בעלי עסקים רבים סמוכים ובטוחים כי מיתוג העסק הוא רק לוגו מדויק, כאשר למעשה ההיפך הוא הנכון והעובדה שיש לחברה לוגו, ממש לא הופכת אותה למותג ועל כך אני הולך להתעכב מספר דקות.
מיתוג נכון, שיווק עדכני וחדיש והובלת המוצר עד הפיכתו למותג שובר שווקים, הם לא עניינים של מה בכך ודורשים את מירב תשומת הלב הממתגת. יש לוגו כבר? עדיין לא? המידע הבא עשוי להועיל לכם בין כה וכה.
קודם כל, לוגו הוא סימן הזיהוי של המותג, זה נכון. אבל הוא רק חלק מתוך המושג המופשט, אך מאוד מוחשי שנקרא מיתוג. מיתוג, הוא בסופו של דבר מכלול של אלמנטים כמו: רגשות, ערכים והמחשבות שיעלו אצל הלקוח הפוטנציאלי כשייחשף למותג אשר ברצונכם להוביל.
כל אלו, הינם משאבים רוחניים ופיזיים שאתם משקיעים בעת יצירת מיתוג נכון. אתם משקיעים את זיעתכם הווירטואלית והפיזית בכדי ליצור בידול ומיתוג מושלמים, כך שיש לדברים הללו חשיבות רבה.
כאשר אנשים נחשפים למסרים פרסומיים, עולות בהן תחושות מאוד מגוונות ומתעוררות תגובות חיוביות ופחות חיוביות, המתרחשות בחלקיק של שניה לעיתים קרובות. כך שהלוגו שלכם, בין אם מופשט או שמא מאוד מוגדר ומדויק, מהווה מרכיב אלמנטרי בכל הקשור לשיווק, אותו אתם מעוניינים לשקף החוצה לקהל היעד שלכם.
מיתוג, עוד קצת ממתגים ותמיד ממשיכים למתג. אז מדוע חשוב מיתוג?
היום, כשהתחרות כל כך גדולה וכשיש אלפי מתחרים בכל תחום, דווקא כאן המיתוג הוא מה שיוצר את הבידול. חשיבות המיתוג טמונה בכך שהיא גורמת ללקוח להבין כי החברה בעלת ערך רב עבורו ומספקת מענה רחב וכולל עבור כל בקשותיו, כך שבמעמד הרכישה כמעט ולא ייחס חשיבות לעלות השירות, אלא לערך שייתן לו אותו שירות.
המתודולוגיה של החברה המספקת שירות, היא בהחלט אלמנט אשר כדאי לקחת בחשבון בעת החלטת שכירת שירותים של חברת שיווק כזו או אחרת. ערכי החברה הנותנת שירות הם תכונות האופי של המותג שיופיעו בכל מפגש מול הלקוח.
בתהליך המיתוג, מגבשים מספר ערכים אשר נועדו ליצור בידול ביניכם לבין המתחרים, וכמובן שמקצועיות ואיכות לא יהיו חלק מהם כי אלה ערכים בסיסיים שכל מותג (בתקווה) יספק אותם.
עכשיו, כשאתם מבינים יותר את מהות המיתוג, תוכלו לשאול את עצמכם – האם העסק שלי נוהג כמותג? האם המותג משקף את ערכי העסק בשיווק, במכירה וכד'?
אין ספק כי לשאלות הללו התשובות מרובות והחיים הם איך אומרים, בית ספר מתמשך ומגוון, במיוחד בנושא של שיווק, תחום אשר נוטה לעדכונים והתחדשות רבה.
המיתוג לעולם לא באמת מסתיים וחברה הנותנת שירותי מיתוג מקצועית, תמיד תדע להיות עם היד על הדופק, להתעדכן בתעשייה ובתחומים אותם היא מובילה ובאופן כללי, תמיד להיות מעורבת בנישות השונות.
מיתוג נכון הוא האפשרות שלכם, כבעלי מוצר\חברה, להוביל שווקים ולהבדיל את השירותים שאתם מספקים מנותני שירותים אחרים בשוק. השתמשו במיתוג נכון, הובילו לקוחות בנתיב הנכון והאידיאלי עבורם וזכרו תמיד כי חלק מהותי ממיתוג נכון, הוא השמועה ה"רצה" עליכם מפה לאוזן.
תגובה אחת
מאמר מעולה
נתן לי עוד נקודת מבט על החשיבות שבדברים,תודה