יש לך רעיון במגירה
ואתה מוכן לעשות הכל
בשביל שהוא יהפוך למיזם מצליח?
הגעת למקום הנכון בזמן הנכון!

מסלול מרעיון למיזם

בעזרתם של צוות המומחים שלנו הכולל יזמים מנוסים ובעלי מקצוע מגוונים יחד עם רשת קשרים ענפה,
הרכבנו את חבילת מרעיון למיזם שתעניק עבורך את כל הכלים והתשתית הטובה ביותר להצלחת המיזם.

השלבים בתהליך כוללים:

אפיון הרעיון

בשלב זה אנו מאפיינים את קווי הבסיס של המיזם: מהו המוצר, קהל היעד, הערך המוסף, המודל העסקי המודל האסטרטגי.

מחקר שוק ומתחרים

בשלב זה אנו חוקרים את הנתונים החשובים לנו בשוק הפוטנציאלי של המיזם:
- גודל השוק לאורך שנים, מגמות וטרנדים בשוק, גורמים המשפיעים על השוק.
- חסמי כניסה, אופי המתחרים וכו'.

תוכנית עסקית

בשלב זה אנשי המקצוע כותבים את התוכנית העסקית ומדייקים אותה:
חזון, פירוט על הבעיה והפתרון, השוק, המתחרים, המודל העסקי, האסטרטגיה והטקטיקה, אבני הדרך, שיווק, חלק פיננסי.

תוכנית פיננסית

בשלב זה כלכלן בכיר כותב את התוכנית הפיננסית והתחזיות, צפי הכנסות, צפי הוצאות משתנות, צפי הוצאות קבועות, דו"ח רווח\הפסד.

הערכת שווי לפעילות העתידית

בהמשך לתוכניות העסקית והפיננסית הכלכלן מבצע הערכת שווי לפעילות העתידית על בסיסי שיטת היוון התזרימי.

מיתוג

בשלב זה ייבחר שם וסלוגן למיזם ואיש המיתוג יצור לוגו ושפה ויזואלית אחידים שילוו את המיזם ויהוו הפנים שלו.

One Pager

בשלב זה ניצור תמצית מנהלים שתסכם את הקווים הכלליים והחשובים של המיזם: חזון, מודל עסקי, אבני דרך ועוד (כמובן שהOne Pager יעוצב ע"פ ערכי המותג החדש).

מטרת ה-One Pager היא להרשים ולעניין משקיעים/שותפים פוטנציאלים לבוא ולשמוע עוד על ההזדמנות.

מצגת משקיעים

נייצר את הסיפור סביב המיזם ונעצב את המצגת משקיעים (בין 10-15 שקופיות) שתעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.

סימולציות משקיעים

בשלב זה אנו מלמדים את היזם להציג את המיזם בצורה המיטבית ומכינים אותו לקראת היציאה לשטח, בפגישה אנו מכינים את היזם לשאלות שיתקל בהם בפגישות עם משקיעים.

אסטרטגיית מימון / גיוס שותף אסטרטגי

בשלב זה נייצר אסטרטגיית מימון בהתאם לאופי היזם והמיזם. אנו מבצעים התאמה אישית ומסדרים את השלבים בתהליך והמשימות הפרקטיות בהתאם. גיוס מימון יכול להתבצע באמצעות מספר אפשרויות: מימון בנקאי, קרנות בערבות המדינה, משקיעים, F&F ועוד. בחלק מן המיזמים קודם כל מגייסים שותף אסטרטגי (כגון שותף טכנולוגי שאחראי על הפיתוח).

ליווי עסקי

לאחר סיום הכנת התוכניות, החומרים והמשימות הפרקטיות - ניתן לקבל ייעוץ מאנשי המקצוע שלנו לאל עלות נוספת.

שאלות נפוצות

"היכן שאנשים רואים קושי יזם רואה הזדמנות"

זמני משבר הם הזמנים הטובים ביותר לפעול מכמה סיבות:

  1. בד"כ דברים משתנים אחרי משברים היזמים שיהיו ערניים לזהות את הצרכים והבעיות שיהיו בעולם החדש ולתת את הפתרונות המתאימים ירוויחו בגדול.
  2. חלק גדול מהעסקים והשווקים נמצאים בסוג של "הולד" וזה הזמן למי שרוצה לטוס קדימה בתחום מסוים.
  3. קבלת מחירים אטרקטיביים מספקים שמחפשים לסגור עסקאות בצורה מהירה יותר.
  4. מציאת שותפים או כוח אדם איכותי מאוד בעלויות זניחות (בעקבות גל פיטורים וביקוש למציאת מקום עבודה)

 

חברות ענק צמחו בזמן משבר, לכתבה שמנכ"ל החברה הכין בנושא לחץ כאן .

להצלחת מיזם יש מספר פרמטרים שצריכים להתחבר:

היזם עצמו – היזם הוא הכח המניע של המיזם, ללא יזם טוב מלא אנרגיה וחזון שום רעיון לא יצא לפועל ויצליח ברמה עולמית.

גיוס צוות/שותפים – היכולת לגייס את האנשים הנכונים לכל תפקיד במיזם היא מכרעת,
צוות איכותי עם כימיה טובה שמתחבר לחזון החברה – השמיים הם הגבול!

תכנו, מחקר ואז ביצוע – הרבה יזמים קודם מבצעים ורק לאחר מכן מתכננים מה שגורם להם להפסדים של כסף וזמן יקר , אם התכנון נכון ונעשה מחקר נכון אז המוצר יצא טוב יותר וכל היבט במיזם יהיה מהיר ויעיל יותר.

שוק צומח – מיזם שנכנס לשוק שנמצא בצמיחה סיכויי ההצלחה שלו גבוהים יותר – לדגומא שוק המסחר האלקטרוני ושוק הלמידה הדיגטלית הם שווקים צומחים שצפויים לצמוח גם בשנים הבאות.

הרעיון – הרעיון הוא דבר בהחלט חשוב ואם הוא חדשני ויותר טוב מהדברים הקיימים נכון להיום בשוק זה בכלל מצוין, אך ללא עשייה הרעיון יקבר במגירה ולא יקרה איתו כלום (בתי הקברות מלאים ברעיונות נפלאים שלא יצאו לפועל). מעבר לכך, רעיון טוב ללא תכנון ועשייה נכונה גם כן יכשל.

נגיעה בצורך של קהל היעד – המיזם חייב לגעת חזק בנקודה רגישה אצל קהל היעד ולענות על צורך או בעיה שיש בשוק אחרת אנשים יעדיפו להישאר באזור הנוחות שלהם ולא להשתמש במוצר/שירות החדש.

לא, רוב היזמים התחילו את המיזמים שלהם עם מעט מאוד הון עצמי אם בכלל (לדוגמא סטיב ג'ובס).

אם ליזם היכולת וההבנה איך לשכנע משקיעים ושותפים פוטנציאלים מדוע המיזם הזה הוא המקום הכי טוב להשקיע בו או להיות חלק ממנו יחד עם אסטרטגייה נכונה ומחושבת אזי ליזם תהיה היכולת להשיג את ההון הנדרש לתפעול וצמיחת המיזם.

  1. צוות מגוון של אנשי מקצוע 
  2. המייסדים הינם יזמים מנוסים שהקימו חברות גייסו מילוני דולרים לעסקים שלהם.
  3. כל הצרכים תחת קורת גג אחת.
  4. חיבורים עסקיים ורשת קשרים ענפה.

חשוב להבהיר שרעיון לא שווה כלום, אפילו לא שקל אחד, כל עוד לא הוקמה חברה ויש פעילות שמצדיקה את זה שהחברה בעלת ערך אז עדיין הרעיון לא שווה כלום עד שהוא לא מיושם במציאות באופן מוצלח.

פטנט גם יכול להיות שווה בפני עצמו.

ממש לא בעיה, חלק נכבד מיזמי האפליקציות אינם יזמים טכנולוגיים, בחלק מהמקרים מומלץ מאוד לגייס לחברה שותף טכנולוגי בעל אינטרס בחברה וזאת לאחר שניגשת אליו מוכן ובצורה מקצועית. כמו שמגיעים למשקיע.

צרו קשר

יזם,

כתבות ומאמרים

קורונה - הזדמנויות השקעה

זה הזמן להתעורר – הזמן הטוב ביותר לפעול ולהרוויח באמצעות יזמות והשקעות חכמות

כיום, ברור יותר מכל שאסור להיות תלוי במקום העבודה וחייבים לייצר נכסים שמזרימים כסף בכל חודש גם כאשר לא עובדים. בנוסף, יש לפתח את היכולת היזמית שיודעת לייצר כסף ולזהות ולייצר הזדמנויות ולא לחכות שהדברים יגיעו אלינו, כי רוב הסיכויים שלא יגיעו.

המשיכו לקרוא »