"האנושות נפגעת מאלרגיות קשות ומצאנו דרך לשים לזה סוף!"

אינסה supims

אחד הדברים היפים שאני אוהב בעבודה שלי הוא שהיא מפגישה אותי לא רק עם יזמים מעניינים ועם מיזמים לא שיגרתיים, אלא, לפעמים גם עם דפוסי חשיבה פורצי גבולות, וכמעט בלתי נתפסים, או נראים כבלתי ניתנים לביצוע בכלל. אני נתקל מדי פעם במיזמים כאלה, שמחברים עולמות תוכן שבמבט ראשון אתה שואל את עצמך "מה הקשר?" ואחרי הסבר קצר אתה אומר לעצמך "וואוו, איך לא חשבו על זה קודם?". בד"כ השאלה הבאה שלי היא "אתם בטוחים שאתם יכולים לבנות ולהרים את זה?".

זו הייתה החוויה שלי כשפגשתי לראשונה את אינסה כץ ועומר חבלין. מדובר בשני יזמים עם ניסיון רב בחיים העסקיים, כל אחת/ד בתחומו/ה, והסינרגיה ביניהם פשוט מושלמת. כשאומרים שהשלם גדול מסך חלקיו, לזה הכוונה.

על היזמים, אינסה ועומר, בקצרה

אינסה כץ עלתה לארץ מאוזבקיסטן בגיל 9 וגדלה בקיבוץ עין גב עד שנת  2004. מאז ומתמיד היא נמשכה לתחום הריאלי-טכנולוגי ובאופן טבעי למדה הנדסת מחשבים – ותואר שני במנהל עסקים. כבר לפני כעשור היא הקימה חברת תוכנה שמפתחת אפליקציות ומערכות תוכנה מורכבות בהצלחה רבה עבור חברות שונות. שנים שהיא בתחום פיתוח התוכנה, מובילה פרוייקטים גדולים ומעורבת בקבוצות R&D מתחומים שונים.

את עולם ה NLP ודמיון מודרך, אינסה גילתה במקרה. מתוך סקרנות אישית החלה ללמוד את הקורס הבסיסי, מה שהוביל אותה מייד ללימודי המשך עד לרמה הגבוהה ביותר האפשרית בארץ – "טריינר". שיטת ה NLP מדברת על כך שלכל אחד יש את היכולת "לתכנת" את המוח של עצמו להשגת מטרות בתחומים שונים. אם זה בזוגיות, בקריירה ואפילו בשיפור הבריאות.

אינסה: "תמיד סיקרן אותי לדעת איך עובד המוח שלנו והאם אנחנו באמת יכולים "לתכנת" אותו (כמו תוכנת מחשב) כך שיעבוד טוב יותר עבורנו. לאחר הלימודים המעמיקים של שיטת ה NLP, הסקרנות והצמא הובילו אותי  לשלב את שני העולמות האלה – הטכנולוגיה וה NLP". או אז נבט הזרע של הרעיון למציאת פרוטוקול טיפולי סיסטמטי ומוכח שאוכל לעשות לו דיגיטציה ולבנות  עבורו מערכת תוכנה.

בזמנה החופשי אינסה התחילה לטפל באנשים הסובלים מאלרגיות שונות תוך התמקדות ושיפור הפרוטוקול הטיפולי המסוים לבעיות האלרגיה. כשהיא ראתה שהשיטה אכן עובדת (אבל תלויה במפגש פיזי של מטפל<>מטופל) היא החליטה לאתגר את עצמה בהתאמת הפרוטוקול לפתרון טכנולוגי ובבניית מערכת תוכנה שתחליף את המטפל ותנגיש את הפרוטוקול הטיפולי לכל אדם הסובל מאלרגיה בזמן ובמקום המתאים לו/ה.

 

עומר במהלך הפיילוט נדהם לגלות שהדברים עובדים | צילום: באדיבות SupimS-Allergy

עומר חבלין גדל גם הוא בקיבוץ (הגושרים), ולרוע מזלו סבל מבעיות אלרגיה ואסטמה חריפות במשך רוב שנות ילדותו וצעירותו. כמו שעומר מתאר את זה "רק מי שסבל/סובל מאלרגיה יכול להבין את גודל הבעיה, את ההשפעה הקשה שיש לזה על חיי היומיום, את התלות האינסופית בתרופות וברופאים ואת ההשפעה החברתית של המחלה".

את הקריירה המקצועית העשירה שלו בנה עומר דווקא בעולם העסקי- בתחומי המכירות בזירה הגלובלית של מערכות טכנולוגיה, טכנולוגיה פיננסית (FinTech), פיתוח עסקי, ניהול כללי ויזמות.

ב 2002 עבר עומר עם משפחתו לסינגפור ולאחר כשנה וחצי החל להקים את מרכז המכירות והתמיכה של סטרטאפ ישראלי בתחום הפינטק. במשך למעלה מ 5 שנים נוספות הוקם בסיס עסקי רחב ויציב של פעילות עסקית בכל רחבי המזרח הרחוק (APAC), "כן, היו אלה 5 השנים המטורפות ביותר בחיי מבחינה עסקית" מעיד עומר. מספר שנים לאחר חזרתו של עומר לארץ ב 2008, הוא החל לעסוק בייעוץ עסקי ופיתוח שווקים בחו"ל ובליווי עיסקי ואימון למנהלים, סטרטאפים וחברות טכנולוגיה שונות. במקביל הקים עומר 2 מיזמים טכנולוגיים עם שותפים בסינגפור ובדר' אפריקה בהם כיהן כמנכ"ל-שותף.

אז איך אינסה ועומר התחברו?

החיבור המקרי בין אינסה ועומר יצר את ה"ניצוץ" כדי להניע את המכונה ולהפוך את הרעיון שאינסה הגתה ועבדה עליו כבר כשנה למיזם טכנולוגי עם מודל עסקי ברור.

2 היזמים משלימים למעשה אחד את השני באופיים, בתחומי העניין שלהם, בידע שלהם, בניסיונם ובקשריהם ומכאן נוצרה הסינרגיה.

כשעומר נחשף לרעיון שעומד בבסיסיו של המיזם וכשהוא הבין למעשה שהפרוטוקול הטיפולי עליו מדברת אינסה מיושם ע"י מטפלי NLP ברחבי העולם כבר כ 40 שנים, הוא הבין שזה היעוד שלו- להיות שותף בבניית פתרון "ירוק" יעיל, נגיש ובר השגה שלא עושה שימוש בתרופות. אינסה, אשר יודעת את היכולות של הטיפול ויודעת את היתרונות האדירים של הטכנולוגיים משתוקקת להפיץ את הפתרון המשולב הזה שיהיה זמין לכל אדם הסובל מאלרגיות בכל מקום בעולם ובכל זמן. כאשר אינסה סיפרה לעומר שאחד המטופלים שלה הוא אדם שסבל קשות מאלרגיה וטופל על ידה כבר לפני שנתיים ושעד היום הוא לא סובל מאלרגיה לדשא היה ברור גם לו שיש פה בשורה מיוחדת שחייבת להיות מתורגמת לטובתם של האנשים הסובלים מאלרגיה בעולם כולו.

אני מתאר לעצמי שכאן נפל לכם האסימון בנוגע למיזם  "SupimS Allergy"

"בהחלט, עבורי זו היתה תחושת 'אאורקה' ", משחזר עומר, "אבל עדין, כדי להיות משוכנע לחלוטין הייתי חייב לראות את זה קורה בעיניים שלי ועל מישהו/י שאני מכיר אישית." כדי להיות באמת משוכנע בכוחו וביעילותו של הטיפול גם ללא מפגש פיזי בין המטפל/ת למטופל/ת ביקש עומר מאינסה שתיישם את הפרוטוקול הטיפולי על הבת שלו, שסבלה אז מאלרגיה חריפה לחתולים, תחת מגבלת הטיפול בזום בלבד. ההפתעה היתה אדירה כאשר לאחר 3 טיפולים בזום הבת נגמלה לחלוטין מהאלרגיה שלה והפסיקה למעשה לקחת תרופות מבוססות אנטיהיסטמינים המטפלות בתופעה (למעשה רק בסימפטומים שלה).

חיפשנו דרך לפתור בעיה אישית, מקומית וממחקר השוק שעשינו מצאנו שאוכלוסיית האנשים הסובלים מאלרגיה בעולם מוערכת כיום בכ- 1.2 מיליארד בני אדם, כאשר בארה"ב בלבד יש כ 50 מיליון איש המאובחנים כסובלים מאלרגיה ספציפית! אלה הם מספרים אדירים.

supims allergyדרך הפעולה של המיזם SupimS Allergy | צילום: באדיבות SupimS-Allergy

איך הגעתם לשם “SupimS Allergy”

במהותו המיזם מתבסס על מדע שנקרא פסיכונוירואמונולוגיה- Psychoneuroimmunology (PNI)- העוסק בחקר האינטראקציות בין המחשבות שלנו (שהן למעשה תהליכים פסיכולוגיים) לבין מערכת העצבים והשפעתה על המערכת החיסונית של גוף האדם.

מחוץ לעולם הרפואי-מדעי נקרא התחום/שוק בו אנו מתמקדים Mind-Healing, והוא מתמקד באינטראקציות בין המוח, הגוף וההתנהגות שלנו, והדרכים בהן גורמים רגשיים, מנטליים, חברתיים, רוחניים והתנהגותיים יכולים להשפיע ישירות על הבריאות שלנו". זהו תחום שצומח מהר מאוד, בארה"ב בפרט ובעולם בכלל.

חיפשנו שם שיהיה קליט ויתחבר לעולם התוכן הרפואי מצד אחד, לשוק מהצד השני ולבעיה של החולה מהצד השלישי. השם SupimS  הוא למעשה קיצור של Support Immunity System, תמיכה במערכת החיסונית, שזה בקצרה מה שעושה "בתכלס" הטיפול שלנו.

SupimS Allergy - Anti Allergy Treatment

איך הצלחתם בזמן יחסית קצר לבנות את התשתית הטכנולוגים למיזם, את הקונספט העסקי, שיווקי כלכלי שלו ולהשלים POC מוצלח כבסיס לגיוס ההון וכוח האדם הנדרשים?

זה באמת לא היה פשוט  והקדשנו זמן רב לבחינת הדרך הנכונה לבצע זאת, שכללה כישלונות וטעויות לא מעטים. אין דרך אחרת. בנוסף, למזלנו הצלחנו לצרף אלינו שותף אסטרטגי שהוא למעשה חברה טכנולוגית עם כ"א איכותי וניסיון מוצלח ורב שנים בעולמות התוכן והטכנולוגיה בהן אנחנו פועלים. שיתוף הפעולה הזה קיצר למעשה את הדרך שלנו בלפחות 3 שנים ויסייע לנו מאוד בקיצור הדרך ומניעת טעויות בכל הנוגע לפיתוחים ומוצרים עתידיים. 

איפה SupimS Allergy תהיה בעוד כמה שנים?

SupimS Allergy  תהיה הפתרון המשלים-אלטרנטיבי הטוב, הזמין והיעיל ביותר לחולי אלרגיה, ובמיוחד לאילו שאינם יכולים/מעוניינים להשתמש בטיפול התרופתי המקובל המבוסס בעיקרו על אנטיהיסטמינים וסטרואידים. תהיה מודעות גוברת והולכם אצל הסובלים מהמחלה לטיפול האלטרנטיבי שלנו ונראה יותר ויותר רופאים ומומחי אלרגיה שימליצו על המוצרים שלנו ויוכלו לאשר שהטיפול מסייע למטופלים שלהם, שבין השאר יהיו תלויים פחות בביקורים אצל רופאים. המוצרים השונים והמגוונים שלנו יהיו נגישים לכל אדם באשר הוא/היא אדם והאספקה אונליין תהיה לכל מקום בעולם. בקו המוצרים יהיו גם מוצרים מבוססי תוכנה בלבד, אם כאפליקציה, ואם כפתרון המותקן על המחשב האישי, והשימוש יהיה כמנוי (Subscription – SaaS). אנשים הסובלים מאלרגיות יוכלו לרכוש את המוצר/פתרון המתאים להם בחנויות מקוונות, כמו גם ברשתות הפארמה ובנקודות מכירה קמעונאיות אחרות ויוכלו לטפל בעצמם בזמן ובמקום שמתאים להם. בנוסף, מטפלים מוסמכים יוכלו להציע למטופלים שלהם טיפול בקליניקות שלהם שיהיה מבוסס על ערכה מיוחדת למטפל/ת המקצועי/ת.

שוק היעד הגלובלי שלנו עומד על 1.2 מיליארד איש, מתוכם נתמקד בארה"ב ובאירופה (כ 128 מיליון איש בגילאי 18-65 הסובלים מאלרגיה) ובסופו של דבר היעד שלנו הוא להנגיש את המוצר שלנו לכ- 11% מהם (שזה כ- 14 מיליון איש…).

רוצה לשמוע עוד על המוצר? מעוניין/ת להכיר את אינסה ועומר?

להשארת פרטים

שתפו את הכתבה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

CyTaKa כנס סייבר
אלעד פרג'ון

סייבר של כוונות טובות – רשמים מאליפות הסייבר למתכנתים של CyTaKa

אם הייתם אומרים לאלעד פרג'ון של שנת 2001 שיום יבוא ואחד מהמלונות היוקרתיים בישראל יארח תחרות סייבר עולמית עם פרסים של עשרות אלפי דולרים, כנראה שהוא היה מופתע. את האמת? לפי הבדיקה שעשיתי, גם שאר החברים בסידביז כנראה היו מרימים גבה (במקרה האופטימלי).

המשך קריאה »