כיצד דמו אפליקציה ישפר את סיכויי גיוס ההון שלכם?

דמו אפליקציה

תחשבו על סיטואציה בה אתם צריכים עכשיו לנסות להתקבל למשרת חלומותיכם. אתם משכתבים את קורות החיים עשרות פעמים, מדגישים חלקים שצריך להתגאות בהם ומשמיטים חלקים שפחות כדאי להציג. אתם מעצבים את המסמך כך שיקפוץ לבוחני המסמך לעין, אחד מתוך מאות מסמכים שנשלחים מדי יום לאותו גורם.

בסופו של דבר, אתם יוצרים מסמך מהודק ואיכותי, ככל הנראה שונה מקצה לקצה מהמסמך הראשוני שכתבתם בהתחלה. עכשיו, כדי להעלות עוד יותר את הסיכוי להתבלטות, אתם מצרפים גם תיק עבודות ויזואלי ומרשים שבלחיצת כפתור ימחיש את מי שאתם ואת מה שאתם שווים.

בדומה לדוגמה זו, כך מומלץ גם לפעול בפנייה לגיוס הון, בטח בשלב ה Pre-Seed כאשר בדרך כלל עדיין אין מוצר מוכח עובד, ואם בכל זאת יש – אז עדיין ללא היתכנות פיננסית מיידית, כלומר ללא רווח מיידי.

כדי להגביר את סיכויי ההתעניינות של המשקיע הפוטנציאלי במוצר ובסטארט-אפ שלכם, אתם חייבים להראות לו שאתם עושים כל מה שאפשר בשלב זה כדי להתבלט, ושאתם פועלים במודל פיקח בו אתם מבצעים את התכנון באופן מעגלי המושתת על הסקת מסקנות ועדכון אפיון המוצר בהתאם למסקנות הללו.

בדיוק לשם כך אצלנו בסידביז מבצעים בשבילכם דמו אפליקציה. זוהי למעשה הדמיה של המוצר שלכם, ללא הצורך לכתוב שורת פיתוח קוד אחת. באמצעות כלים טכנולוגיים עדכניים, מתקבל מוצר הממחיש באופן הכי קרוב למציאות מה יהיה ואיך יחוש התוצר הסופי לאחר פיתוח. בדיוק את זה רוצה לראות המשקיע, בעיקר כדי להסיר את העמעום שברעיון האבסטרקטי כך שיוכל להעביר את דמיונו מ- "איך יתהווה המוצר?" ל- "כמה הוא יכול להכניס לי לתיק ההשקעות?".

כלומר, כדי למשוך את תשומת הלב של המשקיע, יש להכין מראש את ארסנל הכלים הסטנדרטיים כדי שתוכלו בכלל להיכנס לתחרות על כספו של המשקיע. מדובר בין השאר על ביצוע מחקרים מקיפים, רוחביים ועמוקים על השוק, המתחרים, קהל היעד והמשתמשים. עוד מומלץ שתהיה לכם תוכנית עסקית מהודקת הכוללת גם תוכנית פיננסית איכותית ואמינה, תקציר מנהלים ומצגת משקיעים מעוצבת וממותגת וכל מסמך שיכול להבהיר למשקיע את החזון, הרעיון וההיתכנות להגשמה.

כל אלו הנ"ל הם בהכרח בגדר חובה כדי שתוכלו בכלל לצפות לקבל יחס ממשקיע, אבל כפי שנאמר יש צורך למקסם את הסיכויים לקבלת מענה, ולשם כך צריך להראות למשקיע שכבר יש לכם ויזואליזציה של המוצר המתהווה ושפניכם לקראת פיתוח בהקדם.

אז מה זה בעצם דמו אפליקציה?

דמו אפליקציה הוא למעשה הדמיה של האבטיפוס הראשוני (Prototype), והוא מבהיר את הענן הכהה המגולם בחומרים טקסטואליים לכדי המחשה מיידית של המוצר והאפליקציה. המשקיע מקבל לידיו (ולסלולר שלו) לינק לדמו בו הוא יוכל לשוטט ולעבור בין מסכי האפליקציה, ולהבין לעומק את חוויית המשתמש ואת הרעיון הקיים מאחורי המוצר.

אם ניכנס קצת יותר לעומק ההסבר, דמו מכיל מספר שלבים מקדימים שעל בסיסם הוא מבוסס ומיוצר. תחילה מסיקים מסקנות על בסיס המחקרים, מגדירים פרסונות ותסריטי שימוש ומבצעים אפיון פונקציונלי הכולל תרשימי זרימה מבוססי תסריטי שימוש מוכווני פרסונות. זהו למעשה אפיון UX המוודא שחוויית המשתמש באפליקציה מהודקת ומותאמת לקהל היעד, ועוזרת להפחית את הסיכוי לפיתוח מוצר שאין לו ביקוש ואינו מותאם למשתמשיו העתידיים.

לאחר שסיימתם ליצור אפיון UX איכותי אנו עוברים לשלב עיצוב ממשק המשתמש UI, בו מעצבים בהתאם למיתוג מדויק את הממשק של האפליקציה, משתמשים באלמנטים חווייתיים המותאמים לקהל היעד ומוודאים שהמשתמשים יתחברו לאפיון החווייתי שבוצע בשלב הקודם. בסוף שלב זה יהיה לכם עיצוב מלא של כלל המסכים העונים על הצורך העיקרי באפליקציה הכולל הסברים על כל הפעולות והאלמנטים הקיימים בכל מסך ומסך.

רק לאחר שיש בידכם את השילוב האופטימלי של UX/UI מלא המתייחס לכלל ההיבטים הנחוצים ליצירת מוצר מנצח, אינטואיטיבי ויעיל, תוכלו לדעת שיש בידכם את תוכנית הפעולה למוצר שלכם שממנו תצאו ועליו תתבססו בכל פעם שתעדכנו ותרחיבו את האפליקציה לצרכים הנדרשים.

בשלב זה, אם אתם מוכווני גיוס הון (ולא פיתוח מיידי), תוכלו ליצור את הדמו שיתבסס על המסכים המעוצבים שכבר אפיינתם ועיצבתם. כך למעשה, באמצעות תוכנות ייעודיות המסכים יחווטו ויקושרו ע"פ תרשים הזרימה הפונקציונלי, וכל אלמנט הקיים בכל מסך יעביר בלחיצה עליו למסך המתאים שאליו הוא אמור להיות מקושר.

בכך, תרשים הזרימה הפונקציונלי יקבל חיים משלו והאפליקציה תומחש בהתאם. המשקיע בסופו של דבר מקבל מכם גם את המתכון והחוויה (UX), גם את המימוש החווייתי (UI) וגם את המחשת המוצר עצמו בדרך הכי קרובה למציאות. עכשיו, בהנחה והמוצר שלכם אכן פורץ דרך, המסע לגיוס מתקצר באופן משמעותי ואתם יודעים שעשיתם הכל כדי לגרום למשקיע להתעניין בכם.

 

 

מה עוד ניתן לעשות עם דמו אפליקציה?

כמובן שישנם עוד יתרונות רבים ליצירת דמו אפליקציה, מעבר להגברת סיכויי הגיוס. כפי שכבר הוסבר על קצה המזלג, הדמו מאפשר לבצע בדיקות שמישות המוודאות טרם יציאה לפיתוח שאכן המוצר מתאים לקהל היעד. תוכלו לשלוח אותו לקבוצת משתמשים ייעודיים ובצירוף הנחיות רלוונטיות, לבחון את האפיון, הממשק והמוצר ואת התאמתו לקהל היעד. בכך כמובן תפחיתו את הסיכוי לפתח מוצר שבכלל לא צריכים..

בהתאם ליתרון הנ"ל, ניתן להזכיר גם את מודל הסטארט אפ הרזה (LEAN STARTUP) שבעצם אומר – תבנו את המינימום הנדרש, תמדדו את קהל היעד בהתאם למה שנבנה, תסיקו מסקנות על בסיס אותם מדידות, תשפרו את המוצר בהתאם למסקנות. מעגל הקסמים הזה הומצא כדי לוודא שתמיד גם תייצרו את מה שצריך וגם תחסכו זמן ועלויות החשובים במיוחד בתחילת הדרך, וגורמים ל 90% ויותר מהסטארטאפים לא לשרוד את השנה הראשונה.

ישנם עוד יתרונות נוספים שרובם ככולם עוסקים בהתייעלות הפרויקט לטווח ארוך, דבר הנדרש מכל סטארט אפ שמכבד את עצמו ועובד ע"פ קודים מוגדרים מראש:

  • שיפור חוויית המשתמש, ע"י תסריטי שימוש מוגדרים מראש.
  • הסרה של תוכן ופיצ'רים שלא תורמים לחוויית המשתמש.
  • חידוד הבעיות והפתרונות המוצעים, מה שיהדק את התכנון עוד לפני שלב הפיתוח. הדמו יצבע את הנקודות החלשות ובהתאם הפתרונות יבוססו על סמך נתונים מדעיים ולא הנחות אפורות ומשוערות.
  • ממש כפי שהתמונה תתבהר למשקיע, כך גם היא תתבהר לצוותי הפיתוח ובעזרת ויזואליזציה של האפליקציה תוגבר ההבנה בין בעלי המקצוע האחראים לתפעול התהליך (אפיון, עיצוב, פיתוח).
  • העברה של מימדי עיקרי התוכנית העסקית והמודל העסקי לכדי מוצר דיגיטלי ממחיש.

 

לסיכום

כמובן שיש עוד יתרונות, אבל בסופו של דבר אלו שנמנו לעיל מסכמים את התמונה המתבקשת. בסוף התהליך עם סידביז אתם מקבלים דמו אינטראקטיבי, מחווט ומקושר שמדמה את השימוש במוצר ובאפליקציה. הדמו יגביר באופן משמעותי את סיכויי הגיוס, יבליט את הרצינות שלכם לגבי הפיתוח והחשיבה לטווח ארוך והכי חשוב – ייתן לכם כלי שממנו תוכלו להסיק מסקנות חשובות להמשך.

 

לכל שאלה ובקשה, מוזמנים לפנות אלינו למחלקה הטכנולוגית בפרט ולסידביז בכלל ולקבל מענה לכל צרכי הסטארט אפ שלכם, בכל שלב.

בהצלחה!

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

CyTaKa כנס סייבר
אלעד פרג'ון

סייבר של כוונות טובות – רשמים מאליפות הסייבר למתכנתים של CyTaKa

אם הייתם אומרים לאלעד פרג'ון של שנת 2001 שיום יבוא ואחד מהמלונות היוקרתיים בישראל יארח תחרות סייבר עולמית עם פרסים של עשרות אלפי דולרים, כנראה שהוא היה מופתע. את האמת? לפי הבדיקה שעשיתי, גם שאר החברים בסידביז כנראה היו מרימים גבה (במקרה האופטימלי).

המשך קריאה »