מחקר שוק ומתחרים
מהו מחקר שוק ומתחרים?
ידע זה כוח, על אחת כמה וכמה כשמדובר במידע קריטי עבור המיזם שלכם, מחקר שוק ומתחרים מאפשר לקבל החלטות מושכלות לגבי ההמשך וניתן לבנות על בסיסו תוכנית עסקית ופיננסית מקצועית ואיכותית שתאפשר גישה לשותפים אסטרטגיים ומשקיעים בהתאם.
מחקר השוק נוצר כדי לבחון: גודל השוק, מגמות וטרנדים, קהלי היעד והגורמים המשפיעים עליהם, תחזית וצפי לעתיד, מיקום גאוגרפי ועוד.
מחקר המתחרים נוצר כדי לבחון את: המתחרים המובילים, להכיר את הפעילות שלהם והמודלים העסקיים ובנוסף להבין מהם היתרונות והחסרונות שלהם.
לשאלות ופרטים נוספים
6 סיבות מדוע יזם חייב מחקר שוק עסקי
1
מידע אשר משפיע באופן ישיר על בניית התוכנית העסקית והאסטרטגית של המיזם למימוש החזון שלו.
2
מידע אשר עוזר לקבל החלטה מושכלת לגבי המודל העסקי (מהיכן המיזם יכניס כסף).
3
מידע פיננסי מכריע והכרחי בתוכנית הפיננסית שתוצג למשקיעים פוטנציאליים.
4
גיוס הון ממשקיעים – כל משקיע מבקש לקבל מידע פרקטי על השוק ולבחון כמה היזם מכיר את הטרנדים, הצמיחה והשחקנים שנמצאים בשוק.
5
גיוס שותפים – כל שותף פוטנציאלי ירצה לראות את ההבנה של היזם בשוק שאליו הסטארט אפ הולך להיכנס.
6
מנטלי – מחקר נותן ליזמים מידע אשר מפזר להם את הערפל ומקנה להם ביטחון בקבלת החלטות.
תוכנית פיננסית – חייבת להיות מבוססת על מחקר שוק, מידע ממחקר השוק והמתחרים יכול להשפיע על התמחור ועל דרך הפעולה הפיננסית של המיזם, בנוסף התחזית ההכנסות לרוב מבוססת על אחוזים מתוך נתח השוק שהמיזם מתכוון להשיג.
אסטרטגיה ויתרון תחרותי – מחקר השוק יכול לעזור למנכ”ל / ליזם לקבל החלטה על האסטרטגיה הנכונה שבה כדאי לפעול ע”מ ליצור יתרון תחרותי למיזם, וזאת ניתן לעשות בצורה מיטבית לאחר השגת המידע מהשוק והשחקנים הפועלים בו.
משקיעים – משקיעים רוצים לדעת לאיזה שוק המיזם נכנס? מהו גודל השוק? מהו פוטנציאל הצמיחה של השוק? ומיהם המתחרים?
מחקר שוק עסקי הוא בסיס הכרחי להקמת סטארט-אפ.
מבנה של מחקר שוק עסקי
מבוא
סקירה של השוק
– מאקרו –
סקירה של נושאים נבחרים
– מיקרו –
מתחרים
מסקנות תובנות
ללא עלות
השלבים בתהליך מחקר שוק עסקי
1
פגישת היכרות ואפיון המחקר
2
ביצוע המחקר
ע”י אנליסט Seedbiz
3
פגישת סיכום עם סקירה על המחקר, מסקנות ותובנות.
למה כדאי לכם לבצע מחקר שוק ומתחרים עם Seedbiz?
אנו מחזיקים בניסיון רב ומגוון והמבנה הייחודי שלנו מאפשר לנו לבצע את המחקר ממגוון זוויות שונות ולייצר עבורכם תוצר איכותי שיענה על המטרות של המחקר.
בנוסף, אנו מחזיקים בקשרים, ידע וניסיון אשר מאפשרים לנו לבצע ניתוח מעמיק ואפקטיבי, זאת בין היתר בזכות העובדה שאנו מסונכרנים בשינויים רבים בשווקים מקומיים וגלובליים, ויודעים מה בדיוק לחפש כדי לייצר מחקר שוק ומתחרים איכותי שיתרום להבנה ולביצועים שלכם.
דבר המומחה
חלק מהלקוחות שבחרו בנו לבצע מחקר שוק ומתחרים עבורם
שאלות ותשובות
האם כל מיזם חייב מחקר שוק עסקי?
בהחלט, המחקר הוא חלק בסיסי והכרחי מהתוכנית העסקית, והתוכנית הפיננסית. למעשה, בלעדי מחקר זה, אתם פשוט תתבססו על תחושות והשערות שאינן מדויקות.
איזה מידע תשיגו על המתחרים שלי?
האנליסטים שלנו יסקר את המתחרים שלכם החל משנת ההקמה, ויכללו בדו”ח מידע פיננסי, פעילות, חוזקות, חולשות, היצע וכו’ (כמות המידע בפועל משתנה ממתחרה למתחרה).
עד כמה המחקר חשוב למשקיעים?
מאוד, זוהי דרך מעולה עבורו להבין את פוטנציאל הרווחיות שלו, וקיום המחקר מעיד גם על מידת הרצינות שלכם.
מהם החלקים במחקר?
מחקר שוק משתנה בהתאם למטרותיו. לרוב יכיל המחקר את הפרקים הבאים: תמחור מומלץ למוצר, מהם שווקי היעד האופטימליים עבורכם (לאיפה כדאי לחדור), מהם הקהלים הטובים ביותר עבור המיזם שלכם, במה המתחרים שלכם טובים ובמה לא, האם יש ביקוש למוצר, מגמות שונות בשווקים הנ”ל וכמובן מסקנות ותובנות.
מיהם בעלי המקצוע שיבנו את המחקר?
אנחנו מערבים מספר מומחים כדי להפיק עבורכם את המחקר האופטימלי. החל מאנליסט אשר מבצע את המחקר, מנהל המחלקה העסקית אשר יבחן את הפן העסקי וכלכלן אשר בוחן את מצב השוק, ביחד עם מנהל מחלקת הגרפיקה אשר דואג להציג את הנתונים בצורה חדה וחלקה.