מה הדרך הטובה ביותר לקדם עסק: אתר או דף נחיתה?

ב-2020 כולם כבר יודעים נקודה פשוטה: אם אתם לא באינטרנט, אתם לא קיימים. לכן, כל עסק שקם כיום (כולל עסק פיזי לחלוטין), דואג כבר בשלבי הקמת העסק לכך שתהיה לו נוכחות דיגיטלית כלשהי. כיום, ישנן 3 אופציות מובילות: מיני סייט, אתר או דף נחיתה. מכיוון שהמיני סייט הוא פחות או יותר שילוב של השניים האחרים, אנו נתמקד במאמר זה אך ורק בהם, ונציג עבורכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד בכדי שתוכלו לבצע בחירה מושכלת שתתאים לעסק שלכם באמת.

דף נחיתה או אתר אינטרנט

דף נחיתה

דף זה נקרא כך מפני שהוא היעד אליו “מנחיתים” את הלקוח מקמפיין. דף זה הוא דף יחיד שכל מטרתו היא לשווק מוצר או שירות ולהשיג את היעד (מכירה, השארת ליד, הרשמה וכו’) – אם משתמש הגיע לדף ולא ביצע את הפעולה, הדף כשל במשימה. לכן, דפים אלו נחשבים כמאוד ספציפיים, וכוללים אך ורק את המידע הנדרש בכדי שלקוח הקצה יבצע את הפעולה הרצויה.

אם יש לכם שירות אחד או מספר שירותים בודדים, דף נחיתה בהחלט יכול לעשות עבורכם את העבודה. בנוסף, אם אתם מביאים את עיקר התנועה שלכם מקמפיינים ממומנים ו/או צריכים כמות גדולה של מכירות/הרשמות תוך זמן קצר, מומלץ לבחור בדף נחיתה מפני שאחוזי ההמרה שלו גבוהים יותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכמות האפשרויות מוגבלת, אין כמעט רלוונטיות ב-SEO (קידום אורגני), וכל שירות או מוצר שאתם מוסיפים מצריך מכם הקמה של דף נחיתה נוסף. לכן, דף נחיתה יתאים יותר לאנשים שצריכים מטרה מאוד מסוימת ו/או לחיזוק בקמפיינים ממומנים.

אתר

האתר ישמש עבורכם בתור הנקודה המרכזית של הנוכחות הדיגיטלית שלכם. בעוד דף נחיתה יתרכז רק באספקט אחד, האתר שלכם יכול להכיל את כל השירותים והמוצרים אותם אתם מציעים, בנוסף למערכות, כלים ויתרונות שונים כמו פורומים, מחשבונים, גלריות, מאמרים ועוד. הפונקציונליות של האתרים רבה, וניתן לשים בו כל מידע שרלוונטי ללקוח ולהציג את הסיפור שלכם בדרך מפורטת. בנוסף, בזכות אפשרויות המידע הרבות, ה-SEO בפלטפורמה זו הרבה יותר מתקדם ותוכלו להביא לקוחות מחיפוש אורגני בגוגל מבלי להוציא כסף על קידום ממומן. 

יחד עם זאת, האתר לרוב מכיל מידע רחב וכללי ופחות ממוקד תת מטרות, ולכן אחוזי ההמרה נמוכים ביחס לאלו של דף הנחיתה. אם זה לא מספיק, האתר שלכם יכול להיות דינאמי, ובו מומלץ לפרסם את העדכונים והחדשות הרלוונטיים. אם אתם פועלים לטווח הארוך, רוצים לתת לקהל שלכם מדיה נגישה בה הם יוכלו להכיר אתכם לעומק ולשמור על קשר ולהביא לקוחות חדשים בדרך אורגנית, אין ספק שאתר הוא נכס דיגיטלי חשוב משאין כמותו.

דף נחיתה
אתר אינטרנט
מטרה
ספציפית מאוד (רכישת מוצר, השארת פרטים וכו׳)
מטרות שונות במקביל
מספר עמודים
עמוד אחד
5 עמודים ומעלה
מידע
מידע רק על מוצר אחד או הצעה אחת
כל המידע שהלקוח צריך לדעת
תכולה
מכיל רק טקסט, מדיה וטופס צור קשר
מכיל מודולים ופונקציונליות ללא הגבלה
ניווט
מוגבל (רק לנקודות תחתונות בעמוד)
אין מגבלה
קידום אורגני
מוגבל (גם בתוכן וגם בכמות)
אין מגבלה
מסרים
יחיד וגלוי
רבים, גלויים ונסתרים
דומיין ואחסון
תת-דומיין ואחסנה
דומיין פרטי ואחסנה
המשכיות
אין (מעבר למטרה העיקרית)
יש המשכיות בכל האתר, ואף ניתן לשייך דפי נחיתה
טווח
קצר ומיידי
ארוך ומרובה
חשיפה
קהל ממוקד שהגיע מקמפיינים
ממוקד מקמפיינים + אורגני ממנועי חיפוש

לסיכום – אתר או דף נחיתה?

כפי שראינו, הבחירה שלכם צריכה להתבצע לפי הצרכים שלכם. מפו לעצמכם את המטרות בטווח הקצר והארוך, וכך תוכלו לבנות תוכנית פעולה דיגיטלית שכוללת את מה שמתאים לעסק שלכם: זה יכול להיות דף נחיתה, אתר בשילוב מספר דפי נחיתה, אתר בלבד ועוד מגוון דרכים בהן תוכלו להביא לקוחות חדשים וטובים. אנחנו ב-Seedbiz נשמח להתאים לכם תוכנית עבודה מסודרת שתקפיץ את העסק שלכם קדימה.

אז מה החלטת? אתר או דף נחיתה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

שתפו את הכתבה

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nizan-peleg
ניצן פלג

10 נקודות השוואה ודמיון בין תפקידו של יזם מול תפקידו של שוער כדורגל

כמו בכל סוף שנה, צוות סידביז התכנס כדי לבחור את יזמי השנה של 2024. הבחירה מתבססת על עמידה בפרמטרים המרכזיים של אבני הדרך למיזם, תוך השוואה להתקדמות שנעשתה בשנה האחרונה. יזמי השנה שלנו הם יואב שפרינגר וגלעד עזרא.

המשך קריאה »
יזהר שי
fantasticadmin

מי שבונה סטארטאפ כמו פעם פשוט לא ישרוד | יזהר שי | מבט לאחור פרק #54

הפעם אירחתי את יזהר שי שר המדע והטכנולוגיה. ויושב ראש תנועת “דרכנו”.
מלבד עשייתו הפוליטית-ממלכתית, שי הוא יזם היי-טק ישראלי, משקיע הון סיכון, יזם חברתי בקהילת הסטארט-אפים, סופר, כתב עיתונות, מגיש רדיו ומרצה.

המשך קריאה »