יוגב לזר, פיזיותרפיסט מוסמך עם שנים של ניסיון בתחום, החליט לשנות את עולם הספא והעיסויים עם מיזם חדשני שצפוי להפוך את חווית הטיפול האישי. “ראיתי קושי אמיתי בתחום. רוב הלקוחות מגיעים פעם אחת ורק 30% מהם חוזרים למקום לצורך טיפולים מתמשכים” מסביר לזר. המערכת החדשנית שפיתח בשם “TheraPlus”, מציעה פלטפורמה טכנולוגית המשלבת מערכת ניהול, זיהוי העדפות אישיות של לקוחות ויכולות למידה מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית.
מראיינת וכותבת: דניאלה סיידוף “כאוס מדיה”
לאחר כמעט עשור של עבודה כפיזיותרפיסט, יוגב לזר זיהה צורך אמיתי במכוני הספא בישראל. עם ניסיון רב בתחום ויכולת להבין את צורכי הלקוחות והמטפלים, הוא יזם מערכת שמבוססת על פרסונליזציה כדי לספק חוויה מדויקת וממוקדת יותר לכל לקוח. “מכוני הספא והמטפלים השונים נאבקים כיום ביצירת קשר משמעותי ומתמשך עם לקוחות. מרבית הלקוחות מגיעים אל הספא באופן חד פעמי ולא חוזרים וישנה בעיה אמיתית בכל הקשור לניהול, שיווק ותיווך של לקוחות חוזרים אל מכוני הספא” מסביר לזר.
מהפיזיותרפיה למהפכה העסקית: הדרך לפתרון חדשני במכוני הספא
יוגב שמגיע מהעולם הפיזיותרפיסטי ועבד במהלך השנים במסגרות ציבוריות, קופות חולים ומרפאות פרטיות, שם לב שישנם קשיים רבים בתחום השיווקי עבור מטפלים. “לאורך זמן, שמתי לב לקשיים בשיווק, בעיקר בתחום הטיפולי. הלקוחות מגיעים בפעם הראשונה לטיפול, אבל לרוב אין המשכיות, הם מגיעים לפעם אחת במקום לסשן טיפולים וזה ניכר מאוד גם בעולם של מכוני הספא”. מסביר יוגב.
לדבריו, הבעיה העיקרית של מכוני הספא והעיסוי, שהם עובדים בשיטות של “פס יצור” והלקוחות לא תמיד מרגישים כי הטיפול מתאים להם באופן אישי ולכן הם לא חוזרים. כדי לפתור את הבעיה הזו, הוא החליט להקים מערכת שתספק פתרון מכוון לקליניקות ספא. “המערכת שלי לא מתמקדת רק בתיווך בין הלקוח למכון, אלא מציעה למנהלי המכונים פתרון ניהולי שלם”, אומר יוגב. “זו מערכת שלמה שתאפשר למכוני ספא להציע חוויה אישית ממוקדת ללקוח”.
מערכת שמתאימה את עצמה לצורכי הלקוח
המערכת הייחודית “TheraPlus”, שפיתח, מציעה מגוון כלים שמפשטים את התהליך של קביעת טיפולים. כל לקוח יכול להיכנס למערכת, לקרוא על המטפלים השונים, לראות את הכשרתם ואת השירותים שמציעים מכוני הספא השונים. “הלקוח יכול לבחור את המטפל שהוא רוצה, את סוג הטיפול ולבחור את התור המתאים לו בקלות” מסביר יוגב. בנוסף, המערכת זוכרת את העדפות של הלקוח לאורך זמן, כולל את סוג העיסוי המועדף, העוצמה הרצויה או בעיות בריאותיות ספציפיות שיש לקחת בחשבון. כל זאת, כדי להעניק חוויה מותאמת אישית וממוקדת, כך שיהיה ללקוחות אינטרס לחזור ולקבל טיפולים בספא.
מהטיפול האישי לניהול מלא של מכון הספא
“TheraPlus”, מהווה יתרון עבור הלקוחות, אבל לא רק. היא פועלת גם בתחום של ניהול מלאי ושולחת למכון הודעות אוטומטיות כאשר יש צורך להוסיף או לעדכן מלאי, כגון שמן עיסוי לדוגמא.
יוגב מדגיש כי המערכת גם לא שוכחת להציע ללקוחות טיפולים נוספים בהתבסס על ההעדפות האישיות שלהם. “הלקוח יכול למשל להזמין טיפול נוסף כחלק מסדרה או להוסיף שירותים כמו ארוחות או מוצרים מהספא. זה חלק מהערך המוסף שהינו טוב לשירות הלקוחות וגם למנהלי הספא”. הוא מסביר.
מערכת אינטרנטית ויישום נייד
כחלק מהמיזם, המערכת תהיה זמינה גם באתר וגם באפליקציה, עם מערכת ניהול לעסקים וממשק נוח ללקוחות. “כשמכון ספא מצטרף למערכת, הוא לא רק מקבל מערכת ניהול ממוחשבת, אלא גם גישה ללקוחות שמתאימים לשירותיו”, אומר יוגב.
המערכת גם מספקת אפשרות למכוני הספא למלא את התורים בצורה חכמה, על ידי הצעת הנחות ללקוחות עבר על טיפולים שטרם הוזמנו. “כך המכונים יכולים למקסם את המכירות ולמנוע בזבוז של זמן פנוי”, הוא מסביר.
התמודדות עם אתגרים ומציאת שותף טכנולוגי
למרות שהמערכת נמצאת כיום בשלבי הפיתוח הראשונים, יוגב מבצע כבר סקר שוק בין מכוני הספא השונים בארץ. “הלקוחות האידיאליים של המערכת הם לא רק אלה שמחפשים טיפול חד-פעמי, אלא מכוני ספא עם לפחות 5 עובדים ומעלה”, מסביר יוגב. “המערכת שלי מתאימה במיוחד למכונים עם תחלופה גבוהה של לקוחות, שמבינים את הערך של שירות אישי ואיכותי”.
כחלק מהשלב הבא של המיזם, יוגב מחפש שותף טכנולוגי שיסייע לו להקים את המערכת. “המערכת חייבת להיות מבוססת על אינטליגנציה מלאכותית, שתלמד את העדפות הלקוחות ותדע להציע להם את החבילות המתאימות ביותר”, הוא אומר. “זו מערכת לא פשוטה מבחינה טכנולוגית ויש הרבה מורכבות בניהול המלאי והקשרים בין הלקוחות למטפלים, אני מחפש אחר השותף הטכנולוגי המתאים ביותר שיחד עם הרעיון והאפיון שפיתחתי, נוכל להקים את המערכת המהפכנית הזו שהיא ללא ספק בשורה גדולה לתחום” הוא מסביר.
מיזם שמוביל שינוי בתעשיית הספא
היתרון הגדול במיזם של יוגב הוא בשירות שהוא מספק למכוני הספא, שלא רק משפר את חווית הלקוח, אלא גם חוסך בהוצאות שיווקיות ומגביר את נאמנות הלקוחות. “אני לא לוקח עמלות תיווך, אני לא רק משווק מטפלים, אלא מספק למכון מערכת מלאה שמייעלת את כל התהליך”, הוא מסביר.
לסיום, יוגב מציין: “אני מאמין שהמיזם הזה ישנה את הדרך בה מכוני הספא פועלים והוא יביא גם לעלייה בכמות הלקוחות החוזרים. זה לא רק על שיווק, זה על יצירת חוויות משמעותיות ללקוח והבאת ערך למכוני הספא. בסופו של דבר”, מסכם לזר, “המטרה היא לייצר מודל עבודה חדשני שיתן כלים למכוני ספא להתפתח ולשגשג תוך מתן חוויה אישית ללקוח”.
נראה כי העתיד של מכוני הספא בהחלט נראה מעניין ועם המערכת החדשנית של יוגב, עולם הספא בדרך להיכנס לעידן החדש של שירות אישי וממוקד שמסייע הן ללקוחות והן למכוני הספא.
אם המיזם של יוגב מעניין אתכם כשותפים טכנולוגיים או שאתם מכוני ספא שמחפשים לעלות שלב ולהיות חלק מהמהפכה שתשנה את פני התחום, השאירו פרטים כאן למטה ויוגב יחזור אליכם עם פרטים נוספים.