למה חשוב מיתוג לעסק?

מיתוג עסק

בעלי עסקים רבים סמוכים ובטוחים כי מיתוג העסק הוא רק לוגו מדויק, כאשר למעשה ההיפך הוא הנכון והעובדה שיש לחברה לוגו, ממש לא הופכת אותה למותג ועל כך אני הולך להתעכב מספר דקות. 

מיתוג נכון, שיווק עדכני וחדיש והובלת המוצר עד הפיכתו למותג שובר שווקים, הם לא עניינים של מה בכך ודורשים את מירב תשומת הלב הממתגת. יש לוגו כבר? עדיין לא? המידע הבא עשוי להועיל לכם בין כה וכה.

קודם כל, לוגו הוא סימן הזיהוי של המותג, זה נכון. אבל הוא רק חלק מתוך המושג המופשט, אך מאוד מוחשי שנקרא מיתוג. מיתוג, הוא בסופו של דבר מכלול של אלמנטים כמו: רגשות, ערכים והמחשבות שיעלו אצל הלקוח הפוטנציאלי כשייחשף למותג אשר ברצונכם להוביל. 

כל אלו, הינם משאבים רוחניים ופיזיים שאתם משקיעים בעת יצירת מיתוג נכון. אתם משקיעים את זיעתכם הווירטואלית והפיזית בכדי ליצור בידול ומיתוג מושלמים, כך שיש לדברים הללו חשיבות רבה.

כאשר אנשים נחשפים למסרים פרסומיים, עולות בהן תחושות מאוד מגוונות ומתעוררות תגובות חיוביות ופחות חיוביות, המתרחשות בחלקיק של שניה לעיתים קרובות. כך שהלוגו שלכם, בין אם מופשט או שמא מאוד מוגדר ומדויק, מהווה מרכיב אלמנטרי בכל הקשור לשיווק, אותו אתם מעוניינים לשקף החוצה לקהל היעד שלכם.

מיתוג, עוד קצת ממתגים ותמיד ממשיכים למתג. אז מדוע חשוב מיתוג?

היום, כשהתחרות כל כך גדולה וכשיש אלפי מתחרים בכל תחום, דווקא כאן המיתוג הוא מה שיוצר את הבידול. חשיבות המיתוג טמונה בכך שהיא גורמת ללקוח להבין כי החברה בעלת ערך רב עבורו ומספקת מענה רחב וכולל עבור כל בקשותיו, כך שבמעמד הרכישה כמעט ולא ייחס חשיבות לעלות השירות, אלא לערך שייתן לו אותו שירות.

המתודולוגיה של החברה המספקת שירות, היא בהחלט אלמנט אשר כדאי לקחת בחשבון בעת החלטת שכירת שירותים של חברת שיווק כזו או אחרת. ערכי החברה הנותנת שירות הם תכונות האופי של המותג שיופיעו בכל מפגש מול הלקוח. 

בתהליך המיתוג, מגבשים מספר ערכים אשר נועדו ליצור בידול ביניכם לבין המתחרים, וכמובן שמקצועיות ואיכות לא יהיו חלק מהם כי אלה ערכים בסיסיים שכל מותג (בתקווה) יספק אותם.

עכשיו, כשאתם מבינים יותר את מהות המיתוג, תוכלו לשאול את עצמכם – האם העסק שלי נוהג כמותג? האם המותג משקף את ערכי העסק בשיווק, במכירה וכד'?

אין ספק כי לשאלות הללו התשובות מרובות והחיים הם איך אומרים, בית ספר מתמשך ומגוון, במיוחד בנושא של שיווק, תחום אשר נוטה לעדכונים והתחדשות רבה. 

המיתוג לעולם לא באמת מסתיים וחברה הנותנת שירותי מיתוג מקצועית, תמיד תדע להיות עם היד על הדופק, להתעדכן בתעשייה ובתחומים אותם היא מובילה ובאופן כללי, תמיד להיות מעורבת בנישות השונות.

מיתוג נכון הוא האפשרות שלכם, כבעלי מוצר\חברה, להוביל שווקים ולהבדיל את השירותים שאתם מספקים מנותני שירותים אחרים בשוק. השתמשו במיתוג נכון, הובילו לקוחות בנתיב הנכון והאידיאלי עבורם וזכרו תמיד כי חלק מהותי ממיתוג נכון, הוא השמועה ה"רצה" עליכם מפה לאוזן. 

ככל שתמשיכו לתת שירות מעולה יותר ללקוחותיכם, כך תוכלו להנות מהמלצות הניתנות עליכם בשוק החופשי, באופן פאסיבי ובלי שבכלל ביקשתם להעביר אותן הלאה.

מיתגתם? הגיע הזמן להמשיך את התהליך!

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המומחים של סידביז

"כוחה של קהילה" – כיצד קהילות יזמים מכריעות את עתיד הסטארט-אפים? סיכום שנת 2023

בעולם המהיר של טכנולוגיה ועסקים, יזמים מצליחים מסתמכים לעתים קרובות על קהילות תומכות כדי להניע את המיזמים שלהם קדימה. מאמר זה נועד לסכם עבורכם את שנת 2023 וכל הקרה בקהילה: ההרצאות, קבוצות הוואטספ השונות, החיבורים ובעיקר החתונות היפות שזיהינו שנוצרות. סיכום תמציתי של יזמים שהשיגו אבני דרך משמעותיות במהלך השנה כל זאת באמצעות שיתוף פעולה, משאבים משותפים, קהילה זו הוכיחה את עצמה ככלי להצלחתם הקולקטיבית.

המשך קריאה »
יזם השנה 2023 - תמיר מגן, מייסד ומנכ"ל SPIRITT
המומחים של סידביז

יזם השנה של קהילת IEC מבית Seedbiz הוא תמיר מגן, מייסד-שותף ומנכ"ל SPIRITT

אנו גאים להציג את הבחירה שלנו לתואר "יזם השנה לשנת 2023" – תמיר מגן, מייסד-משותף ומנכ"ל ספיריט (SPIRITT). כבכל שנה באירוע השנתי, שהוא מועד ציון להתבוננות וחגיגת החדשנות, חברי הצוות שלנו ניתחו ושקלו את מגוון הפעילויות וההישגים של כל חברי הקהילה. הבחירה ליזם השנה מתבצעת בהתחשב בתרומה משמעותית לתחום, הישגים בשטח, והובלת מיזמים מוצלחים במיוחד במהלך השנה החולפת.

המשך קריאה »