הדמיית אפליקציה - Prototype
בניית דמו לאפליקציה הוא השלב בו המיזם או הסטארט-אפ יכול סוף סוף להראות מוצר שממחיש את חווית המשתמש מבלי להוציא הון על פיתוח. מתקבל מוצר דמוי אפליקציה שמבטא את התהליכים המרכזיים באפליקציה ומאפשר קבלת פידבק מלקוחות פוטנציאליים לצד האפשרות להציג את הדמו למשקיע רלוונטי ולהשיג גיוס הון לסטארטאפ.
כאשר יזם מגיע לסידביז, הוא מקבל אפיון ועיצוב מלאים לתהליכים שבאפליקציה, מהם ניתן להמשיך לפיתוח האפליקציה או לגרסת MVP.
במהלך התהליך, אנו מערבים מומחים מהפן העסקי אשר מוודאים שהפונקציונליות מותאמת למודל העסקי, למטרות העסקיות וללקוחות האפליקציה. כך נגביר את הסיכוי שלכם לפתח מוצר מצליח שבאמת יש לו דרישה.
מהם שלבי בניית דמו לאפליקציה?
אפיון קונספט חווית משתמש UX
בשלב הראשון, נסיק מסקנות תוך חקירת השוק, המתחרים, מוצרים דומים, משתמשים ייעודיים לאפליקציה, נגדיר פרסונות, יעדים עסקיים ובעיקר ננתח את המסקנות להמשך.
אפיון פונקציונלי
בשלב זה, ניצור תרשימי זרימה מוכווני תסריטי שימוש וסקיצות מסכים פונקציונליים. נוודא שכל יעדי השימוש מתבטאים במדויק בתרשים הזרימה. בשלב זה כבר מתקבלת ההבנה איך השתמש יחווה את האפליקציה.
עיצוב ממשק משתמש UI
בשלב זה, ניצור מיתוג, נכין קונספט ויזואלי ונבצע עיצוב מלא של ממשק המשתמש לפי תסריטי השימוש והאפיון הפונקציונלי.
בנייה וקישור המסכים
בשלב אחרון, נחווט את כל מסכי האפליקציה שאופיינו (UX) ועוצבו (UI), ונקבל ממשק חי דמוי אפליקציה.
לשאלות ופרטים נוספים
איך דמו אפליקציה יעזור לי כיזם?
ישנם הרבה דרכים ואפשרויות להמחשה של מוצר באופן ויזואלי. אפשר לעצב מצגת מושקעת, One Pager, סקיצות של תבניות מעוצבות, צילומי מסך מאתר וכו׳, אבל בשורה התחתונה, כולן נוצרו למטרות אחרות והן לא ממחישות דימוי של המוצר האמיתי.
דמו אפליקציה מתפקד ומרגיש כמו הדבר האמיתי, מה שמאפשר לכם בין השאר להציג אותו למשקיעים ולשפר את סיכויי הגיוס באופן ניכר. בעיקר תוכלו לקבל החלטות פונקציונליות מושכלות על סמך בדיקות שמישות שתעשו ותשנו לאורך הדרך, מה שבא לידי ביטוי באופן ישיר גם בחיסכון בכיס שלכם. כשלא בודקים ומתכננים כמו שצריך, הרבה כסף נזרק לאורך הדרך.
שאלות ותשובות
האם ניתן להשתמש בדמו להמשך הפיתוח?
כמובן. כאשר מבצעים אפיון פונקציונלי, חוויית משתמש ועיצוב של כלל המסכים באפליקציה, מבוצעים השלבים הראשונים של הפרויקט – אפיון UX ועיצוב UI המהווים 30%-20% בדרך כלל מסך הפרויקט. כאשר תחליטו על פיתוח האפליקציה, התהליך יוטמע על סמך השלבים שבוצעו בדמו.
ניתן ולעיתים מומלץ לבצע דמו שבתוכו מבוצעת רק הפונקציונליות העיקרית והראשית שמעבירה את המסר ואת חוויית האפליקציה. במצב כזה, כדי להמשיך לפיתוח יהיה צורך לחזור לאפיון ולהרחיב אותו לשאר צרכי הגרסה המלאה או של גרסת ה MVP.
מה אני מקבל בסוף התהליך?
אפיון UX ועיצוב UI מלא למסכי האפליקציה כולל יוזר פלואו אינטראקטיבי. מוצר ויזואלי מרשים איתו ניתן לפנות למשקיע ולנסות לגייס להמשך. תבצעו בדיקות, תעשו פיבוט חכם במידת הצורך, תתקדמו לבצע אפיון טכני ותצאו לפיתוח האפליקציה.
מה היתרונות המרכזיים ביצירת דמו לאפליקציה?
בדיקות ומסקנות – הדרך הנכונה והיעילה לבניית בסיס איכותי למוצר, היא על ידי ניתוח דאטה והסקת מסקנות בהתאם. דמו אפליקציה יאפשר לכם לבצע בדיקות שמישות לתסריטי השימוש, לשלוח לקבוצת נסיינים מהשטח את הדמו ולקבל מהם פידבק איכותי שממנו יתהדקו האפיון והפונקציונליות בתהליך. כך כשתצאו לפיתוח, יגברו הסיכויים שלאפליקציה שתפתחו יהיה ביקוש.
המשך לפיתוח – השלבים העיקריים בבניית דמו לאפליקציה עוסקים בהקניית היסודות ברמת אפיון מוכוון משתמש, לוגיקה ועיצוב מיתוגי. שלבים אלו משמשים אותכם גם להמשך כאשר תרצו לפנות לבית תוכנה ולפתח. לאחר שיש בידיכם UX/UI מלא, נותר לכם לבצע אפיון טכני שיהווה מדריך ביצוע לבית התוכנה למימוש הפונקציונליות וחוויית המשתמש.
הצגה למשקיע – כאשר תצאו לגייס אתם צריכים להצטייד בכלים שמעבירים את המסר. דמו אפליקציה תחוש עבור המשקיע ממש כמו האפליקציה האמיתית, תמונה אחת שווה 1000 מילים. הקונספט יועבר בצורה חלקה ובהירה, ואם המשקיע מתחבר לרעיון – הדרך לגיוס הון ממנו מתקצרת.
מימד עסקי – כשאנו בסידביז מבצעים דמו לאפליקציה, אנו דואגים שילווה את התהליך מקצוען מטעם החברה המומחה בתחום העסקי. בעזרתו אנו מוודאים שיש לנו את כל הדרוש כדי לבסס מסקנות יעילות למימד העסקי שבסטארטאפ.
האם מבוצע גם מיתוג ויצירת לוגו בתהליך?
חלק אינטגרלי בתהליך אפיון ועיצוב חוויית משתמש, הוא עיצוב הממשק שאופיין והוגדר. בשלב ראשוני, ממתגים את המיזם בעזרת לוגו, צבעים, אייקונים וטיפוגרפיה, לצד אסטרטגיית קריאייטיב ויזואלית. ניתן להגיע עם מיתוג מוכן לתהליך ועל בסיסו נבצע את עיצוב ממשק המשתמש. כמובן שגם אפשר שסידביז תבצע זאת בצורה מושלמת עבורכם כשלב מקדים לעיצוב הממשק.
מה התהליכים העיקריים בתהליך בניית דמו אינטראקטיבי לאפליקציה?
– מתחילים בפגישות ברמה העסקית המכוונות את מטרות התהליך.
– מיד לאחר מכן כותבים אפיונים – טקסטואלי + Wireframes של כלל המסכים הנכללים בפרויקט (UX).
– בונים קונספט ויזואלי UI , ועל בסיסו מעצבים את כלל המסכים על סמך אפיון חוויית המשתמש.
– מייצרים דמו אינטראקטיבי לחיץ המקשר בין המסכים שאופיינו ועוצבו, עד לקבלת מוצר איכותי ביד.
מה העלויות של בניית דמו לאפליקציה לעומת עלויות פיתוח מלא?
כאשר בית תוכנה מספק הצעת מחיר, על בסיס הסבר מילולי ולא על בסיס אפיון פונקציונאצלי ועיצוב UI, הוא נוהג לגדר את עצמו בהצעת מחיר גבוהה במיוחד (יכולה להגיע גם ל150%-200% יותר) כדי לוודא שלא יפסיד כסף על שעות פיתוח נוספות הנדרשות לתקן ההסבר הלקוי הראשוני. באמצעות אפיון פונקציונלי ועיצוב UI כל בית תוכנה מקצועי יוכל לתת לכם הצעה מושכלת שתבוא לידי ביטוי בהורדת מחיר משמעותית עבורכם, בזכות הבטחון שאתם נותנים לבית התוכנה בהבנה המקצועית של מה את רוצים.