"כל עסק ירוויח בוודאות משילוב יכולות אוטומציה במערכות החברה!" – הכירו את יואב קוגלר, מנהל טכנולוגי בסידביז

יואב קוגלר סידביז מנהל טכנולוגי
יואב קוגלר, בן 38 ונשוי לנועה, אחד מארבעת מייסדי סידביז ומכהן כמנהל הטכנולוגי בחברה (CTO). יואב בעל ידע רחב וניסיון עשיר בפרויקטים רבים ומגוונים בעולמות ה WEB, האפליקציות ותכנות בהתאמה אישית כולל אתרי אינטרנט תדמיתיים, חנויות איקומרס, מערכות מורכבות לניהול עסק (CRM), אוטומציות ויצירת דשבורדים איכותיים, אפיון ופיתוח אפליקציות היברידיות ונייטיב. בראיון הבא תכירו קצת את יואב ואת הטיפים שיש לו להעניק לכם מנסיונו העשיר בעולם הדיגיטלי.

 

ספר קצת על הדרך שלך עד כה

כבר בגיל צעיר בשנות התיכון אי שם בשנות ה-90, התחלתי לחשוב על איך הטכנולוגיה מתחילה לאט לאט ובמהירות להשתלט על חיי האזרח הקטן. בתקופה זו אמנם עדיין לא היו סמארטפונים אבל האינטרנט כבר עבר כברת דרך לא מבוטלת וניתן היה לראות את הפוטנציאל הגלום בו. בתקופה זו נמשכתי לתחום המוזיקה ולכן קניתי מחשב חזק, הורדתי המון מוזיקה אלקטרונית והתחלתי לשחק באופן חובבני עם תחום ה- DJ.

לאחר הצבא נרשמתי ללימודי מוזיקה אלקטרונית וכשסיימתי התחלתי ליצור והופעתי במסיבות ברחבי הארץ וגם במערב אירופה מדי קיץ. כל פעם כשרציתי לשפר את היכולות שלי – פשוט שדרגתי את יכולות הלימוד שלי והפכתי לאוטודידקט שפשוט נהנה מהדרך להשגת המידע, לא פחות מהשגת המטרה עצמה.

מקרה אחד שזכור לי במיוחד היה כשחבר טוב ראה באינטרנט שולחן זכוכית שמתחתיו הוצבו מצלמות ומעליו קוביות עם מעין צורות ייחודיות (REACTABLE), כאשר כל פעם שהונחה קובייה על המשטח נוצר צליל מסונתז ותזוזה של הקובייה היתה משנה את הטונציה של הצליל. החלטנו לנסות לחקות את המוצר והצלחנו בדרך לא דרך ליצור מוצר דומה ויותר חשוב עובד. פה נפל לי האסימון שהעתיד כבר כאן וזה רק עניין של זמן והחלטה עד שאשתלב בעולם הטכנולוגי והיצרני.

בין שאר העוונות שלי, לאחר שחזרתי מהטיול הגדול באוסטרליה, סיימתי תואר בפסיכולוגיה בהצטיינות (תואר מלא בידע בעיקר על המוח כמו שאני אוהב), ולפני שנסחפתי לעולם של טיפול החלטתי לחזור למקורות ולמצוא דרך לשלב את מה שלמדתי עם עולם הטכנולוגיה. למדתי עצמאית את תחום חוויית המשתמש (UX) וכיצד ניתן להשפיע על (מוחו של) גולש באינטרנט לבצע פעולות שהעסק דורש, בין אם מדובר ברכישת מוצר ובין אם מדובר בהשארת הגולש לאורך זמן באתר אינטרנט.

תחום זה הכניס אותי חזק לרצות להבין יותר לעומק כיצד כל התוכנות והאפליקציות נבנות מרמת אפס, ולקחתי קורס תכנות FULLSTACK שם התגלתה לי ההארה וההבנה כי הנה – עכשיו ניתן ליצור כל מה שרק יעבור בראשי (ובראש הלקוח) הקודח.

פתחתי עוסק פטור והתחלתי לבצע עבודות קטנות ובינוניות עבור כל דורש. במקביל עבדתי במשך שנתיים עבור בית חולים שמואל הרופא בבאר יעקב, שם בניתי טפסים חכמים ואוטומציות שעזרו לייעל את עבודתם של הרופאים והעובדים במקום, עד למצב בו כל המידע אודות כל מטופל עבר אופטימיזציה והטיפול בו הפך להיות יותר מסודר ומהודק. המנמ"ר היה שולח אותי כל פעם לעובד אחר במתחם כדי שאעשה לו חיים יותר קלים עם כל הטפסיאדה הקיימת כידוע במערכות הלגאסי המיושנות של גופים ממשלתיים וציבוריים.

בשלב מאוחר יותר, הגעתי לחברת פשנגה שם הקדשתי את כולי כ- CTO של החברה האחראי על כל התפעול ופיתוח המוצר הטכנולוגי הקיים והמשודרג. יכולות האיקומרס שהבאתי איתי עזרו לחברה להתנהל באופן מקצועי והדוק יותר, ובהמשך גם פיתחנו בחברה מגזין מולטיסייט עם מעל 200 בלוגריות המעלות תוכן יומיומי באופן אקטיבי. תקופה זו חידדה לי עוד יותר את מה שכבר שיערתי – השמיים הם הגבול (התחתון..).

איך הגעת לסידביז ומה קורה שם בפאן הטכנולוגי?

בפשנגה עבדתי תחת המייסדים דניאל קוגלר (גילוי נאות – אחי הצעיר) וניצן פלג ולצד הארט דיירקטור – אבירן כהן, ואחרי אלפי שעות שיחה מקצועיות משותפות, החלטנו בתחילת 2019 להרחיב את יכולותינו ולשתף פעולה בתחום שלכל מייסדי סידביז גורל ועניין משותף – עולם היזמות והטכנולוגיה. לאחר המון שעות חשיבה יצאנו לאפיין את חזון החברה העתידית, וכבר אז ידענו – אנחנו הולכים לשנות דרסטית את אחוזי ההצלחה של יזמים ומיזמים בישראל ובהמשך בעולם כולו.

באופן טבעי, השתלטתי על תחום הטכנולוגיה בחברה וכיום אני מכהן כ- CTO האחראי על תחום הפיתוח והחדשנות הטכנולוגית. בין השאר, סידביז מציעה מגוון רחב של מוצרים טכנולוגיים ואף חומרה משולבת טכנולוגיה:

  • אפליקציות היברידיות ונייטיב, אנדרואיד ו- IOS.
  • פיתוח והטמעות מערכות טכנולוגיה מורכבות כמו מערכת לניהול עסק CRM.
  • אתרי אינטרנט מורכבים וחנויות איקומרס בסקייל גבוה.
  • דפי נחיתה ממוקדי קמפיינים ואתרי מיקוד מוצר. לכתבה קצרה שכתבתי בנושא לחצו כאן.
  • אוטומציות לייעול העסק לצד אפיון ושדרוג משפכים שיווקיים.
  • הדמיות ואפיוני UI/UX לאפליקציות לצורך שיפור סיכויי גיוס הון למיזמים.
  • פיתוח דשבורדים ודוחות טכנולוגיים שעל בסיסם נלקחות ההחלטות הקריטיות בעסק.
  • פיתוחים בהתאמה אישית על פי שגעונו של הלקוח..
  • ובעצם כל פיתוח טכנולוגי שיכול לקדם עסק או מיזם לשלב הבא לעבר ההצלחה.

מייסדי סידביז יואב ושאר מייסדי סידביז ביום הקמת החברה (דניאל קוגלר, ניצן פלג, יואב קוגלר ואבירן כהן)

תן איזה טיפ דיגיטלי ככה על קצה המזלג

עכשיו, כשכבר 2021 אצלנו, ניתן לומר שהטכנולוגיה שולטת בכל אחד ואחת מאיתנו. תחום רותח שב- 2020 עוד היה בחיתולים והיום רוב לקוחותינו כבר נהנים ממנו באופן שוטף הוא תחום האוטומציה. עד לא מזמן המושג אוטומציה היה מתקשר לתחום בדיקות QA אוטומטיים שבידלו אותו מתחום הבדיקות הידני, אך היום אוטומציות הם שם המשחק כשמדובר בייעול יכולות העסק. כל עסק ולו הכי קטן ירוויח בוודאות משילוב יכולות אוטומציה במערכות החברה.

בהגדרתה, אוטומציה היא ביצוע אוטומטי של פעולות דומות רפטטיביות שחוזרות על עצמן. למשל, כל פנייה של ליד שהשאיר פרטים כמו שם, מייל ומספר טלפון בטופס מסוים באתר החברה או בקמפיין ממומן ברשתות החברתיות, עוברת באופן אוטומטי למערכת ה- CRM לתוך טבלת הלידים שיש לחזור אליהם. במקביל, נשלחת הודעה למייל הפונה עם מידע ראשוני על החברה ונתונים חשובים לקראת השיחה שתבוצע מולו.

בהמשך התהליך, נציג המכירות בחברה יקבל SMS שנכנס ליד למערכת ויש לחזור אליו בהקדם, הדשבורד העסקי והשיווקי יתעדכן אוטומטית בזמן אמת ויעדכן את אחוז ההמרה, וכמובן שאין הגבלה לאפשרויות שניתן לבצע בתהליך בודד של אוטומציה, והכי חשוב – כל התהליך קורה כאמור באופן אוטומטי ללא מגע אנושי של עובד חברה, בשלוש בלילה בזמן שאתם ישנים ואוגרים כוחות לקראת עוד יום מספק בעבודה. עכשיו תחשבו שביום נתון נכנסים 20 לידים ממקורות שונים, אוטומציה כזו תחסוך לכם זמן עבודה מהותי (או את העובד בכלל).

עוד דוגמה שעובדת חזק אצלנו היא ניהול מערך החשבונאות בחברה. כל חשבונית נכנסת או יוצאת נשמרת באופן אוטומטי בדרייב של החברה, בחלוקה מוגדרת ומסודרת לפי חודשים, וביום האחרון של כל חודש נשלחת הודעה אוטומטית לרואה החשבון של העסק עם לינק שיתופי לתיקייה הספציפית המכילה את כל החשבוניות של אותו חודש. מנסיון אישי, אוטומציה זו לא רק שחסכה לנו זמן יקר, היא גם איפשרה לנו לעקוב באופן מדויק אחרי כל ההכנסות וההוצאות עד כדי גילוי של חורים ומניעת הפסדים בין הכסאות..

בסופו של דבר, בסידביז אנחנו אוהבים לומר שהצלחת עסקים ומיזמים קמים ונופלים בעיקר על מעורבות הגורם האנושי, דהיינו – היזם. עם כל הדברים שהיזם צריך להתעסק בהם, התכונה הכי חשובה שתהיה לו היא יעילות. אוטומציה יכולה לדאוג לכך שהיזם או בעל העסק יתעסק רק במה שהוא באמת צריך להתעסק בו, ואילו המשימות הקטנות שגוזלות זמן – מוטב שייעשו ע"י האוטומציה.

לסיכום, אוכל לומר שאני מתרגש ממה שצפוי לנו בסידביז בהמשך שנת 2021. המחלקה הטכנולוגית מתרחבת, עובדים מוכשרים מאוד מצטרפים, תתי המחלקות משתדרגות ובהתאם נוספים מוצרים חדשים וחדשניים המותאמים לשוק העתידי.

אנחנו בסידביז בכלל ובמחלקה הטכנולוגית בפרט, מזמינים אותכם לפנות אלינו בכל צומת בה אתם נמצאים ומתחייבים שנייעץ לכם את המידע האובייקטיבי והמקצועי ביותר שתוכלו לקבל, גם בפגישה ראשונית ללא תשלום.

בברכת הצלחה, בריאות ושנה טובה!

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »