחתה, תחשבו מתי אתם בניתם חללית בפעם האחרונה ואם הייתם בונים והיא לא הייתה נוחתת, כמה הייתם לומדים מהדרך וכמה כישורים מדהימים הייתם רוכשים לכם.

זאת בדיוק ההזדמנות לכתוב לכם על התכונה הראשונה:

נחישות

תהיתם אי פעם מה המשמעות של המילה הזאת? אדם נחוש, אחד שלא מסיר את העיניים מהמטרה שלו ומוכן לעשות ככל שצריך בכדי להגיע ליעד. הנחישות שלכם כיזמים חייבת להתבטא בביטול מוחלט של אנשים בינוניים שמטיפים לכם על החלומות שלכם.

לא, אני ממש לא מתכוון שתרוצו עם כל רעיון לפני שעשיתם לו בדיקת כדאיות ראשונית (ניתן לקרוא במאמר הראשון שלי כיצד מבצעים זאת).

אני מתכוון שאם הרעיון שלכם עבר כמה שלבים והתגלה כבר-ביצוע , תנתקו את "קולות הרקע", הקולות של אנשים שאומרים לכם:

"את/ה יודע/ת כמה זמן זה יקח?"
"אתה יודע כמה כאבי ראש זה יעשה לך?"
"מי אמר שתצליח?"
"אתה יודע כמה מיזמים נופלים בדרך?"
"אתה לא חושש שהמתחרים שלך יעשו זאת יותר טוב ממך?"

אז כן, אתם יודעים טוב מאוד כמה זמן זה יקח וכן, תצטרכו לקנות הרבה חבילות של כדורים נגד כאב ראש ואף אחד גם לא אמר שתצליחו ויש יותר מיזמים שנופלים מאשר כאלו שמצליחים ולכולם יש מתחרים אבל לא, זה לא אמור למנוע מכם את החלום שלכם, אתם יודעים למה? כי גם "אפל" יכלו לחשוב ככה על "נוקיה" והיום לא היה לכם אייפון ביד, נכון?

נחישות אומרת מבחינתי- לעולם לא לוותר על החלומות שלכם רק בגלל שיש מכשולים בדרך שאנשים כבר עברו לפניכם ויעברו גם אחריכם.

את החברות הכי גדולות בעולם הקימו בתוך מחסן קטן וצר, להגיע ממקום למקום באמצעות מכונית פעם היה דמיון ושלא נדבר על טיסות.

כל עץ אדיר צמח בסך הכול מזרע קטן שהכניסו לאדמה, כל רעיון וחברה מצליחה הפכה לכזאת רק בזכות יזם או קבוצת יזמים שפשוט הלכו עם החלום שלהם והחליטו להפוך את הזרע (רעיון) לעץ (חברה מתפקדת).

פרקטיקה

אני מציע לכם לבקש מחבר/מכר "לקטול" רעיון או הצעה שאתם מעלים, ואתם מהצד שלכם תצטרכו להקשיב לכל ההערות ובמקום "להתווכח" לבצע איתם "טיפול בהתנגדויות" , מה זאת אומרת?

תקשיבו היטב לטענות העולות נגד הרעיונות שלכם ותנסו להבין בראש ובראשונה האם יכול להיות שאתם אלו שמסבירים אותו בצורה מורכבת מידי? אולי התמונה שאתם מנסים לצייר לצד השני לא עוברת כמו שאתם רוצים? הציעו אלטרנטיבות להצעות שלהם ותנסו "לסגור" על רעיון שמתאים לשתיכם.

 

צ׳קליסט-חלומות



אימון כזה יפתח אצלכם יכולת משא ומתן בסיסיות, קצת אימון דיבייט ובעיקר – תרשמו את ההערות שקבלתם מהצד השני וקדימה, לטפל בהן. אתם לא חייבים לבצע את התרגיל הזה במתווה שהצעתי, הרעיון מאחוריו הוא להיות מודעים ליתרונות ולחסרונות שלנו כיזמים וכבני אדם בפרט.

מודעות אישית תעניק לכם נקודת פתיחה מצוינת, תוכלו לעבוד על הדברים שקשים יותר עבורכם ולחזק את התכונות הבולטות שלכם. יש המון אנשים בעולם ומיליוני רעיונות, מה מבדל אתכם מהשאר? למה אתם צריכים להצליח ואחרים נכשלים? כדי לענות על השאלות הללו נצטרך לעשות מה שאני מכנה "מחקר קטבים" המשמעות היא, נניח שאתם בתחום התחבורה הירוקה.

אנחנו ניקח כמודל את החברה הישראלית שפעלה בתחום ונסגרה אל מול חברת הענק של אילון מאסק- טסלה. נתחיל לבנות מודל "כשלון" ומודל "הצלחה" בהתאם לנתונים אמיתיים. למשל, קודם כל למה המיזם הישראלי בתחום נכשל, ניצור טבלה ייעודית בעלת 2 עמודות ונכתוב את שמות החברות שנרצה להשוות.

לאחר מכן נתחיל לנתח את החברות בתצורה הבאה:

חברה א' 
"שוק מצומצם"  – "הושקע יותר כסף בX מאשר בY".

חברה ב׳
״שוק רחב״ – ״כוח האדם הראשוני היה בעל ניסיון מתאים״.

וכו'.

לאחר שנבצע את הטבלה הזו על 2 המתחרות הגדולות ביותר של הרעיון/מיזם שלנו אנחנו נתחיל לגבש מודל בהתאם ללמידת הכישלונות של מתחרה שנפל לעומת מתחרה שעדיין פעיל ונבין האם המודל שלנו דומה לחברה שהצליחה או שמא, עלינו לשנות אותו מעט ו/או הרבה.

חשוב מאוד כן לשמור על אובייקטיביות ולא לנסות "לנפח" עובדות ו/או לגרוע דברים, זו לא בושה גם להסתכל ולומר לפעמים "צריך לשנות X צריך להחליף Y ואולי לתקן קצת A".

את המסקנות שנסיק מהטבלה הקטנה שלנו, אנחנו נבנה להן תכנית פעולה מפורטת שכל מהותה: "כיצד להתחיל ליישם את המסקנות על הארגון/חברה/מיזם שלי."

ותמיד זכרו, "חכם לומד מטעויות, גאון לומד מטעויות של אחרים."

נתראה במאמר הבא שלי.



הכותב הינו סול לפלר, מנכ"ל ומייסד חברת Gmunch

לפלר מתמחה בפיתוח עסקי וניהול משא ומתן תאגידי.

כבר עם שחרורו מצה״ל כחייל בודד אשר שירת כלוחם, מפקד ורב-סמל פלוגתי בגדוד 92 של חטיבת כפיר החל לפלר את דרכו בעולם העסקים הישראלי כאשר הרקע המקצועי שלו כולל ניהול משרד פרסום מצליח, שותפות בבית תוכנה ויצירת אסטרטגיות שיווק, קופירייטינג והרצאות על יזמות והגשמה אישית ועסקית.

 

 

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קורונה - הזדמנויות השקעה
דניאל קוגלר

זה הזמן להתעורר – הזמן הטוב ביותר לפעול ולהרוויח באמצעות יזמות והשקעות חכמות

כיום, ברור יותר מכל שאסור להיות תלוי במקום העבודה וחייבים לייצר נכסים שמזרימים כסף בכל חודש גם כאשר לא עובדים. בנוסף, יש לפתח את היכולת היזמית שיודעת לייצר כסף ולזהות ולייצר הזדמנויות ולא לחכות שהדברים יגיעו אלינו, כי רוב הסיכויים שלא יגיעו.

המשך קריאה »

חיפוש כתבות:

חיפוש שירותים:

"אל תחכה, הזמן לפעול אף פעם לא יהיה מושלם!"

נפוליאון בונפרטה

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך בהקדם: